معرفی جذاب ترین انواع پارچه مجلسی برای دوخت لباس

0

اگر قصد دوخت یک لباس جذاب و زیبای مجلسی مدرن را دارید بهتر است به سراغ انواع پارچه مجلسی جدید بروید. پارچه کرپ مرلین و پارچه ژاکارد ترک دو نمونه از زیباترین پارچه های مجلسی برای دوخت لباس های خاص و شیک زنانه و دخترانه هستند.

یکی از ویژگی های خرید پارچه کرپ مرلین استفاده از آن برای دوخت انواع لباس های شیک و مجلسی است. این پارچه می تواند ترکیبی از پارچه های طبیعی و مصنوعی باشد. قیمت پارچه کرپ باربی یکی از مزایای خرید این پارچه به شمار می آید؛ زیرا قیمت این پارچه بر اساس کیفیت آن مناسب و مقرون به صرفه است. با این پارچه می توانید انواع کت، کت دامن، کت شلوار، شلوار، مانتو و لباس های مجلسی زیبا و چشمنوازی را بدوزید. در شست و شوی این پارچه باید دمای آب را در درجه سرد تنظیم کنید. همچنین بهتر است این پارچه را به صورت دستی بشویید. اما اگر آن را درون ماشین لباسشویی قرار دادید بهتر است آن را روی تنظیمات شست و شوی ملایم قرار دهید.

خرید پارچه ژاکارد ترک انتخابی عالی برای دوخت لباس های مجلسی و شیک است. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع کت، کت دامن، مانتو، مانتوهای کتی، شومیز و … استفاده کنید. پارچه ژاکارد ترک با ویژگی های عالی خود می تواند یک پارچه با دوام و بسیار کاربردی باشد. این پارچه مجلسی در بافت خود دارای طرح های زیبا و جذابی است. پارچه ژاکارد ترک دارای انواع طرح های شلوغ و خلوت است. بر اساس سلیقه خود می توانید بهترین نوع این پارچه را انتخاب کنید. برای مثال اگر ساده پسند هستید، خرید پارچه ژاکارد ترک با طرح های مینیمال و ساده تر را به شما پیشنهاد می کنیم. از این پارچه در دوخت لباس های ترکیبی با پارچه ساده می توانید استفاده کنید.

ویژگی های خرید پارچه مجلسی کرپ مرلین

  خرید پارچه کرپ مرلین

پارچه کرپ مرلین یکی از زیباترین پارچه ها در صنعت نساجی است که برای دوخت انواع لباس های مجلسی زنانه و دخترانه به کار برده می شود. الیاف به کار رفته شده در این پارچه می توانند ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی مانند نابلون، پنبه، ابریشم و … باشند. یکی از ویژگی های خرید پارچه کرپ مرلین وزن سبک آن است. به سبب این وزن سبک، لباس های دوخته شده با کرپ مرلین بسیار راحت و سبک هستند. ایستایی لباس های دوخته شده با این پارچه بسیار زیبا است. در نتیجه می توانید با آن انواع لباس های خوش فرم بدوزید.

پارچه کرپ مرلین پارچه ای سبک و نرم است. یکی از مزایای خرید پارچه کرپ مرلین حس لمسی لطیف و نرم آن است. در نتیجه نرمی و لطافت فوق العاده این پارچه می توانید لباس های کرپ مرلین را طی ساعات طولانی بپوشید و تنتان خسته نشود. این پارچه همچنین در برابر کپک مقاوم است. یکی دیگر از مزایای خرید پارچه کرپ مرلین، ضد بید و کپک بودن آن است. خرید پارچه کرپ مرلین را برای افرادی که پوست حساس دارند پیشنهاد می کنیم. از این پارچه باید به خوبی مراقبت کنید. دقت داشته باشید که پارچه مجلسی کرپ مرلین را در معرض اجسام نوک تیز قرار ندهید.

 میزان چروکی و شکنندگی

خوب است بدانید که پارچه کرپ مرلین مستعد چروک پذیری است. برای مثال زمانی که لباس کرپ مرلین بپوشید و بنشیینید ممکن است مقداری چروک شود. برای جلوگیری از چروک شدن این پارچه بهتر است که آن را آویزان کنید و تا نکنید. پیشنهاد می کنیم که پارچه کرپ مرلین را در داخل کیف یا ساک نگذارید زیرا چروک می شود.

 قیمت پارچه  کرپ باربی

قیمت پارچه کرپ باربی

یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید پارچه کرپ مرلین یا کرپ باربی، قیمت این پارچه است. خوب است که پیش از خرید از قیمت پارچه کرپ باربی اطلاع داشته باشید تا خریدی عالی را تجربه کنید. قیمت پارچه کرپ باربی بسیر مناسب و مقرون به صرفه در نظر گرفته شده است. قیمت مناسب یکی از مزایای خرید پارچه کرپ مرلین است. در نتیجه این پارچه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در ادامه با سایر ویژگی های پارچه کرپ مرلین یا کرپ باربی آشنا می شویم.

کاربردهای پارچه مجلسی کرپ مرلین

پارچه استات مرلین

با خرید پارچه کرپ مرلین یک پارچه کاربردی و زیبا تهیه کرده اید. این پارچه دارای کاربردهای متنوعی است. برای مثال از این پارچه می توانید در دوخت انواع پیراهن های رسمی، لباس شب، کت و شلوار، لباس های رسمی، کراوات، آستر، بلوز، کت و غیره استفاده می شود. این پارچه ظاهری مجلل و زیبا داشته و باعث می شود که در مراسم ها به زیبایی بدرخشید. در ادامه کابردهای این پارچه را به تفصیل بررسی می کنیم.

دوخت لباس مجلسی

پارچه کرپ مرلین ظاهری مجلل و مجلسی دارد. این پارچه با ظاهر براق و زیبای خود برای دوخت انواع لباس های مجلسی گوناگون به کار برده می شود. قیمت پارچه کرپ باربی نیز بسیار مناسب است و به راحتی می توانید از آن در دوخت لباس های رسمی و مجلسی استفاده کنید. حتی از این پارچه برای دوخت لباس عروس هم استفاده می شود.

 استفاده در لایه آستری لباس

یکی دیگر از کاربردهای پارچه کرپ مرلین، در دوخت لایه آستری است. این پارچه نرم و لطیف است و برای دوخت آستری با زیر دست نرم و لطیف مناسب می باشد. از پارچه کرپ مرلین می توانید برای دیزاین لباس هم استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای پارچه کرپ مرلین در دوخت لباس های فارغ التحصیلی است.

روش های نگهداری از پارچه کرپ مرلین

با نگهداری درست و اصولی از پارچه کرپ مرلین یا استات مرلین این پارچه تا مدت های زیادی دوام می آورد. با روش های نگهداری درست از این پارچه، خشک کردن و شست و شوی درست آن می توانید طول عمر این پارچه را افزایش دهید.

نکات مهم در شست و شوی پارچه استات مرلین

در هنگام خرید پارچه کرپ مرلین باید از نحوه شست و شوی این پارچه به خوبی اطلاع داشته باشید تا به طرز صحیح آن را بشویید. در هنگام خرید پارچه کرپ مرلین دقت داشته باشید که این پارچه جزو پارچه های ظریف به شمار می آید. این گونه لباس و پارچه ها را نباید در خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهید. همچنین پیشنهاد می کنیم که از پارچه کرپ باربی برای دوخت لباس های معمولی و روزمره استفاده نکنید. زیرا بهتر است لباس های استات مرلین را کمتر بشویید.

اگر قصد دوخت لباس مجلسی را دارید خرید پارچه کرپ مرلین را به شما پیشنهاد می کنیم. قیمت پارچه کرپ مرلین بر اساس کیفیت آن مناسب در نظر گرفته شده است. پس از خرید این پارچه و در هنگام شست و شوی آن به نکات شست و شوی درست و اصولی این پارچه دقت داشته باشید.

شست و شو با آب سرد

پس از خرید پارچه کرپ مرلین، اگر قصد شست و شوی آن را داشتید حتما باید از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. چرا که آب داغ باعث آسیب رساندن به بافت و رنگ پارچه شما می شود. همچنین در هنگام شست و شوی این پارچه از شوینده های ملایم استفاده کنید. برای مثال چند قطره صابون مایع و غیر قلیایی یا شامپو بچه به آب اضافه کنید.

شست و شوی پارچه مجلسی کرپ مرلین با ماشین لباسشویی

یکی دیگر از روش های شست و شوی پارچه کرپ مرلین با ماشین لباسشویی است. اگر پس از خرید پارچه کرپ مرلین قصد شست و شوی آن با ماشین لباسشویی را داشتیدباید در تنظیمات ماشین لباسشویی تنظیمات مربوط به شست و شوی دستی را انتخاب کنید. با این روش شست و شو لباس های شما چروک نشده و لکه ها به راحتی از بین می روند. در این روش شست و شو بهتر است که از پودر ملایم استفاده کنید.

شست و شو با ملایمت

پس از خرید پارچه کرپ مرلین و پیش از شست و شوی آن، برچسب مراقبتی لباس را بررسی کنید. از آنجایی که این پارچه ممکن است از ترکیب الیاف گوناگون به وجود آمده باشد در نتیجه روش های شست و شوی آن نیز بر اساس الیاف به کار رفته شده در آن متفاوت خواهند بود. به صورت کلی باید بگوییم که بهتر است پارچه کرپ مرلین را با روش دستی بشویید.

در شست و شوی این پارچه دمای آب را در درجه سرد تنظیم کرده و دقت کنید که دمای آب از ۳۰ درجه بیشتر نشود. همچنین دقت داشته باشید که این پارچه را در هنگام شست و شو تاب ندهید و نچلانید. زیرا بافت پارچه شما آسیب می بیند. قیمت پارچه کرپ باربی بسیار مناسب است اما دقت کنید که پس از خرید این پارچه آن را با روش های درست بشویید.

  خرید پارچه ژاکارد ترک؛ انتخابی عالی برای دوخت لباس های خاص و زیبا

خرید پارچه ژاکارد ترک

پارچه ژاکارد ترک یکی از جذاب ترین پارچه های با کیفیت است. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع لباس های مجلسی چشم نواز و زیبا استفاده کنید. با خرید پارچه ژاکارد ترک می توانید لباس های طرحدار جذابی بدوزید. همچنین می توانید این پارچه را به صورت ترکیبی در دوخت سایر لباس ها هم به کار ببرید. پارچه مجلسی ژاکارد در درون بافت خود دارای طرح و نقش های زیبایی است. بر اساس سلیقه خود می توانید انواع پارچه مجلسی ژاکارد پر نقش و نگار یا ساده و مینیمال را انتخاب کنید.

الیاف پارچه ژاکارد ترک

پارچه مجلسی ژاکارد ترک از الیاف ترکیبی مصنوعی و طبیعی تولید می شود. برخی از پارچه های مجلسی ژاکارد ترک در بافت خود دارای سیم و زر هستند. این پارچه دارای دوام و ماندگاری بالایی است. در نتیجه با آن می توانید انواع لباس های ماندگار با طول عمر بالا را بدوزید. از این پارچه می توانید برای دوخت انواع لباس های لوکس و چشمنواز زنانه و دخترانه استفاده کنید.

بررسی ویژگی های پارچه مجلسی ژاکارد ترک

در ادامه با انواع ویژگی های پارچه ژاکارد ترک مانند میزان لطافت، ضخامت، کاربردها و … آشنا می شویم.

بررسی لطافت پارچه ژاکارد ترک

خوب است در هنگام خرید پارچه ژاکارد ترک از میزان لطافت آن اطلاع داشته باشید. این پارچه دارای زیر دست نرم و لطیفی است. اما پارچه های زربافت زاکارد ترک لطافت کمتری نسبت به سایر پارچه های ژاکارد ترک دیگر دارند.

 بررسی میزان چروکی و شکنندگی پارچه مجلسی ژاکارد ترک

از آنجایی که در تولید پارچه ژاکارد ترک از الیاف مختلفی استفاده می شود در نتیجه میزان چروکی و شکنندگی این پارچه متفاوت است. در واقع هر نوعی از پارچه ژاکارد ترک دارای میزان خاصی از چروکی و شکنندگی است. بهتر است که در هنگام خرید پارچه ژاکارد ترک از فروشنده درباره میزان چروکی و شکنندگی این پارچه بپرسید.

ضخامت

پارچه ژاکارد ترک دارای ضخامت متوسط تا ضخیم است. برای مثال برخی از انواع این پارچه مانند پارچه ژاکارد پفکی و ژاکارد تافته دارای ضخامت بیش تری هستند. اما پارچه های ژاکارد ترک مانند ژاکارد چاپی و ژاکارد داماسک دارای ضخامت کمتری هستند. پارچه ژاکارد ترک به علت دولایه بودن از جمله پارچه هایی با ضخامت متوسط هستند. در نتیجه خرید پارچه ژاکارد ترک را برای دوخت لباس های بهاره و پاییزه پیشنهاد می کنیم.

دقت داشته باشید که برخی از انواع پارچه ژاکارد ترک ممکن است ضخامت یکنواختی نداشته باشند. برای مثال قسمت های طرحدار و پفکی این نوع پارچه مجلسی دارای ضخامت بیشتری در قسمت زمینه خود هستند. اما پارچه ژاکارد ترک چاپی دارای ضخامت متوسط به صورت یکنواخت است. پارچه مجلسی ژاکارد ترک با ضخامت متوسط برای دوخت لباس های مجلسی مانند انواع پیراهن، دامن، مانتو، کت و شلوار، کت و دامن و …. مناسب است. تنوع بالای پارچه ژاکارد ترک در ضخامت آن باعث شده که انتخابی عالی برای دوخت لباس های دلخواه شما باشد.

کاربردهای پارچه مجلسی ژاکارد ترک

در هنگام خرید پارچه مجلسی ژاکارد ترک باید به کاربردهای این پارچه نیز دقت داشته باشید. برای مثال از این پارچه می توانید در دوخت انواع لباس های زنانه و بچه گانه و برای فصل های مختلف سال استفاده کنید. خرید پارچه ژاکارد ترک را برای دوخت انواع لباس های گوناگون مانند پیراهن ژیفون دار مجلسی، بلوز مجلسی، کت و دامن رسمی و مانتو مزونی و … پیشنهاد می کنیم. از پارچه مجلسی ژاکارد لمه نیز می توانید در دوخت انواع لباس های مجلسی زیبا و چشم نواز استفاده کنید.

از پارچه ژاکارد ترک پفکی می توان در دوخت انواع لباس های دخترانه و بچه گانه و لباس های پر اغراق استفاده کنید. پارچه ژاکارد ویسکوز ترک نیز برای دوخت لباس هایی همچون کت، وست و جلیقه، پیراهن، بلوز، مانتو، دامن و تاپ استفاده کنید.

نکات مهم در خرید پارچه ژاکارد ترک

اگر قصد خرید پارچه ژاکارد ترک را دارید حتما از فروشنده در خصوص الیاف به کار رفته شده در این پارچه بپرسید. با آگاهی از الیاف به کار رفته شده در این پارچه روش های نگهداری از آن برای شما مشخص می شود. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید پارچه ژاکارد باید به آن توجه کنید، آبرفت گیری شدن پارچه ژاکارد است.

از فروشنده بپرسید که آیا این پارچه آبرفت گیری شده یا خیر؟ در صورتیکه پارچه آبرفت گیری نشده و شما باید آن را آبرفتگیری کنید، حتما باید متراژ درستی از آن را تهیه کنید. از آنجایی که مقداری از پارچه در هنگام آبرفتگیری کم می شود در نتیجه باید متراژ بیش تری از آن را تهیه کنید. در هنگام خرید پارچه ژاکارد ترک در صورت نیاز حتما لایه آستری را هم تهیه کنید

روش های نگهداری و مراقبت از پارچه مجلسی ژاکارد ترک

پارچه مجلسی ژاکارد ترک پارچه ای لوکس و زیبا است که باید از آن به خوبی مراقبت کرد. حتما پیش از خرید پارچه ژاکارد ترک در خصوص نحوه نگهداری از این پارچه و لباس های دوخته شده با این پارچه اطلاعات کسب کنید. معمولا لباس های دوخته شده با پارچه مجلسی ژاکارد ترک دارای کیفیت بالایی در طراحی و دوخت هستند. یکی از نکات مهم این است که این پارچه را درون کاور قرار دهید. با استفاده از کاور از نخ کش شدن این پارچه جلوگیری خواهید کرد.

 روش شست و شوی پارچه ژاکارد ترک

پارچه ژاکارد ترک را می توانید با روش های گوناگونی مانند روش دستی، خشک شویی و ماشین لباسشویی بشئیید. بهترین روش شست و شوی پارچه مجلسی ژاکارد ترک، شست و شوی این پارچه به روش دستی است. در هنگام شست و شوی این پارچه با ماشین لباسشویی دقت کنید که تنظیمات ماشین لباسشویی را برای در تنظیمات شست و شوی ملایم قرار دهید. روش خشکشویی نیز برای شست و شوی برخی زا پارچه های ژاکارد ترک مناسب است .

روش درست شست و شوی پارچه ژاکارد ترک بر اساس جنس، نوع بافت، تراکم و دوام این پارچه بستگی دارد. پیش از خرید پارچه ژاکارد ترک خوب است بدانید که انواع پارچه ژاکارد ترک چاپی، ژاکارد تافته ترک و ژاکارد لمه را می توانید به خشک شویی بسپارید. زیرا این پراچه ها دارای دوام کافی هستند. اما برای شست و شوی انواع پارچه مجلسی ژاکارد ترک حساس مانند ژاکارد پفکی ترک، پارچه ژاکارد ویسکوز ترک و همچنین ژاکارد ابریشم بهتر است که از ماشین لباسشویی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم که پارچه ژاکارد ارگانزا ترک را هم به روش دستی بشویید. زیرا ممکن است در هنگام شست و شوی این پارچه به روش ماشینی، بافت پارچه شما آسیب ببیند.

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام شست و شوی پارچه مجلسی ژاکارد ترک، استفاده نکردن از شوینده های قوی است. همچنین برای اینکه پارچه بور نشود باید از شوینده های فاقد سفید کننده استفاده کنید. دقت کنید که در هنگام شست و شوی دستی این پارچه، آن را چنگ نزنید و نچلانید.

خشک کردن پارچه مجلسی ژاکارد ترک

برخی از انواع پارچه ژاکارد ترک از دوام و مقاومت بالا برای استفاده در خشک کن چرخشی برخوردار هستند. اما به طور کلی بهتر است که از روش های دیگر برای خشک کردن این پارچه استفاده شود. خشک کردن پارچه های ژاکارد تافته ترک و ژاکارد ترک چاپی به روی طناب امکان پذیر است. اما بهترین شیوه خشک کردن این پارچه پهن کردن آن به روی سطحی صاف و تمیز است.

نکات اساسی در دوخت پارچه مجلسی ژاکارد ترک

یکی از موارد مهم در دوخت پارچه مجلسی ژاکارد ترک استفاده از تجهیزات مناسب برای دوخت این پارچه است. یکی از مهم ترین ابزارهای دوخت، سوزن است. در دوخت پارچه ژاکارد باید از سوزن مناسب با ضخامتی هماهنگ با پارچه استفاده کنید. برای مثال برای دوخت پارچه های لطیف و نازک باید از سوزن های ظریف استفاده کنید. در صورتی که پارچه های نازک و ظریف را با سوزن کلفت بدوزید، پارچه شما نخ کش شده و بافت آن آسیب می بیند.

یکی دیگر از موارد در دوخت این پارچه مجلسی، توجه به کشش نخ است. در نتیجه می توانید دوخت تمیزی داشته باشید. در هنگام دوخت این پارچه مجلسی و زیبا به جزئیات دوخت و تمیز دوزی نیز توجه ویژه ای داشته باشید. با توجه به این نوع جزئیات دوخت، دوختی تمیز و ایده آل خواهید داشت. یکی از ترفندهای تمیز دوزی داخل لباس این است که به جای سر دوز از نوار دوزی استفاده کنید.

سخن آخر

پارچه کرپ باربی یکی از زیباترین پارچه ها برای استایل های دخترانه و زنانه است. از این پارچه می توانید در دوخت انواع لباس های شیک و زیبای مجلسی استفاده کنید. قیمت پارچه کرپ بیبی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است؛ در نتیجه می توانید به راحتی مدل های دلخواه خود را با این پارچه بدوزید. پارچه کرپ مرلین دارای جلوه ای خاص است که امکان دوخت ایده های جذابی را به شما می دهد.

یکی دیگر از پارچه های جذاب مدرن پارچه ژاکارد ترک است. پارچه ژاکارد ترک یکی از باکیفیت ترین پارچه های دنیای مد و فشن است که می توانید با آن ایده های جذابی را به منصه ظهور برسانید. یکی از ایده های خاص دوخت لباس های ترکیبی با این پارچه است. برای مثال می توانید این پارچه را با انواع پارچه های ساده ترکیب کنید. خرید پارچه ژاکارد ترک را برای دوخت لباس های چشم‌ن واز و زیبای زنانه با طراحی های خاص به شما پیشنهاد می کنیم. در شست و شوی پارچه ژاکارد ترک و پارچه کرپ باربی بهتر است که از شوینده های فاقد سفید کننده استفاده کنید. در صورتی که پارچه ژاکارد ترک تهیه کرده اید، در دوخت لباس باید به نحوه قرار دادن الگوها دقت کنید./۴۷۴۳۵۶

نظرات