۵ راهکار برای خرید بلیط هواپیما ارزان

0

مزیت‌های سفر با هواپیما موجب شده است تا روز به روز به تعداد طرفداران سفرهای هوایی اضافه شود. با این وجود بالا بودن قیمت بلیط هواپیما موضوعی است که اغلب مسافران از آن شکایت دارند. خوشبختانه مانند هر مسأله دیگری خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان هم راهکارها و شگردهای خاص خودش را دارد اما بسیاری از مسافران از آنها بی‌خبرند. اگر شما هم جزو این دسته از مسافران هستید و هنوز نمی‌دانید چطور پرواز به مقصد دلخواهتان را ارزان بخرید این مطلب برای شما است. زیرا در ادامه قرار است ۵ راهکار برای خرید بلیط هواپیما ارزان را به شما معرفی کنیم.

خرید بلیط هواپیما

فقط در زمان‌های خاص بلیط هواپیما را بخرید

اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که هر چند وقت یک بار به سفر هوایی می‌روند پس حتما می‌دانید که قیمت بلیط هواپیما فارغ از آنکه مقصد سفر کجا باشد همواره در نوسان است. بطوری که اگر قیمت پرواز به یک مقصد مشخص را در بازه‌های زمانی مختلف جستوجو کنید خواهید دید که گاه حتی با تغییر ساعت پرواز قیمت آن نیز تغییر پیدا می‌کند. شاید فکر کنید این تغییرات قیمتی بی‌دلیل و غیر موجه هستند در حالی که این موضوع تنها به یک دلیل ساده اتفاق می‌افتد و آن هم تغییر میزان تقاضا برای خرید بلیط پرواز است. در حقیقت وقتی تقاضا برای یک پرواز بالا باشد مسلما ایرلاین‌ها نیز قیمت بیشتری برای پرواز معین می‌کنند در حالی که با کاهش تقاضا برای خرید اغلب ایرلاین‌ها قیمت پرواز را با تخفیف ارائه می‌دهند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان آن است که در ایام غیر تعطیل یا فصل‌های خلوت سفر مانند زمستان‌ها که تمایل افراد برای سفر پایین است اقدام به خیرد بلیط کرد. در مقابل از خرید بلیط در ایام شلوغ سفر مانند مناسبت‌ها، تعطیلات رسمی یا فصل‌های بهار و تابستان که حجم سفرها افزایش می‌یابد، خودداری کرد.

قیمت‌ها را در موتورجستوی پرواز مقایسه کنید

حتی اگر فقط چند بار خرید آنلاین بلیط هواپیما را تجربه کرده باشید دیگر متوجه شده‌اید که در خرید آنلاین بلیط بر خلاف خرید حضوری از آژانس‌های مسافرتی گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد. با این حال برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما لازم است منبع اینترنتی که به آن مراجعه می‌کنید هم ویژگی‌های خاصی داشته باشد. گذشته از اعتبارسنجی منبعی که قصد خرید بلیط از آن را دارید لازم است به این نکته توجه داشته باشید که هرقدر منبع خرید گزینه‌های بیشتری از پرواز به یک مقصد را در اختیار داشته باشد امکان مقایسه قیمت‌ها و در نهایت پیدا کردن ارزان‌ترین پرواز هم برای شما بیشتر مسیر می‌شود. بطور مثال safarmarket یکی از بهترین گزینه‌ها است و می‌توان از آن به عنوان یک موتور جستوجوی پرواز قوی کمک گرفت. سفرمارکت در واقع این امکان را فراهم کرده است تا تمامی تامین کنندگان و به عبارتی سایت‌های معتبر فروش بلیط در اختیار خریداران قرار بگیرند. از این طریق برای هر یک از پروازها چه در مسیرهای داخلی و چه در مسیرهای خارجی مجموعه کاملی از پروازها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. در کنار آن اطلاعات لازم و ضروری درباره ایرلاین‌ها و خدمات پروازی آنها و همچنین زمان‌های ارزان برای پرواز به یک مقصد نیز برای متقاضیان فراهم شده است.

خرید بلیط هواپیما

پروازهای ارزان قیمت را انتخاب کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که برای خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توان بکار گرفت انتخاب برخی گزینه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه در زمان رزرو بلیط به جای گزینه‌های گران‌تر است. همانطور که می‌دانید پرواز به یک مسیر مشخص می‌تواند توسط چندین ایرلاین مختلف عرضه شود که هر کدام قیمت متفاوتی دارند. در نظر داشته باشید که پرواز با ایرلاین‌های شناخته شده قیمت بالاتری از پروازهای ایرلاین‌های کمتر شناخته شده و یا کم سابقه‌تر دارد. علاوه بر آن در هنگام انتخاب از میان گزینه‌های پرواز حتما به کلاس پروازی آن دقت کنید. ارزان‌ترین کلاس پروازی مربوط به کلاس اکونومی است و گران‌ترین آن هم فرست کلاس است بنابراین اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستید بهتر است دور گزینه فرست کلاس و بیزنس را خط بکشید و صرفا پرواز اکونومی را رزرو کنید.

از بلیط رفت و برگشت هواپیما غافل نشوید

احتمالا اغلب افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند از این موضوع مطلع هستند که بلیط‌های هواپیما می‌توانند یک طرفه و یا به صورت رفت و برگشت باشند. با این حال در زمان رزرو بلیط بیشتر افراد صرفا به جستوجوی بلیط یک طرفه می‌پردازند و از بلیط رفت و برگشت غافل می شوند. در حالی که گاهی قیمت بلیط هواپیما رفت و برگشت، ارزان‌تر از قیمت دو  بلیط یک طرفه در مسیر رفت و برگشت است. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر مثلا در سفر شیراز برنامه مشخصی برای زمان رفت و برگشت از سفر در نظر دارید حتما پیش از خرید بلیط هواپیما تهران شیراز ابتدا قیمت بلیط رفت و برگشت را بررسی کنید و بعد از مقایسه قیمت آن با بلیط یک طرفه تصمیم به خرید بگیرید.

خرید بلیط هواپیما

بلیط چارتری و لحظه آخری هواپیما را از دست ندهید

یکی دیگر از راهکارهای کاربردی برای خرید بلیط هواپیما ارزان را انتخاب بلیط‌های اقتصادی هواپیما دانست. وقتی صحبت از بلیط ارزان می‌شود بلیط چارتری و لحظه آخری هواپیما از بهترین گزینه‌ها هستند. در توضیح بلیط چارتری هواپیما می‌توان گفت گاهی یک شرکت اقدام به خرید تمامی بلیط‌های یک هواپیما در پرواز به یک مقصد خاص می‌کند. به اصطلاح این شرکت، هواپیما را برای پرواز در آن مسیر اجاره و یا چارتر کرده است. اغلب در برخی بازه‌های خلوت سفر که استقبال زیادی از خرید بلیط پرواز نمی‌شود شرکت چارترکننده مجبور به فروش بلیط‌ها با قیمت پایین‌تر می‌کند تا از خسارت مالی بیشتر پیشگیری کند و اینجا است که می‌توان بلیط چارتری هواپیما را به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه در نظر گرفت. بلیط لحظه آخری هواپیما نیز در دسته بلیط‌های چارتری قرار دارد و معمولا از گزینه‌های اقتصادی پرواز بشمار می‌رود. بطوری که هرقدر به تاریخ شروع پرواز نزدیک‌تر شویم شرکت چارترکننده برای ترغیب مسافران به خرید بلیط اقدام به عرضه تخفیف بیشتر می‌کند. بنابراین آن دسته از افرادی که برنامه زمان‌بندی منعطف‌تری برای سفر دارند می‌توانند منتظر بمانند تا با نزدیک شدن به تاریخ پرواز قیمت آن نیز کاهش بیشتری داشته باشد و شرکت‌های چارترکننده اقدام به اعمال تخفیف لحظه آخری کنند./۲۱۶۵۳۴

نظرات