آداب اجاره ویلا در سفر شمال

0

خطه سر سبز شمال همواره یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی بوده است. جنگل‌های انبوه و دریای آبی و آرام خزر هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. در طول سال حج مسافرانی که به شمال کشور سفر می‌کنند بسیار زیاد است. به دلیل کمبود هتل در این منطقه اجاره ویلا رواج زیادی دارد. خوب است که برای داشتن اقامتی دل‌انگیز و امن با آداب اجاره ویلا در سفر شمال آشنا شویم.

 اجاره ویلا لوکس در شمال

انواع ویلا در شمال

در شهرهای شمالی انواع ویلا و اقامتگاه وجود دارد که شما می‌توانید برحسب سلیقه خود و همراهان‌تان اجاره کنید. ویلاهای ساحلی یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای اجاره و اقامت هستند. این نوع از ویلا ممکن است در یک شهرک ساحلی واقع شده باشد یا خودش دارای ساحل اختصاصی باشد. شما با اقامت در ویلای ساحلی می‌توانید از لذت تماشای دریا و گاهی شنا در دریای خزر لذت ببرید.

جنگل‌های انبوه و سرسبز شمال به اندازه ساحل آن دارای جذابیت و زیبایی است. برخی مسافران ترجیح می‌دهند در ویلاهای جنگلی اقامت داشته باشند و از تماشای طبیعت زیبا و هوای روح‌انگیز آن لذت ببرند.

خانه روستایی یا ویلای لوکس؟

ویلاهای کلبه‌ای و خانه‌های روستایی گرچه در مقایسه با سایر اقامتگاه‌ها از امکانات کمتری برخوردار هستند اما طرفداران خودش را دارد. برخی مسافران دوست دارند برای چند روز اقامت در یک کلبه جنگلی یا خانه‌ای روستایی را تجربه کنند. دراین نوع اقامتگاه مردم با سبک زندگی مردم شهرهای شمال بیشتر آشنا می‌شوند. خوردن غذاهای محلی یکی از لذت‌های اقامت در یک خانه روستایی است.

عده‌ای ترجیح می‌دهند با اجاره ویلا لوکس در شمال تعطیلات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنند. این ویلاها در مناطق خوش آب و هوا و در زمین‌هایی با متراژ بالا ساخته شده‌اند. ویلاهای لاکچری مانند سایر اقامتگاه‌ها می‌تواند در مناطق ساحلی یا جنگلی باشد. یا همزمان به دریا و جنگل دسترسی داشته باشد.

اجاره ویلا لوکس در شمال

قوانین و مقررات اجاره ویلا در شمال

یکی از آداب اجاره ویلا در سفر شمال دانستن قوانین و مقررات اجاره است. آگاهی از این موارد و رعایت آن باعث می‌شود سفری امن و بدون دغدغه را برای خود و همراهان‌مان رقم بزنیم. به ویژه اگر با اجاره ویلا لوکس در شمال قصد تجربه یک اقامت خاطره‌انگیز را داشته باشیم.

اجاره ویلا حتی برای یک روز تابع قوانین و مقررات خاصی است. دانستن قوانین و مقررات موجب می‌شود از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.همچنین در صورت بروز مشکل و اختلاف می‌توانیم با مراجعه به این قوانین به صورت راحت‌تری به حل و فصل آن بپردازیم.

نخستین نکته این است که عقد قرارداد و داشتن اجاره نامه معتبر برای این‌ کار ضروری است. مدت قرارداد می‌تواند از یک روز تا حداکثر یک سال باشد.

توجه به قرارداد اجاره ویلا

همه جزئیات مربوط به زمان شروع و پایان اجاره باید به طور دقیق در قرارداد درج شود. هرگونه سهل انگاری در تدوین قرارداد موجب می‌شود که در صورت بروز مشکل نتوانیم به صورت قانونی آن را حل و فصل نماییم.

هزینه لازم برای اجاره ویلا در شهرهای شمالی بستگی دارد به امکانات ویلا و منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است. به عنوان مثال برای اجاره ویلا لوکس در شمال ممکن است به ازای هر شب اقامت بیشتر از ۳ الی ۴ میلیون تومان اجاره درخواست کنند. همچنین تعداد همراهان باید به طور دقیق مشخص باشد و طرفین ملزم به رعایت نکاتی هستند که در این‌باره در متن قرار داد ذکر شده است.

از دیگر قوانین و مقررات اجاره ویلا در شمال این است که تمامی امکانات موجود در ویلا باید در قرارداد ذکر شود. در صورت بروز هرگونه خسارت به وسایل و امکانات ویلا مستاجر مسئول است و باید جبران خسارت کند.

البته پس از ثبت قرارداد اگر مستاجر ایراد یا مشکلی در ملک رویت کند، صاحب ویلا موظف است سریعاً ایراد را رفع کند. در غیر این صورت مستاجر می‌تواند اجاره نامه را فسخ کند.

مستاجر یا مسافر حق تغییر کاربری ویلای اجاره شده را ندارد. گرچه می‌تواند ملک را به شخص سوم اجاره دهد. اما اگر این مورد در متن قرارداد ممنوع شده باشد صاحب ملک می‌تواند اجاره نامه را فسخ کند.

اجاره ویلا لوکس در شمال

میزان و زمان پرداخت اجاره‌بها

تاریخ پرداخت اجاره بها باید در متن قرارداد مشخص شده باشد. همچنین حساب بانکی و شماره کارتی که مقرر شده اجاره بهاء ویلا به آن واریز شود باید در اجاره نامه بنویسید. این کار باعث می‌شود در صورت بروز اختلاف یا هر مساله دیگر در آینده پیگیری آن راحت‌تر باشد.

مستاجر و صاحب ملک هرکدام باید یک نسخه از قرارداد را نزد خود داشته باشند. در مواردی که ویلا از طریق اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فعال در این زمینه اجاره می‌شود وضعیت متفاوت خواهد بود. برای دانستن این مورد باید به صفحه قوانین و مقررات در این سایت‌ها مراجعه کنید.

همانطور که در هتل‌ها مرسوم است برای اجاره ویلا هم شما ملزم هستید که هنگام تحویل ملک کارت شناسایی خود را ارائه کنید.

از آنجائیکه نگهداری حیوان خانگی میان اکثریت جامعه ایرانی مرسوم نیست این مورد در متن اصلی قراردادها درج نشده. آوردن و همراه داشتن حیوان خانگی به توافق میان مالک و مستاجر مربوط می‌شود که می‌توانند این نکته را در متن قرار داد به عنوان یک تبصره ذکر کنند.

اطلاع از قوانین و مقررات اجاره ویلا در شمال به نفع هر دو طرف مالک و مستاجر خواهد بود. مساله اجاره ملک حتی برای یک روز به اندازه خرید آن دارای اهمیت است. به همین دلیل است که این چنین قوانین و مقرراتی از سوی مراجع قانونی برای این مسئله تدوین شده است.

قوانین اجاره ویلای لوکس

اگر قصد اجاره ویلا لوکس در شمال دارید ولی از قوانین و مقررات آن که جزئی از آداب اجاره ویلا می‌باشد اطلاعی ندارید؛ حتماً با مطالعه در این مورد کسب اطلاع کنید یا از یک کارشناس خبره کمک بگیرید.

نکته آخر اینکه برای اجاره ویلا هرگز به دلالانی که در کنار خیابان ایستاده‌اند مراجعه نکنید. این افراد باد دادن قیمت‌های غیر واقعی مسافران را با خود همراه می‌کنند. اما هنگام تحویل ملک مبلغ اضافه‌تری را به عنوان پورسانت درخواست می‌کنند.

این درصد پورسانت با هزینه کلی که در ابتدا برای اجاره ملک به شما داده‌اند متفاوت است. در صورت پرداخت این مبلغ اضافه شما متضرر خواهید شد. چرا که مثلا با پرداخت ۱۰ الی ۲۰ درصد پورسانت شما هزینه یک ویلای ۲۰۰ هزار تومانی را پرداخت کرده‌اید اما در یک ویلا به ارزش ۱۰۰ هزار تومان سکونت کرده‌اید.

امیدواریم با در نظر گرفتن آداب اجاره ویلا در سفر شمال، اقامت خوبی را تجربه کنید.

نظرات