با این ترفندها فری فایر را حرفه‌ای بازی کنید

0

شاید بد نباشد که بدانید برای حرفه‌ای بازی کردن گیم‌ها تنها تجربه کافی نیست. بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای ساعت‌ها صرف آموزش می‌کنند تا بتوانند پیروز شوند و در زمان کمتر به بازیکن بهتری تبدیل شوند. فری فایر یکی از بازی‌های پرطرفدار سبک بتل رویال است که هر کسی مایل است در آن حرفه‌ای شود. با توجه به فراگیر بودن این بازی، سعی کردیم در این مطلب با جذاب‌ترین ترفندهای فری فایر که شما را تبدیل به یک بازیکن حرفه‌ای می‌کند آشنا شویم.

ترفندهای حرفه‌ای بازی کردن فری فایر

ترفندهای زیادی برای حرفه‌ای بازی کردن فری فایر گارنا وجود دارد که تمام آنها ساده بوده و به تجهیزات یا کد خاصی احتیاج ندارد. توجه داشته باشید که به مرور زمان و با تکرار می‌توانید بر این تکنیک‌ها تسلط پیدا کنید و آن را جزئی از روتین بازیتان قرار دهید. در ادامه با بهترین ترفندهای بازی فری فایر آشنا می‌شویم.

 فری فایر

کنترلر‌های بازی را تغییر دهید

بازی فری فایر به کاربران اجازه می‌دهد تا با ورود به تنظیمات محل دکمه‌ها و کنترلرهایی که در بازی موثرند را تغییر دهند. شما باید در اولین مرحله هر دکمه را در جایی که خودتان راحتید قرار دهید و حتی اندازه آن را درست تعیین کنید؛ به طوری که انگشتان شما به طور خودکار دکمه را فشار دهند و هیچ خطایی در بازی وجود نداشته باشد. به گفته پلیرهای معروف فری فایر، بازی کردن چهار انگشتی و شش انگشتی به دلیل دسترسی بالایی که ایجاد می‌کند بهترین حالت چیدمان صفحه کلید است.

از Claw control استفاده کنید

Claw control یک سبک از کنترل کردن بازی ساده است که در آن انگشت‌های شست نقش موثری در کنترل کاراکتر دارند. این سبک برای بازیکنانی که مبتدی هستند و نمی‌توانند به خوبی از انگشت‌های خود برای شلیک و حرکت استفاده کنند،‌ مناسب است.

فری فایر

منفعل نباشید

اگر می‌خواهید کشته نشوید و تیر سایر دشمنان کمتر به شما برخورد کند، بهتر است منفعل نباشید و دائما در تحرک باشید. البته قبل از اینکه به فری فایر عادت کنید،‌ بهتر است ابتدا کمی آرام بازی کنید و با اسلحه‌ها و محیط پیرامون خود آشنا شوید. همچنین بهتر است همواره در Safe Zone قرار بگیرید و به محض بسته شدن آن به سمت مرکز نقشه حرکت کنید.

کاراکترهای مختلف و مهارت‌های آنها را بشناسید

برای بازی کردن هر بتل ابتدا باید یک کاراکتر برای خود انتخاب کنید. هر کدام از کاراکترهای فری فایر ظاهر،‌ قابلیت و قدرت متفاوتی دارند. بنابراین ممکن است تنها چند کاراکتر متناسب با سبک بازی شما باشند. به عنوان مثال کاراکتر Kelly قابلیت دش یا سریع حرکت کردن دارد و برای سبک بازی تهاجمی مناسب است. یا اینکه شخصیت Alvaro میزان آسیب (Damage) نارنجک‌ها را افزایش می‌دهد. برای تجهیز و تقویت کاراکتر خود می‌توانید از جم فری فایر استفاده کنید.

جم (الماس) بخرید

شاید تا کنون دیده باشید که برخی پلیرها از اسلحه‌ها و تجهیزات عجیبی استفاده می‌کنند که شما تا کنون ندیده‌اید. بازیکنان حرفه‌ای همواره برای تقویت اسلحه‌ها، تجهیزات و کاراکترهای خود از گزینه خرید جم فری فایر استفاده می‌کنند. شما با استفاده از جم می‌توانید تجهیزات و سلاح‌هایی تهیه کنید که هر کسی ندارد اما بازیکنان حرفه‌ای دارند. بنابراین با استفاده از جم شما نیز توانایی رقابت با پرو پلیرها را دارید.

فری فایر

با دیدن نقطه قرمز شلیک کنید

بر خلاف سایر بازی‌های سبک بتل رویال، در هنگام نشانه گیری و زمانی که نشانه روی دشمنان قرار می‌گیرد به رنگ قرمز در می‌آید. در این موارد به طور قطع تیر به دشمنان برخورد می‌کند و بهترین فرصت برای شلیک وجود دارد.

در نشانه گیری ماهر شوید

دقت و تداوم در نشانه گیری دو اصل مهم هستند که به تمرین زیادی احتیاج دارند. باید اسلحه مناسب خود را پیدا کنید و آن را به گونه‌ای استفاده کنید که بیشترین دقت را داشته باشد. هر چقدر تیرهایی که شلیک می‌کنید به یک نقطه نزدیک برخورد کنند نشانه گیری بهتری خواهید داشت. استفاده از اسلحه‌های اسنایپر یک روش عالی برای تقویت نشانه گیری است. شما می‌توانید با خرید جم فری فایر با آیدی اسلحه‌های دقیق‌تری خریداری کنید.

درگیر نبردهای غیر ضروری نشوید

اگر در یک نقطه اسکان پیدا کنید و منتظر دشمنان باشید تا نقشه کوچک‌تر شود هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما بهتر است دائما موقعیت خود را تغییر دهید تا درگیر نبردهای غیر ضروری نشوید. در تمام نقشه ساختمان‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با پناه بردن به آنها هم تجهیزات بیشتری جمع کنید و هم از دشمنان دور بمانید.

ابتدای بازی کمتر لوت کنید!

اغلب بازیکنان فری فایر بعد از فرود آمدن در محیط مشغول لوت کردن و غارت تجهیزات می‌شوند تا اسلحه و تجهیزات مورد نظر خود را بیابند. اما این کار اشتباه است و سایر دشمنان در حین لوت کردن به راحتی می‌توانند شما را بکشند. دقایق نخست بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید هر آنچه پیدا کردید را استفاده کنید تا دشمنانتان را همان ابتدا از پا بیاندازید و جعبه آنها را لوت کنید.

فری فایر

در ارتفاع قرار بگیرید

به دست گرفتن نقاطی از نقشه که ارتفاع دارند از چند جهت برای شما منفعت دارد. اول اینکه شما تسلط بیشتری بر روی محیط دارید و با دیدن دشمنان می‌توانید سریع‌تر آنها را نابود کنید. همچنین در صورتی که دشمنان شما را روی زمین بیاندازند راه زیادی تا رسیدن به شما دارند و در این حین هم تیمی‌هایتان می‌توانند آنها را بکشند. این ترفند به خصوص برای اسنایپرها کاربردی است.

در زیپ لاین‌ها بمب گذاری کنید

زمانی که به زیپ لاین‌های نزدیک خود می‌رسید، می‌توانید در بالا یا پایین آن (ترجیحا بالا) بمب گذاری کنید تا به محض ورود دشمنان شما را مطلع کند تا آنها را از بین ببرید.

چگونه سریع‌تر حرفه‌ای شویم؟

برای اینکه سریع‌تر و راحت‌تر در بازی فری فایر حرفه‌ای شوید راهی جز آموزش، افزایش تجربه، تمرین و تکرار ندارید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از امکانات خوب نیز تاثیر فوق العاده‌ای در سطح بازی شما بر جای خواهد گذاشت. از این رو توصیه می‌شود با خرید جم فری فایر ارزان از سایت آسان جم، تجهیزات خود را ارتقا دهید و مثل یک پرو پلیر وارد بازی شوید. شما عزیزان می‌توانید برای آموزش سایر ترفندهای فری فایر به آسان جم مراجعه نمایید.

نظرات