حواست نبوده سوئیچت تو رو ماشین جا گذاشتی ، نگران نباش بهت میگم بهترین راه حل چیه؟

0

یک روز شلوغ و پر از کار را آغاز کرده اید که ناگهان جا ماندن سوئیچ داخل ماشین را تجربه کرده و این نیز به استرس های شما افزوده و ممکن است در کارهای دیگر شما نیز باعث اختلال شود. اما نگران نباشید. این اتفاق نیز مانند تمام مشکلات دارای راه حل هایی است که اگر درباره آن ها آگاه باشید، می توانید به اتومبیل خود سریع تر دسترسی داشته باشید. در ادامه این مطلب بررسی می کنیم که اگر سوییچ داخل ماشین بماند چه کنیم و راه حل های لازم در این باره را توضیح می دهیم.

 سوئیچ ماشین

چطور درب ماشین را بدون کلید باز کنیم؟

ابتدا بهتر است بررسی کنیم در صورتی که جا ماندن سوئیچ در ماشین برای ما اتفاق افتاد، چطور می توان بدون کلید درب ماشین را باز کرد. روش های باز کردن درب خودرو بدون کلید به شرح زیر هستند.

گشودن قفل ماشین با نخ

اما اگر ماشین قدیمی ‌تری دارید که قفل ‌های دستی دارد و اپلیکیشن ‌های گوشی همراه بر روی آن تاثیر نمی‌ گذارد، چه راه ‌حلی پیش روی شما است؟ ممکن است نیازی به تماس با امداد خودرو نباشد. فقط کافی است یک نخ یا بند کفش به همراه داشته باشید. یک گره در وسط بند کفش یا نخ ایجاد کنید و سپس حلقه‌ ای به اندازه انگشت اشاره خود در آن قرار دهید.

سپس نخ یا بند کفش را در گوشه سمت راست درب سمت راننده بچرخانید تا گره به خوبی داخل درز درب ماشین قرار گیرد. اکنون می‌ توانید بند کفش را که با هر دو دست گرفته ‌اید، با یک حرکت به عقب و جلو حرکت دهید، مانند اینکه در حال کشیدن نخ دندان بر روی یک دندان غول پیکر هستید.

با انجام این کار، گره بیشتر به سمت پایین پنجره و به سمت قفل درب ماشین جابه ‌جا می ‌شود. حلقه را با دقت روی قفل حرکت دهید، سپس انتهای رشته نخ را بکشید تا حلقه سفت شود. زمانی که احساس کردید قفل را محکم گرفته ‌اید، به آرامی آن را بالا بکشید تا قفل در ماشین باز شود. شما همچنین می ‌توانید به جای بند کفش از یک ریسمان محکم استفاده کنید. هرگز بدون یکی از این موارد یا برخی موارد ضروری دیگر، خانه را ترک نکنید.

گشودن قفل ماشین با سنجاق

برای آن دسته از رانندگانی که چیزی جز سنجاق در خودروی خود ندارند، امتحان کردن یک ترفند قدیمی روی قفل ماشین ضرری ندارد. ابتدا پایه اول سنجاق را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید و سپس پایه دوم را جدا و یکی از نوک‌های آن را کمی خم کنید.

سمت خم شده پایه ​​اول را داخل قفل قرار دهید و سنجاق دوم را مستقیما درون قفل بچسبانید. در حالی که پایه ​​اول را ثابت نگه داشته ‌اید، پایه دوم را در داخل قفل حرکت دهید تا باز شود. این ترفند در صورت انجام نادرست می‌ تواند به ماشین شما آسیب برساند. اگر در این مورد نگران هستید، بهتر است این روش را استفاده نکنید. در این صورت در شمال ایران از خدمات کلید سازی آمل استفاده کنید.

گشودن قفل ماشین با سیم

سوئیچ ماشین

روش استفاده از سیم یک شیوه قدیمی و کلاسیک محسوب می ‌شود. احتمالا استفاده از آن را در فیلم ‌های مختلف دیده باشید. مانند ترفند نخ یا بند کفش، این روش فقط روی وسایل نقلیه قدیمی با قفل دستی جواب می ‌دهد. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک سیم و البته یک انبردست است. از انبردست برای تبدیل سیم به یک وسیله دارای قلاب استفاده کنید. شما در واقع باید یک سر سیم را خم کنید تا یک شکل به صورت قلاب درست شود و البته سر دیگر سیم صاف باشد.

شما در واقع از این وسیله باید بر روی پنجره خودرو استفاده کنید. به این صورت که وقتی قلاب زیر پنجره قرار گرفت، می‌ توانید شروع به تلاش برای پیدا کردن بازوی قلاب پنجره کنید، مانند حرکت ماهیگیری با قلاب. هنگامی که این بازو را پیدا کردید، آن را با قلاب بالا بکشید تا درب خودرو باز شود.

گشودن قفل ماشین با استفاده از تلفن همراه

به لطف پیشرفت فناوری و افزایش تعداد اپلیکیشن ‌های موجود در تلفن همراه، شما می ‌توانید قفل ماشین خود را بدون شکستن پنجره و فقط با استفاده از گوشی همراه خود باز کنید. امروزه بسیاری از وسایل نقلیه اپلیکیشن ‌های رایگانی را در گوشی ‌های آیفون و اندروید ارائه می ‌کنند که به رانندگان اجازه می ‌دهد بدون کلید ماشین خود را کنترل کنند.

این برنامه ‌ها در واقع گوشی ‌های هوشمند را به سوئیچ یدک خودروی شما تبدیل می ‌کنند، بنابراین شما می ‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن ‌ها ماشین ‌های خود را از راه دور قفل، باز و حتی روشن کنید. البته شرط این مسئله این است که اپلیکیشن را بر اساس شرایط خودروی برنامه‌ ریزی کنید. این برنامه بر روی ماشین‌ های جدید جواب می ‌دهد، مانند هیوندای، بنز، و دیگر ماشین ‌های مدل بالا. خدمات کلید سازی مانند کلید سازی بابل می توانند خودروی شما را مجهز کنند.

راه های جلوگیری از جاماندن سوئیچ در خودرو

سوئیچ ماشین

برای بسیاری از ما، سرعت بالای زندگی روزمره اغلب منجر به فراموشی های روزانه می شود، و یک اتفاق رایج و در عین حال خسته کننده، جا ماندن سوئیچ داخل ماشین است. این عمل می تواند منجر به ناراحتی، خطرات امنیتی بالقوه و حتی ایجاد هزینه بالا شود.

برای دور زدن چنین شرایطی، اجرای چند استراتژی ساده و در عین حال موثر می‌تواند احتمال رها کردن کلید خودرو داخل ماشین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. پس از اینکه یاد گرفتیم چطور می توان درب خودروی قفل شده را در صورت جا گذاشتن سوئیچ در درون آن باز کرد، بهتر است به موارد زیر نیز توجه کنید.

یک روتین ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه روزانه یک راه قدرتمند برای تقویت حافظه و کاهش احتمال فراموشی است. زمانی که به خانه یا محل کار می رسید یک مکان مشخص برای سوئیچ خود تعیین کنید و عادت کنید که آنها را به طور مداوم در آنجا قرار دهید. هر چه این روال بیشتر باشد، احتمال اینکه کلیدهای خود را داخل ماشین بگذارید کمتر می شود.

از سیستم های یادآوری استفاده کنید

در عصر تکنولوژی، از سیستم های یادآوری مختلف در دسترس بهره ببرید. آلارم یا اعلان ‌ها را برای زمان‌ هایی که معمولا از وسیله نقلیه خود خارج می ‌شوید، روی تلفن هوشمند خود تنظیم کنید. این یادآوری‌ ها می‌ توانند به عنوان یک لایه دفاعی اضافی در برابر فراموشی عمل کنند و شما را ترغیب کنند که قبل از ترک ماشین، کلیدهای خود را بررسی کنید.

استفاده از جاسوئیچی ها

خرید جاسوئیچیی هایی که می توانند به کمربند، کیف پول یا حتی لباس شما وصل شوند را در نظر بگیرید. این نگهدارنده‌ ها ارتباط فیزیکی بین شما و کلیدهایتان ایجاد می‌ کنند و احتمال رها شدن آنها را کاهش می ‌دهند. جاسوئیچی ها شیک و کاربردی را انتخاب کنید که مکمل سبک زندگی شما هستند تا اطمینان حاصل کنید که تمایل بیشتری به استفاده مداوم از آنها دارید.

استفاده از نشانه های بصری

نشانه های بصری ایجاد کنید که به عنوان یادآوری برای بررسی کلیدهای خود قبل از ترک ماشین عمل می کنند. این کار می تواند به سادگی قرار دادن یک برچسب با رنگ روشن روی داشبورد یا چسباندن یک جاکلیدی متمایز به کلید ماشین شما باشد. این نشانه های بصری توجه شما را به خود جلب می کند و به عنوان یک نشانه عمل می کند تا اطمینان حاصل شود که کلیدهای خود را فراموش نمی کنید

یک چک لیست ایجاد کنید

یک چک لیست ذهنی یا فیزیکی برای زمانی که از وسیله نقلیه خود خارج می شوید تهیه کنید. اقلام کلیدی مانند کیف پول، تلفن و البته کلید ماشین خود را در آن قرار دهید. یک لحظه وقت گذاشتن برای بررسی ذهنی این چک لیست قبل از ترک ماشین می تواند به طور قابل توجهی احتمال رها کردن وسایل ضروری را کاهش دهد.

استفاده از فناوری

از قدرت فناوری برای جلوگیری از فراموشی کلید استفاده کنید. برخی از مدل ‌های خودرو مجهز به سیستم ‌های کلید هوشمند هستند که اگر بخواهید خودرو را بدون کلید ترک کنید به شما هشدار می‌ دهند. اگر خودروی شما این ویژگی را ندارد، می توانید از خدمات بعضی از کلید سازی های مجهز در تمام شهر های ایران مانند کلید سازی رامسر استفاده کنید.

سخن پایانی

جا ماندن سوئیچ داخل ماشین می تواند یکی از اتفاقات روزمره ما باشد که البته باعث بروز مشکلات جدی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از روش هایی برای یادآوری سوئیچ خود هنگام پیاده شدن از خودرو استفاده کنید. با این حال شما می توانید درب خودروی خود را در صورت ماندن سوئیچ در ماشین باز کنید اما بهتر است تا از یک کلید ساز خبره مانند مجموعه کلید و ریموت موسوی در این زمینه کمک بگیرید. در این صورت هم درب خودرو به صورت کاملا اصولی باز می شود و هم کلید ساز می تواند روش هایی را به شما آموزش دهد که با استفاده از فناوری سوئیچ خود را فراموش نکنید و روز خود را به بهترین شکل ادامه دهید./۵۸۷۱۵۵

نظرات