مهم ترین قابلیت های ساعت هوشمند امیزفیت

0

امیزفیت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بزرگ شیائومی، حضوری گسترده در زمینه تولید گجت های پوشیدنی دارد و با عرضه محصولاتی با تنوع قیمتی عالی موفق شده تا سهم قابل توجهی از این بازار را از آن خود کند. اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند جدید هستید، بد نیست با ما همراه شوید تا نگاهی به قابلیت های ساعت های امیزفیت داشته باشیم.

 ساعت های امیزفیت

امکانات ساعت های هوشمند امیزفیت

اگرچه در میان محصولات امیزفیت می‌توان ساعت های اقتصادی را هم پیدا کرد، ولی عمده محصولات این شرکت در زمره اسمارت واچ های مدرن و لاکچری با امکانات فراوان قرار می‌گیرند. این مسئله باعث شده تا تنوع ویژگی های ساعت های امیزفیت تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند که در ادامه، برخی از مهم‌ترین موارد را بیان می‌کنیم.

قابلیت های نرم افزاری امیزفیت

قابلیت های ساعت امیزفیت از لحاظ نرم‌افزاری، بسیار گسترده است و کاربران می‌توانند به همه امکانات معمول مانند دریافت اعلان، ثبت آلارم، کنترل دوربین گوشی، ضبط صدا، مشاهده پیام‌ها، لیست کارها، نمایش وضعیت آب‌وهوا، پخش موسیقی و … دسترسی داشته باشند. در این میان، برخی از محصولات این شرکت مثل GTS 4 و GTR 4 از ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کنند تا به وسیله میکروفون و اسپیکری که بر روی بدنه اصلی تعبیه شده است، بتوانید با دوستان خود مکالمه کنید.

وجود واچ‌فیس‌های متعدد هم یکی دیگر از قابل توجه‌ترین امکانات ساعت های هوشمند امیزفیت است که می‌تواند ظاهر اسمارت واچ شما را تا حد قابل توجهی بهبود بخشیده و رنگ‌ورویی تازه به آن ببخشد. بسته به محصولی که خریداری می‌کنید، تعداد این واچ‌فیس‌ها از ۵۰ (در Bip 3) تا بیش از ۲۰۰ مورد (در GTR 4) متفاوت است. ساعت GTR 4 حتی از واچ‌فیس‌های متحرک نیز پشتیبانی می‌کند تا لذت کار کردن با ساعت، دوچندان شود. به لطف استفاده از نمایشگرهای آمولد، قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن یا Always on Display نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

برای ثبت و مشاهده اطلاعات، اپلیکیشن Zepp به صورت اختصاصی برای ساعت های هوشمند امیزفیت طراحی شده است که با اتصال آن به گوشی می‌توانید به اطلاعات بسیار کامل و مفیدی بر روی موبایل خود دسترسی داشته باشید. خوشبختانه، اکثر محصولات امیزفیت از زبان فارسی برای نمایش اعلان‌ها و همچنین ارسال پیام نیز پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی های سلامتی

ویژگی های سلامتی امیزفیت

پایش سطح اکسیژن خون و اندازه‌گیری ضربان قلب به صورت ۲۴ ساعته، از اصلی‌ترین ویژگی‌های مرتبط با سلامتی در همه محصولات Amazfit هستند که به داشتن زندگی سالم‌تر، کمک بسزایی خواهند کرد. محصولات این برند همچنین با پایش دقیق سطح استرس و وضعیت خواب، اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار می‌دهند تا بهبود سبک زندگی امکان‌پذیر شود. سنسور BioTracker که نسل‌های اولیه آن در ساعت Amazfit GTS استفاده می‌شد، حالا پیشرفته‌تر از قبل شده و جدیدترین نسل آن یعنی BioTracker 4.0 که در ساعت Amazfit GTR 4 می‌توان پیدا کرد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با لمس یک دکمه، چهار مشخصه سلامتی خود را بررسی کنند.

یکی از اختصاصی‌ترین امکانات ساعت های هوشمند امیزفیت برای بانوان، ثبت داده‌های مربوط به چرخه قاعدگی و یادآوری آن است؛ با این ویژگی، می‌توانید برای انجام کارها، برنامه‌ریزی کرده و بیش از پیش، مراقب سلامتی خود باشید.

تناسب اندام

قابلیت های ساعت های امیزفیت در زمینه تناسب اندام هم بسیار گسترده است تا افرادی که سراغ این برند می‌روند، خریدی خاطره‌انگیز را تجربه کنند. به عنوان مثال، ساعت هوشمند Bip 3 از حداقل ۶۰ حالت ورزشی شامل ورزش‌های توپی، ورزش‌های زمستانی، ورزش‌های مبارزه‌ای، آمادگی جسمانی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و … پشتیبانی می‌کند تا بتوانید اطلاعاتی دقیق در مورد روند فعالیت خود داشته باشید؛ تعداد این حالت‌ها در محصولات گران‌قیمت‌تر مانند GTR 4 به بیش از ۱۵۰ مورد افزایش پیدا می‌کند و در میان آنها می‌توان چیزهای دیگری مانند ورزش‌های آبی و بازی‌های فکری مانند شطرنج را هم پیدا کرد.

باتری

شارژدهی بالای باتری را می‌توان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها در مورد محصولات این برند دانست. ظرفیت باتری و عملکرد آن در هر محصول با یکدیگر متفاوت است، ولی با خرید ساعت Amazfit می‌توانید روی حداقل ۱۴ روز شارژدهی با استفاده معمول حساب باز کنید. این رقم برای استفاده سنگین در ساعتی مانند Bip 3 به ۷ روز و ساعتی مانند T-Rex 2 به ۱۰ روز می‌رسد. البته با فعال کردن GPS و امکانات دیگری مانند رصد ۲۴ ساعته وضعیت ضربان قلب، میزان شارژدهی محصولات برندهای مختلف تا حد قابل توجهی (معمولا به کمتر از یک روز) کاهش پیدا خواهد کرد، اما در T-Rex 2، این رقم در حالت GPS به ۵۰ ساعت می‌رسد که فوق‌العاده است.

طراحی پیشرفته

طراحی ساعت امیزفیت

تقریبا تمام محصولات جدیدتر Amazfit به نمایشگرهای رنگی لمسی مجهز شده‌اند و قادرند انواع محتوا را با کیفیتی عالی نمایش دهند. این ویژگی در محصولات رده‌بالاتر شرکت مانند GTS 3، به‌مراتب پررنگ‌تر بوده و به لطف رزولوشن بالا، تراکم پیکسلی به ۳۴۱ پیکسل در هر اینچ می‌رسد تا کیفیت صفحه به بالاترین میزان برسد. به علاوه، روی محصولات پیشرفته‌تر این شرکت مانند GTR 4 هم می‌توان پوشش ضد اثر انگشت را پیدا کرد.

اگر کیفیت ساخت بدنه برای شما مهم باشد، باید بگوییم ساعت های ارزان‌تر امیزفیت با بدنه‌ای از جنس پلاستیک فشرده تولید شده‌اند، اما در محصولات خاص‌تر آن باز هم می‌توان متریالی با کیفیت فوق‌العاده بالا را پیدا کرد. سری T-Rex یکی از همین موارد است؛ جایی که مهندسان شیائومی در تولید T-Rex 2 سراغ آلیاژ پلیمر رفته‌اند تا ما با یکی از مقاوم‌ترین اسمارت واچ های موجود در بازار روبه‌رو باشیم.

یکی دیگر از مهم‌ترین امکانات ساعت های امیزفیت، بندهای باکیفیت و قابل تعویض آنهاست. امیزفیت از همان سیستم کلاسیک پین‌ها برای بندها بهره می‌برد تا کاربران بدون هیچ مشکلی بتوانند از هر نوع از بندهای ۲۲ میلی‌متری برای ساعت هوشمند خود استفاده کنند.

به علاوه، امیزفیت با اضافه کردن استاندارد IP68 به ساعت های هوشمند خود، به کاربران اطمینان می‌دهد که محصولات آن تا فشار ۵ اتمسفر در برابر آب مقاومت کامل خواهند داشت.

سخن پایانی

امکانات ساعت های هوشمند امیزفیت، با توجه به مدل‌های مختلف این برند متفاوت است و نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد. همچنین بسیاری از محصولات جدیدتر این برند مانند Falcon، به صورت ویژه برای زمینه‌های دیگری مانند ورزش طراحی شده و با قابلیت‌های منحصربه‌فرد همراه شده‌اند تا تجربه‌ای فوق‌العاده برای شما رقم بخورد.

نظرات