باریستایی یکی از بهترین شغل‌ها‌ برای مهاجرت در سال ۲۰۲۳

0

مهارت‌های قهوه و باریستا، مهارت‌هایی بین‌المللی هستند و افراد با داشتن آنها می‌توانند در همه جای دنیا موفق به کار کردن شوند. ازاین‌رو بسیاری معتقدند باریستایی یکی از بهترین شغل‌ها برای کار و مهاجرت در جهان است.

باریستا کیست؟

باریستا به کسی گفته می شود که تخصص‌ش قهوه بوده وبه صورت حرفه‌ای به آماده کردن قهوه‌های مختلف مشغول است.  باريستا در اصل شخصی (خانم یا آقا) حرفه اي است که در کافه مسئوليت تهيه نوشيدني هاي گرم و سرد بر پايه اسپرسو را بر عهده دارد. امروزه در بسياري از کافه ها باريستا، نوشيدني گرم و سرد بر پايه قهوه و يا حتی غير از آن را نيز تهيه مي کند. لباس باريستا ها معمولا با يک ژاکت، جليقه يا پيشبند (اپرون) از ديگر کارکنان کافه متمايز مي شود.

 باریستایی

داشتن مهارت و مدرک معتبر و قابل ترجمه بین‎المللی در حوزه قهوه و باریستا می‌تواند کمک‌ شایانی در مهاجرت آسان‌تر داشته باشد.

پس اگر برای تحصیل، پیشرفت یا افزایش درآمد به کشورهای دیگر می‌روید می‌توانید با داشتن مهارت و مدرک باریستایی شغلی با درآمد مناسب در کافه‌ها و رستوران‌های کشور مقصدتان پیدا کنید و این امر شرایط زندگی در کشور مقصد را بریتان راحت‌تر خواهد کرد؛ بنابراین اگر برای افزایش درآمد و پیشرفت قصد مهاجرت دارید حتماً داشتن مدرک معتبر و رسمی باریستایی می‌تواند در این راه کمک‌تان ‌کند.

باریستایی شغلی ایده‌آل برای مهاجرت در سال ۲۰۲۳

این روزها به هر کشوری که سفر کنید در بدو ورود و در همان فرودگاه تعداد زیادی کافه نظرتان را جلب می‌کند. البته پس از ورود به شهرها نیز تعداد قابل‌توجهی کافه و رستوران را ملاحظه می‌کنید.

باریستایی

دلیل وجود این تعداد کافه و رستوران در همه جای دنیا علاقه مردم به کافه‌گردی است و ازاین‌رو کافه‌ها در سراسر جهان تبدیل به مقاصد گردشگری شده‌اند. پس وجود این تعداد کافه در کشورهای دنیا سبب شده که نیاز به باریستا و شغل باریستایی یکی از نیازهای اولیه در تمامی کشورها شود. با این حساب می‌توان گفت که مهارت و شغل باریستایی ازجمله مشاغلی است که در تمامی کشورهای دنیا به آن توجه می‌شود و بازار کار مناسبی دارد.

با توجه به توضیحاتی که داده شد به جرات می‌توان گفت که باریستایی یک شغل به‌روز و پردرآمد است. این شغل علی‌الخصوص در کشورهای پیشرفته یکی از مشاغل جذاب و با پرستیژ است؛ زیرا در کشورهای پیشرفته قهوه جزو روتین زندگی اکثر افراد است و به همین دلیل بازار کار باریستایی بسیار داغ است و می‌توان درآمد خوبی از این شغل داشت.

فقط مواظب باشید کلاه سرتان نرود!!!

یک نکته بسیار مهم: در حال حاضر در ایران معتبرترین مدرک در حوزه قهوه و باریستا مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای است که کاملاً رسمی و قابل ترجمه است.

باریستایی

حال چرا بر روی این موضوع تأکید داریم؟

برای اینکه با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی و اینترنت با آموزشگاه‌های زیادی مواجه می‌شوید که مدرک می‌دهند، اما ماجرا آنجا جالب‌تر می‌شود که برخی مؤسسات ادعا می‌کنند «گواهی پایان دوره بین‌المللی قابل‌استعلام» هم به شما می‌دهند و شما هم وسوسه می‌شوید که مدرک را بگیرید غافل از اینکه این یک دروغ بزرگ است که نه‌تنها هزینه اضافی برای شما دارد بلکه نوعی کلاه‌برداری آموزشی هم محسوب می‌شود.

بنابراین تنها مدرک رسمی قابل ترجمه در ایران مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای است. پس گول تبلیغات پرزرق‌وبرق و دهان‌پرکن را نخورید.

برای کسب مهارت‌های باریستا و دریافت مدرک معتبر چه کنیم؟

یکی از بهترین مراکز آموزش باریستا آکادمی کافه نیرو است که آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای بوده و دوره جامع قهوه و باریستا را با سرفصل‌های بین المللی برگزار می‌کند. مدرک دوره‌های این آکادمی، مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای است که قابل ترجمه رسمی بوده و می‌تواند در مسیر مهاجرت به شما کمک شایانی بکند.

باریستایی

مزیت‌های دوره آموزشی‌ قهوه و باریستا آکادمی کافه نیرو چیست؟

  • دوره به‌صورت کاملاً عملی برگزار می‌شود و شما در طول دوره بارها و بارها اصول و تکنیک‌های باریستایی را به‌صورت عملی تمرین می‌کنید.
  • فضایی بسیار مجهز و با امکانات کامل و به‌روز برای هنرجویان فرآهم کرده‌اند.
  • دوره آموزشی این آکادمی طبق سرفصل‌های استاندارد جهانی برگزار می‌شود و مدرسین کاملاً حرفه‌ای عمل کرده و نسبت به آموزش و یادگیری شما حریص هستند. پس از آموختن کنار آنها لذت خواهید برد.
  • لازم به ذکر است که بسیاری از هنرجویان این آکادمی در کافه‌های مختلف ایران و سایر کشورها مشغول به کار هستند.
  • با توجه به آموزش هایی که می بینید و منابعی که استفاده می کنید، هزینه بسیار معقولانه ای می پردازید.

باریستایی

فرصت کارآموزی و کسب تجربه در کافه‌های مختلف

همچنین آکادمی کافه نیرو پس از پایان دوره شما را به کافه‌های مختلف معرفی می‌کند تا بتوانید با کسب تجربه و مهارت لازم و با خیالی راحت به استخدام کافه مورد علاقه‌تان درآیید.

برای دیدن اطلاعات بیشتر و مشاهده جزئیات دوره‌ها به وب سایت آکادمی کافه نیرو مراجعه کنید.

همچین برای دریافت مشاوره کاملاً رایگان می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱-۸۸۷۸۵۸۵۶

۰۹۱۹۰۸۱۲۵۷۵

آدرس آکادمی کافه نیرو:

تهران، میدان آرژانتین، ابتدای خیابان الوند، پلاک ۲۶، طبقه ۴

نظرات