همه چیز درباره معبد کک لوک سی در مالزی

0

مالزی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود که جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی بسیاری را در خود جای داده است. در این مقاله قصد داریم یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی مالزی را به شما معرفی کنیم. معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) بزرگ‌ترین معبد مالزی و از عظیم‌ترین معابد جنوب شرق آسیا است. اگر به جاذبه‌های تاریخی و مذهبی علاقه دارید، برای آشنایی بیشتر با کک لوک سی، تاریخچه آن و مراسم‌هایی که در این معبد برگزار می‌شود لطفاً تا انتهای مطلب پیش‌رو همراه ما باشید.

 معبد کک لوک سی در مالزی

تاریخچه معبد کک لوک سی مالزی

معبد کک لوک سی را سال ۱۸۹۱ جوامع مالایی و چینی در جزیره پنانگ ساختند. این معبد به تدریج گسترش پیدا کرد و در سال ۱۹۳۰ به شکل امروزی درآمد. کک لوسی که بزرگ‌ترین معبد بودایی مالزی و همچنین از بزرگ‌ترین معابد جنوب شرقی آسیا است، در حال حاضر مهم‌ترین عبادتگاه بوداییان سراسر دنیا به شمار می‌رود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. برکه معبد کک لوسی و لاک‌پشت‌های تیره رنگ و جذابش نیز طرفدارن خاص خود را دارند.

اگر به اماکن مذهبی، تاریخ و معماری علاقه‌مند هستید، حتماً با خرید تور پنانگ از این معبد بازدید کنید. کک لوک سی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری مالزی و جزیره پنانگ است و شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مالزی ییشتر آشنا می‌کند

معماری معبد کک لوک سی؛ طراحی چینی با المان های مالایی

برای ساخت بنای معبد تاریخی کک لوک سی از طراحی چینی و المان‌های مالایی استفاده شده است. در اصل می‌توان این معبد را ترکیبی از سبک چینی و مالایی دانست. کک لوک سی شامل سه بخش بالایی، پایینی و میانی می‌شود. در بخش بالایی معبد، برج‌های بزرگ از جمله برج بوربودور در بالای تپه قرار گرفته‌اند. در بخش پایینی، طرح‌های سنتی چینی با استفاده از سنگ و آجر به نمایش گذاشته شده‌اند و در بخش میانی سالن‌های مخصوص مراسم‌های مذهبی و فرهنگی قرار گرفته‌اند.

نمادهای مالایی همچون مجسه بودا در این قسمت به چشم می‌خورند. کنده‌کاری‌ها، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های بزرگ و متعدد کک لوک سی زیبایی این معبد را دوچندان کرده‌اند. این معبد علاوه‌بر جنبۀ مذهبی، ارزش معماری و هنری نیز دارد و از بناهای شکوهمند مالزی به شمار می‌رود که با خرید تور لحظه آخری مالزی می‌توانید از آن دیدن کنید. اگر به اماکن تاریخی و مذهبی علاقه دارید و از طرفداران معماری هستید، حتماً از این معبد بازدید کنید.

معبد کک لوک سی در مالزی

چه مراسم هایی در کک لوک سی پنانگ برگزار می شوند؟

کک لوک سی از معابد بسیار فعال در مالزی است که در مناسبت‌های مختلف، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی متعددی برگزار می‌کند. در ادامه با تعدادی از این مراسم‌ها آشنا خواهید شد.

  • مراسم آتش‌بازی: در این مراسم، فانوس‌ها و شمع‌های بزرگ را به نشانۀ پاکی و خلوص در معبد روشن می‌کنند.
  • مراسم بزرگداشت بودا: از مهم‌ترین مراسم بوداییان است که چند بار در سال برگزار می‌شود.
  • مراسم عبور از پل: در این مراسم، مردم با عبور از پل‌های موجود در معبد از گناهان خود گذر می‌کنند.
  • مراسم‌های مذهبی روزانه: این مراسم‌ها شامل دعا، سرودهای مذهبی و خواندن سرودهای مقدس است.

با شرکت در این مراسم‌ها می‌توانید با فرهنگ و سنت بوداییان و هندوها آشنا شوید. حتی اگر مذهبی نیستید، در بازدید از کک لوک سی برای کسب تجربه‌های جدید در این مراسم‌ها شرکت کنید. اگر برای رفتن به مالزی دنبال آژانس مسافرتی معتبری می‌گردید، پیشنهاد ما به شما آژانس گردشگری هورام گشت است.

بهترین زمان بازدید از معبد کک لوک سی

در هر زمان از سال می‌توانید از معبد تماشایی کک لوک سی پنانگ بازدید کنید؛ اما در فصل‌های بهار و پاییز هوای مالزی مطلوب‌تر از زمستان و تابستان است. تابستان‌های گرم و زمستان‌های پربارش مالزی ممکن است در سفر شما اختلال ایجاد کنند.

برای اینکه با خیال آسوده و به دور از هیاهو و شلوغی از این معبد بازدید کنید، صبح زود و عصر به این مکان بروید. مراسم‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری نیز در این معبد برگزار می‌شوند؛ بنابراین اگر به این قبیل مراسم‌ها علاقه دارید، حتماً پیش از سفر درباره زمان و نحوه برگزاری آن‌ها تحقیق کنید.

معبد کک لوک سی در مالزی

ساعت بازدید و هزینه ورود به کک لوک سی پنانگ

کک لوک سی همه‌روزه از ساعت ۰۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ به روی عموم باز است. برای بازدید از مجموعه نیازی به پرداخت هزینه نیست و حدود یک تا دو ساعت می‌توانید از کل معبد تماشایی کک لوک سی بازدید کنید. ممکن است در روزها و و مناسبت‌های مختلف ساعت کاری مجموعه تغییر کند. پیش از برنامه‌ریزی برای بازدید، حتماً به سایت معبد کک لوک سی مراجعه کنید.

مسیر دسترسی به کک لوک سی

کک لوک سی در جزیره پنانگ مالزی، منطقه Air Itam، واقع شده است. برای رسیدن به این معبد می‌توانید از خطوط ۲۰۱، ۲۰۳،‌۲۰۴، ۲۰۶، ۳۰۶ و U502 اتوبوس‌های تندروی پنانگ استفاده کنید. در جالان پاسار از اتوبوس پیاده شوید و با دنبال کردن تابلوهای راهنما خود را به معبد برسانید. کک لوک سی از مشهورترین جاذبه‌های جزیره پنانگ است؛ ازاین‌رو برای دسترسی به آن با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

جاذبه های اطراف معبد تاریخی کک لوک سی

پس از بازدید از معبد منحصربه‌فرد کک لوک سی می‌توانید به سراغ سایر جاذبه‌های گردشگری پنانگ بروید. از جمله اماکن توریستی در نزدیکی کک لوک سی می‌توان به معبد چایا مانکالارام، معبد برمه‌ای دارمیکاراما، موزه استعمار پنانگ، موزه تک دام پنانگ، موزه شیشه پنانگ، زیستگاه تپه پنانگ، باغ‌های گیاه‌شناسی و مزرعه میوه‌های گرمسیری اشاره کرد. کلیه این اماکن در فاصلۀ کمی با کک لوک سی واقع شده‌اند و از تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالزی و شهر پنانگ به شمار می‌روند.

اقامتگاه های اطراف معبد کک لوک سی

جزیره پنانگ وسعت چندانی ندارد؛ ازاین‌رو اغلب جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های آن در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای اقامت در اطراف معبد بی‌نظیر کک لوک سی می‌توانید هتل‌های لکسیس سوئیتز پنانگ، هتل لایت، هتل پارک رویال پنانگ ریزورت، هتل ایسترن اورینتال و هتل گلدن سند ریزورت بای شانگری لا را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید هتل های پنانگ امکانات خوبی دارند و برای اقامت مناسب هستند.

تجربه سفر به مالزی با خرید تورهای آژانس هورام گشت

در این مقاله شما را با یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین معابد بوداییان در مالزی با نام معبد کک لوک سی آشنا کردیم. بوداییان از سراسر دنیا برای عبادت به این معبد مراجعه می‌کنند. کک لوک سی فقط جنبۀ مذهبی ندارد و توجه همۀ گردشگران را به خود جلب کرده است. در سفر به مالزی، حتماً از این جاذبۀ ارزشمند بازدید کنید. اگر به دنبال آژانس گردشگری معتبری برای سفر به مالزی می‌گردید، شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هورام گشت تاج بهترین خدمات گردشگری را با بالاترین کیفیت به شما عرضه می‌کند.

در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل‌های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور مالزی به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

نظرات