۲۰۲۳، سال تکنولوژی خودرو

0

به گزارش تجارت امروز؛ از آنجایی که تکنولوژی خودرو بر اساس به روزرسانی سالانه خودروها توسط شرکت ها انجام می گیرد. باید به شما بگوییم که سال ۲۰۲۳ سال تحول تکنولوژِی خودرو است.

 تکنولوژی خودرو 2023

پس پایان دوران کرونا و به هم ریختگی اقتصاد دنیا سال ۲۰۲۲ شروعی بر بازسازی دوباره اقتصاد در جهان بود. با اینکه صنعت خودرو بدترین آمار فروش خود را در دنیا تجربه می کند اما به دلیل تقاضای زیاد شاهد افزایش سود است. این مسئله می تواند افزایش حاشیه سود برای خودروسازان به همراه بیاورد.

تازه های تکنولوژی خودرو

جنگ اوکراین باعث کمبود ریزتراشه‌ها در صنایع مختلف شده است. این مهم بر روی تکنولوژِی خودرو نیز تاثیر زیادی داشته و باعث شده است که  تحلیلگران و شرکت‌های سازنده را مجبور شوند مراقب نتایج پیش‌بینی‌شده خود باشند. در واقع، از آنجایی که همه ما شروع به احساس تأثیر تورم و منابع نامشخص انرژی کرده ایم، ممکن است حجم تولید کمتر از حد انتظار باشد. با این وجود، ما شاهد نوآوری های زیادی در فضای خودرو هستیم. بیایید کمی عمیق تر در آخرین روندهای صنعت خودرو غوطه ور شویم و ببینیم که چگونه آنها با تغییر به سمت وسایل نقلیه تعریف شده نرم افزار مطابقت دارند.

تکنولوژی های موتور خودرو

با تمایل به کاهش انتشار کربن و اجرای قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تر در تکنولوژی خودرو، سازندگان OEM بیش از پیش در توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کنند. به موازات آن، مشتریان به خودروهای برقی روی می‌آورند تا جایگزین‌های تمیزتر و همچنین هزینه‌های ارزان‌تری در مقایسه با بنزین و گازوئیل داشته باشند. اینکه آیا این در آینده صادق است یا خیر، هنوز مشخص نیست زیرا هزینه های برق نیز در حال افزایش است.

آنچه مسلم است این است که خودروهای برقی بسیاری از فناوری‌های مرتبط را به وجود می‌آورند که به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به وعده‌های کاربردی، پایداری و هزینه‌ها عمل کنند. بسیاری از این فناوری ها در حال انجام تحقیقات هستند و برای سرمایه گذاری آماده هستند. به عنوان مثال، فناوری های باتری نیاز به بهبود دارند. همچنین زیرساخت شارژ وجود دارد که هنوز یکی از مشکلاتی است که مشتریان را از تغییر خودروهای ICE به خودروهای برقی باز می دارد.

نرم افزار همچنین نقش مهمی در تکنولوژی خودرو الکتریکی در مقایسه با خودرو ICE دارد. در واقع، مدیریت شارژ، عملکرد موتور و بهینه‌سازی برد خودروهای الکتریکی به شدت به نرم‌افزار متکی است. نوع دیگری از وسایل نقلیه که به شدت به نرم افزار متکی است، البته خودروهای خودران گریزان هستند. بخشی از این تکنولوژی ها را می توانید در مشخصات فنی النترا ۲۰۲۳ ببینید که این روزها پایش به ایران هم باز شده است.

تکنولوژی خودرو 2023

سیستم های جدید خودرو

سال‌ها است که درباره خودروهای خودران می‌شنویم، اما واقعاً چقدر با وسایل نقلیه کاملاً خودمختار فاصله داریم؟ خب، ما هنوز با دیدن آنها در خیابان هایمان فاصله داریم. اگرچه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در راه‌حل‌های فنی مختلف انجام شده است، و حتی با وجود اینکه شاهد آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی در جاده‌های عمومی هستیم، اما این راه‌حل‌ها برای استفاده عمومی در سطح جهانی بسیار فاصله دارند.

انتظار می رود وسایل نقلیه خودران فرصت های تجاری جدیدی ایجاد کنند. این تکنولوژی خودرو با یادگیری ماشینی، پیشرفت‌ها در بینایی کامپیوتر و رویکردهای جدید به ترکیب حسگر خودرو، ما مسیری را برای ویژگی‌های بیشتر کمک راننده در زمینه‌های خاص و در جاده‌های خاص می‌بینیم.

از آنجایی که اولین وسیله نقلیه سطح ۳ در حال حاضر به فروش می رسد، صنعت در ماه های آینده به سطح ۴ دست می یابد، اگرچه احتمال وقوع آن در سال ۲۰۲۳ نسبتاً کم است. در هر صورت، رانندگی مستقل به نرم افزار قابل اعتماد، الگوریتم های پیچیده و ظرفیت های پردازش داده ها در زمان واقعی نیاز دارد تا از ایمن بودن سیستم ها اطمینان حاصل شود.

صنعت خودرو نیز از دوقلوهای دیجیتال برای بهبود شبیه‌سازی و توسعه اجزای خودرو و سیستم‌های کمک راننده استفاده می‌کند.

همه چیز مرتبط است؟

با افزایش تعداد خدماتی که به آنها تکیه می کنیم، افزایش وسایل نقلیه متصل اجتناب ناپذیر بود. این تکنولوژی خودرو شرکت های خودروسازی در حال بررسی راه حل هایی هستند تا اطمینان حاصل کنند که همه وسایل نقلیه آنها به طور کامل متصل هستند.

چه از طریق Wi-Fi باشد یا از طریق شبکه های تلفن همراه مانند ۴G یا ۵G، OEM ها باید تجربه رانندگی بهتر، سرگرمی بهتر و به روز رسانی بهتری را ارائه دهند. از اطلاعات ترافیک گرفته تا عیب یابی از راه دور، بارگذاری و استفاده از داده های خودرو رایج تر خواهد شد.

نحوه استفاده از این داده ها هنوز هم نگرانی بسیاری از مشتریان است. روشی که OEM ها این داده ها را به کار می گیرند و تجزیه و تحلیل می کنند می تواند به درک بهتر عادات و ترجیحات رانندگی مشتریان به منظور ارائه خدمات سفارشی و افزایش وفاداری به برند منجر شود. اما همچنان یک نگرانی حفظ حریم خصوصی داده ها است.

از منظر نرم افزاری، پروتکل های اتصال، زیرساخت ابر و انتقال حجم عظیمی از داده ها چالش هایی هستند که نیازمند سرمایه گذاری و بهبود توسعه هستند تا تکنولوژی خودرو پیشرفت زیادی داشته باشد.

تکنولوژی خودرو 2023

اینده ابر سیستم ماشین

یکی از خطراتی که در خصوص تکنولوژی خودرو وجود دارد در مورد داده ها است. با افزایش تعداد وسایل نقلیه متصل، خطرات حملات سایبری نیز افزایش می یابد. با خطرات مربوط به ایمنی، OEM ها باید اطمینان حاصل کنند که سیستم های حیاتی برای هکرها غیرقابل دسترس باقی می مانند. این امر به تخصص خاصی نیاز دارد تا اقدامات امنیت سایبری مناسب در داخل و خارج خودرو اعمال شود. این همچنین به بروز رسانی های امنیتی منظم و قابل اعتماد دلالت دارد.

برای حفظ امنیت خودروها، کل زنجیره باید ایمن باشد. این نه تنها به این معنی است که پشتیبان وسیله نقلیه، زیرساخت و شبکه تلفن همراه امن هستند، بلکه تراکنش‌های داده‌ها و نرم‌افزار و سخت‌افزار تعبیه‌شده نیز وجود دارد.

امنیت سایبری و ایمنی عملکردی دو حوزه و تخصص متفاوت هستند، اما اگر خود وسیله نقلیه ایمن نباشد، نمی توان ایمنی سرنشینان خودرو را تضمین کرد.

شرکت ها باید آخرین روندهای تکنولوژی خودرو را درک کنند تا بتوانند خود را تطبیق دهند و رقابتی باقی بمانند. سرمایه گذاری بر روی موارد مناسب باعث موفقیت در سال های آینده خواهد شد.

آنچه خاص صنعت خودرو است این است که نه تنها فناوری‌ها و نوآوری‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند، انتظارات و تجربه مشتریان نیز به سرعت در حال تغییر هستند. این تغییرات همچنین تأثیر زیادی بر نحوه استفاده از نرم افزار دارد.

صنعت جهانی خودرو که در حال حاضر ۳٫۵ تریلیون دلار درآمد سالانه دارد، ممکن است با چهار تهدید مخرب همزمان روبرو شود. این چهار عبارتند از: ماشین متصل، فناوری رانندگی خودران، فناوری وسیله نقلیه الکتریکی و حمل و نقل به عنوان یک سرویس. طی پنج سال آینده، صنعت خودروسازی در آستانه یک بازنشانی اساسی است زیرا این روندهای بزرگ صنعت در حال آشکار شدن زنجیره‌های عرضه و ارزش قدیمی آن را از بین می‌برند و استخر سود خود را مجدداً تخصیص می‌دهند.

آخرین گزارش تیم تحقیقات موضوعی این شرکت، “خودروهای خودران – تحقیقات موضوعی جهانی”، نشان می‌دهد که خودروسازان دیگر نمی‌توانند به طور معمول به تجارت خود ادامه دهند، زیرا هر تهدیدی برای خودروسازان قدیمی که در یک بخش با رشد کم و حاشیه سود پایین کار می‌کنند، وجود دارد. با ظرفیت بیش از حد Cyrus Mewawalla، رئیس تحقیقات موضوعی در GlobalData، اظهار داشت: «این بخش با پیشرفت‌های انباشته در زمینه فعال‌سازی فناوری‌هایی که معمولاً توسط تأمین‌کنندگان سیستم‌های فرعی خودرو Tier 1 و طیفی از استارت‌آپ‌های اولیه هوش مصنوعی به کار می‌رود، شاهد بازنشانی خطوط عرضه خود است. همانطور که خودروها به ربات‌های هوشیار مجهز می‌شوند، پردازنده‌های شبکه‌ای که از داده‌های چندین حسگر تغذیه می‌شوند و با الگوریتم‌های هوش مصنوعی هوشمند می‌شوند، یک زنجیره ارزش لایه‌ای بر اساس «مغز»، حسگرها، سیلیکون درجه‌بندی خودکار و خودکار سطح ۱ پدیدار می‌شود. تامین کنندگان قطعات.”

تکنولوژی خودرو 2023

تکنولوژی های نوین موتور در صنعت خودرو

در حال حاضر بیش از ۳۰ شرکت با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که با سنسور تغذیه می‌شوند، «مغز» خودروهای خودران را توسعه می‌دهند. رهبر شناخته شده Waymo گوگل است. اما AutoPilot تسلا ادعا می کند که با Waymo برابری می کند در حالی که Uber، Baidu، Aptiv/NuTonomy، Nvidia DRIVE، Intel/Mobileye و GM Cruise همگی در مناقشه جدی هستند. گروهی از استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در حال توسعه فناوری آوانگارد هستند، از جمله Aurora ایالات متحده و Horizon Robotics در چین. Mewawalla، ادامه داد: گروهی از استارت آپ های هوش مصنوعی در حال توسعه فناوری آوانگارد هستند، از جمله Aurora ایالات متحده و Horizon Robotics در چین.

حسگرها:

تکنولوژی خودرو به سنسورها وابستگی زیادی دارد. سنسورها ورودی داده های کلیدی را به “مغز” خودرو ارائه می کنند. آنها از حسگرهای حرارت و حرکت گرفته تا دوربین های سه بعدی و از LiDAR و رادارهای اولتراسوند تا لیزرهای حفره عمودی را شامل می شوند.

Mewawalla، افزود: «بازیکنان غالب [در حسگرها] سونی، سامسونگ، NXP، Infineon، STMicro، Velodyne، Lumentum و Finisar هستند که تگزاس اینسترومنتز، Cypress و Xilinx به عنوان مشارکت کنندگان اصلی هستند. از طرف LiDAR، بازیکن پیشرو Velodyne با رقابت فزاینده ای از Quanergy و Lumentar روبرو است.»

تکنولوژی خودرو 2023

 سیلیکون درجه خودکار:

تمام اجزا و فعالیت های مختلف باید به طور مداوم توسط پردازنده های ابر محاسباتی چند هسته ای و شبکه های میکروکنترلرها بررسی، پردازش و ارزیابی شوند. انویدیا و اینتل، با AMD به عنوان منبع دوم، رهبران واضح اولی هستند، در حالی که NXP، STMicro و Infineon بر فضای میکروکنترلر تسلط دارند و در حال حاضر این مزیت را دارند که تامین کنندگان قدیمی و آزمایش شده قطعات “گرید خودکار” هستند.این فقط بخشی از تکنولوژی خودرو در سال ۲۰۲۳ است

تامین کنندگان بزرگ قطعات خودرو مالکیت معنوی زیادی در فناوری های کلیدی رانندگی نیمه مستقل، سیستم های الکترونیکی و ایمنی دارند. رهبران تامین کننده خودرو Tier-1 Bosch، Continental AG و Aptiv هستند. Denso، Autoliv و Magna در رقابت شدیدی هستند. GlobalData یک روش موضوعی برای ارزش گذاری شرکت های فناوری، رسانه و مخابرات بر اساس قدرت نسبی آنها در زمینه های سرمایه گذاری بزرگی که بر صنعت آنها تأثیر می گذارد، توسعه داده است. در حالی که اکثر تحقیقات سرمایه‌گذاری مبتنی بر مدل‌های ارزش‌گذاری شرکت‌ها هستند و بیشتر تحقیقات صنعتی در سیلوهای بخش تجزیه و تحلیل می‌شوند، روش موضوعی GlobalData مشخص می‌کند که کدام شرکت‌ها بهترین موقعیت را برای موفقیت در آینده‌ای پر از تهدیدات مخرب متعدد دارند.

برای انجام این کار، GlobalData عملکرد ۶۰۰ سهام برتر فناوری، رسانه و مخابرات را در برابر ۵۰ موضوع مهم که باعث درآمد آنها می شود، ردیابی می کند و ۳۰۰۰۰ امتیاز موضوعی ایجاد می کند. الگوریتم‌های «موتور موضوعی» GlobalData به شناسایی واضح برندگان و بازندگان در بخش TMT جهانی کمک می‌کنند.

شما می توانید اخبار مرتبط با صنعت خودرو را در صفحه خودرو پایگاه خبری تجارت امروز مشاهده کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

انتهای مطلب

نظرات