ژلیش ناخن چیست + مراحل آن و عوارض و حکم شرعی ژلیش ناخن و تمام نکات مهم دیگر

0

ژلیش ناخن چیست : ژلیش ناخن یا لاک موقت یک روش بلند مدت برای داشتن لاک روی ناخن است و بسیاری از خانم‌ها امروزه طرفدار آن هستند.از این جهت ما تمام نکات مهم درباره ژلیش ناخن ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

ژلیش ناخن

ژلیش ناخن چیست + مراحل آن و عوارض و حکم شرعی ژلیش ناخن و تمام نکات مهم دیگر

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش یا لاک موقت نوعی لاک است که مایع زل مانندی به نام اکریلیک ترکیب شده است و دوام بسیار بالایی نسبت به لاک‌های معمولی دارد. با ژلیش کردن ناخن‌ها لاک ناخن شما ثابت باقی می‌ماند و دیگر دچار پریدگی نمی‌شود. به طور معمول این روش در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول ژل پایه زده می‌شود، سپس ژل رنگ و در آخر تاپ ژل را بر روی ناخن زده تا کاملا طبیعی بر روی ناخن‌ها جلوه کند.

تفاوت با لاک معمولی

یکی از تفاوت‌هایی که ژلیش نسبت به لاک معمولی دارد، این است که هرگز در هوای آزاد خشک نمی‌شود بلکه به دستگاه مخصوصی نیاز دارد که با ساطع کردن اشعه UV ژل را خشک می‌کند. از طرفی ژلیش هرگز با استون پاک نمی‌شود و دوام بسیار بالایی دارد اما پس از ۱۰ الی ۲۰ روز بایستی ترمیم دوباره شود تا حالت اولیه زیبای خود را حفظ کند.

فرق آن با کاشت ناخن

بسیاری از افراد روش ژلیش را با کاشت ناخن اشتباه می‌گیرند در صورتیکه کاملا متفاوت است و در روش ژلیش ناخن تنها سه لایه ژل بر روی ناخن طبیعی شما زده می‌شود که شبیه به لاک است و هیچ آسیبی به سطح ناخن شما وارد نمی‌کند. به طور کلی در روش کاشت ناخن از انواع پودرهای فشرده برای ضخیم کردن و برجسته کردن سطح ناخن استفاده می‌کنند تا ظاهر و طول ناخن را کشیده‌تر نشان دهند در صورتیکه در روش ژلیش تنها از یکسری مواد ژلی برای زیبا نشان دادن ناخن‌های طبیعی فرد استفاده می‌شود.

ژلیش ناخن چیست

مراحل :

همانطور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم روش ژلیش در سه مرحله انجام می‌شود و پس از اتمام هر مرحله بین ۲۰ الی ۶۰ ثانیه هر دست را در زیر دستگاه مخصوص قرار می‌دهیم تا ژل به طور کامل خشک شود. پس از اتمام مراحل لازم بنا به سلیقه فرد می‌توان از یک لاک مات یا براق بی رنگ نیز برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

چگونه آن را پاک کنیم

این سوال یکی از سوالات مکرری است که اکثر خانم‌ها در ذهن خود دارند زیرا ژلیش بسیار مقاوم است و به سادگی از روی ناخن پاک نمی‌شود اما پس از گذشت ۲ هفته اگر ژلیش را ترمیم نکنید ساختار مقاوم خود را از دست می‌دهد و از طرفی ناخن‌ها بلند می‌شود و ژلیش را می‌توان پاک کرد. البته در مرحله نخست پیشنهاد ما به شما این است که به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید زیرا آرایشگران حرفه‌ای سطح ناخن را به طور کامل با یک پنبه آغشته به استون مرطوب می‌کنند و سپس هر ناخن را با فویل آلومینیوم می‌پوشانند و پس از گذشت ۲۰ دقیقه ژل سطح ناخن را با دستگاه مخصوص پاک می‌کنند. با وجود آنکه ژلیش به هیچ عنوان باعث آسیب رسانی به ناخن و شکنندگی آن نمی‌شود اما عملیات پاک کردن آن باید با دقت انجام شود تا سلامت ناخن حفظ شود.

مراحل ژلیش ناخن

ژلیش ناخن با دستگاه LED یا UV :

دستگاه LED هزینه بسیار کمتری نسبت به دستگاه UV دارد و امکان تعویض لامپ آن بسیار ساده است اما امکان خشک کردن ژلیش با دستگاه UV سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود. ناگفته نماند که برخی از افراد معتقدند استفاده طولانی مدت از دستگاه UV موجب بروز لک‌های پوستی می‌شود.

چند نکته درباره ژلیش ناخن

قبل از انجام ژلیش اگر هرگونه بیماری پوستی یا حساسیت دارید از پزشک خود مشورت بخواهید.از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید و گول ارزان بودن برخی مراکز زیبایی که با حداقل قیمت ژلیش را انجام می‌دهند را نخورید.سعی کنید قبل از آسیب جدی برای ترمیم ژلیش اقدام کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی دور بمانید.حتما از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید تا به سطح ناخن آسیب وارد نشود.پس از پاک کردن ژلیش حتما با روغن یا کرم مرطوب کننده سطح ناخن خود را ماساژ دهید تا رطوبت رسانی انجام شود.از مواد جلا دهنده و براق کننده ناخن که دارای ترکیبات سرطان‌زایی چون فرمالدهید، تولوئون و یا دی بوتیل فتالات هستند هرگز استفاده نکنید.حتما قبل از ژلیش ناخن‌هایتان را مانیکور کنید تا سطح یکسانی داشته باشند.پس از ژلیش بر روی ناخن‌ها کلینر بزنید تا کیفیت ژلیش افزایش یابد.

عوارض ژلیش ناخن

حکم شرعی ژلیش ناخن

برای وضو گرفتن یا غسل کردن باید آب را به تمام نقاطی که عضو وضو یا غسل هستند برسانیم. ازاین رو اگر هر گونه مانعی روی پوست قرار بگیرد که مانع رسیدن آب به اعضا باشد، وضو و غسل صحیح نخواهد بود.

عوارض ژلیش ناخن

قطعا هر تکنیک زیبایی که امروزه بازار بسیار پرطرفداری دارند بدون عوارض نیستند. اما انجام این تکنیک‌ها توسط افراد حرفه‌ای و ااستفاده از مواد مرغوب سبب می‌شود تا عوارض جانبی کاهش یابد. اگر جز دسته خانم‌هایی هستید که ناخن‌های بسیار حساس و ضعیفی دارید بهتر است ژلیش را انجام ندهید زیرا طی عمل ژلیش سه لایه ژل روی ناخن شما قرار می‌گیرد و ممکن است امکان رسیدن اکسیژن به سطح پوست دچار اختلال شود و با مشکلات پوستی مواجه شوید پس قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.علاوه بر این توصیه می‌شود که اگر علاقه‌مند به استفاده از تکنیک ژلیش هستید با فاصله این کار را انجام دهید تا هم بتوانید تنوعی در رنگ آن ایجاد کنید و هم رطوبت رسانی به سطح ناخن انجام شود.

حکم شرعی ژلیش ناخن

همراه ما باشید.

نظرات