طرز تهیه سالاد اندونزی در منزل خوشمزه و آسان + نکات مهم آموزش سالاد اندونزی

0

طرز تهیه سالاد اندونزی : این سالاد یکی از سالاد های محبوب کشور اندونزی است و شباهت زیادی به سالاد کلم ایرانی دارد. از همین جهت ما طرز تهیه این سالاد ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه سالاد اندونزی

مواد لازم :

کلم سفید   ۲ پیمانه
کلم قرمز   ۱ پیمانه
ذرت   ۱ پیمانه
نخود فرنگی   نصف پیمانه
کالباس   ۱ پیمانه
هویچ   ۲ عدد
خیار شور   ۲ عدد
سس مایونز   به اندازه لازم
نمک و فلفل سیاه   به اندازه لازم

دستور تهیه

برای تهیه سالاد اندونزی ابتدا هویج را به صورت آبپز یا بخارپز می پزیم و به صورت خلالی بسیار نازک خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کلم قرمز و کلم سفید را به صورت رشته ای نازک و یکدست خرد می کنیم.خیارشور را نیز به صورت رشته ای نازک خرد کرده و با فشار دست آبش اضافی اش را می گیریم تا باعث آبکی شدن سالاد نشود. کالباس را نیز در ادامه به صورت رشته های نازک خرد کرده و به همراه دیگر مواد داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

سالد اندونزی

ای نخود فرنگی و ذرت می توانید از کنسرو آماده یا ذرت و نخودفرنگی آبپز شده استفاده کنیم. در صورتی که از کنسرو استفاده کنیم کافیست آب اضافی شان را گرفته سپس به دیگر مواد اضافه کنیم. حالا تمام مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم.در این مرحله چند قاشق سس مایونز را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و آبلیمو در یک کاسه کوچک می ریزیم، سپس با مقدار کمی آب سس مایونز را رقیق می کنیم و روی سالاد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم تا به تمام نقاط سالاد برسد.حالا تقریبا سالاد ما آماده است، آنرا در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم. در آخر ظرف سالاد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس به طور کامل به خورد مواد سالاد برود.

نکات تهیه سالاد اندونزی

همراه ما باشید

نظرات