آموزش یک صبحانه پنیری لذیذ و خوشمزه

0

آموزش یک صبحانه پنیری لذیذ و خوشمزه

صبحانه پنیری : واقعیت این است که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه است. البته یک دلیل خوب دیگر نیز برای صبحانه خوردن وجود دارد و آن حفظ تناسب اندام است.

صبحانه پنیری

مواد لازم صبحانه پنیری :

نان تست / نان جو
پنیر گودا / چدار / پراتو / پستو / کممبر
گوجه فرنگی و سبزی و زیتون
جوانه ماش / شبدر / یونجه
نیمرو / تخم مرغ آب پز و عسلی
چای / شیر و….. ‌ ‌

 

طرز تهیه صبحانه پنیری :

پنیرهای مختلف رو به اشکال دلخواه برش بزنید و روی نون تست بذارید و با استفاده از تخم مرغ آبپز و نیمرو و گوجه گیلاسی و سبزی و زیتون و جوانه و هر خوشمزه دیگه ای تزیین کنید و کنار چای و شیر و نوشیدنی دلخواهتون سرو کنید.
به همین راحتی ، به همین خوشمزگی.

چدار پنیر نیمه سخت طبیعی و رسیده است و دارای بافت کرم رنگ است که در اثر حرارت ذوب میشود و اندکی کش می آید. چدار در تهیه انواع ساندویچ سرد و گرم، سوپ و سالاد بکار میرود. ترکیب پاستا با چدار طعم بی نظیری ایجاد می کند. در تهیه سوفله، کراکت و کوردن بلو از چدار استفاده میشود.

گودا پنیر نیمه سخت و زرد رنگی است که از شیر گاو تولید میشود.گودا، یکی از معروفترین پنیرهای جهان و محبوب ترین و پرفروش ترین پنیر هلند، رایحه ای ملایم و گردویی و طعم و بویی شبیه به خامه دارد.
در اثر حرارت دیدن ذوب می شود و کمی کش می آید. از گودا در انواع سالاد و صبحانه، انواع غذاهای گرم مانند پیتزا و لازانیا، در تهیه سوپ ها، سس ها و ساندویچ های سرد و گرم می توان استفاده کرد.

کممبر نوعی پنیر نرم فرانسوی است که به پنیر عشق معروف بوده و پنیر ملی فرانسه می‌باشد.سطح بیرونی کممبر با کپک خوراکی سفید رنگ و مفیدی برای دستگاه گوارش، به طور کامل پوشانده شده است و دارای طعمی متفاوت و تند میباشد که هرچه بیشتر برسد نرمتر و بوی آن تند تر می گردد.
از کممبر به عنوان اردور همراه با کراکر، انگور، سیب، گلابی، انجیر، بادام تفت داده، میوه جات خشک، عسل و انواع مربا استفاده میشود و در صبحانه و عصرانه، تهیه انواع ساندویچ، در انواع سالاد ها و غذاهای سبک مناسب میباشد. کممبر بافت نرمی دارد و در اثر حرارت دهی ذوب میشود. پنیر کممبر سوخاری طعم بی نظیری دارد. به علاوه در ترکیب با غذاهای گوشتی نظیر برگر و یا انواع گوشتهای فرآوری شده بسیار مطلوب است.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات