مدل های جدید مانتو مجلسی زنانه ویژه عید نوروز ۱۴۰۲ شیک و خاص + نکات مهم خرید

0

مانتو مجلسی زنانه ۱۴۰۲ : برای اینکه در عید و دید و بازید آن شیک و خاص باشید پیشنهاد حرف تازه به شما خرید مانتو مجلسی است. از این جهت ما مدل های جدید مانتو مجلسی زنانه ویژه نوروز ۱۴۰۲ را همراه نکات مهم خرید برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

مانتو مجلسی زنانه عید 1402

مدل های جدید مانتو مجلسی زنانه ویژه عید نوروز ۱۴۰۲ شیک و خاص + نکات مهم خرید

انواع مانتو مجلسی زنانه :

مانتو مجلسی کوتاه: نوعی مانتو مجلسی که معمولا کوتاه‌تر از مانتوهای کوتاه موجود در بازار است. این مانتو بیشتر روی جوراب شلواری زنانه پوشیده می‌شود. اگر قد شما کوتاه است حتما از از ایمن مدل استفاده کنید زیرا قد شما را بلند‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهند.

بلند: نوعی دیگر مانتو مجلسی زنانه است که معمولا از زیر زانو به پایین امتداد دارد. ویژه خانم‌هایی که دوست دارند حجاب بیشتری داشته باشند. اگر قد شما بلند است و مقداری چاق هستید، یک مانتو بلند می‌تواند تیپ شما را زیباتر جلوه دهد.

 

مانتو مجلسی زنانه

گیپور: گیپور نوعی پارچه از جنس نخ و ابریشم است که طرح‌های خامه دوزی برجسته ساخته می‌شود. قسمت‌های کار نشده گیپور معمولا خالی است و بدن شما در آن دیده می‌شود. برای پارچه‌های گیپور معمولا از آستری که هم رنگ گیپور می‌باشد، استفاده می‌کنند. گیپور پارچه‌ای است که علاوه لباس مجلسی در دوخت مانتو مجلسی زنانه هم استفاده می‌شود.

کرپ: این نوع مانتو از پارچه کرپ دوخته می‌شود. مناسب مهمانی‌های رسمی و دوستانه است. اگر دوست دارید ظاهر شما رسمی و آراسته به نظر برسد حتما از مانتوهای کرپ غافل نشوید. کرپ پارچه‌ای است که حالت لَخت دارد و کمتر چروک می‌شود بنابراین اگر به دنبال یک جنس اتوخور هستید که به راحتی اتو شود و حالت خود را از دست ندهد کرپ بهترین گزینه است.

مانتو مجلسی

مروارید دوزی: معمولا در قسمت‌های خاصی از مانتو مروارید‌های براق هم رنگ مانتو دوخته می‌شود. بعد از مدل گیپور مانتوهای مروارید دوزی شده از پرطرفدارترین مدل‌های مانتو مجلسی در بین بانوان هستند. حتما به جنس مروارید این مانتوها توجه کنید، نباید روکش شده باشند، زیرا بعد از مدتی رنگ آن‌ها از بین می‌رود.

کار شده با دانتل: همان طور که در مورد پارچه گیپور گفته شد نیاز به پارچه آستر داشتند، اما پارچه دانتل دارای زمینه‌ای توری است که نیاز به پارچه آستر را از بین می‌برد. در واقع جدیدترین و زیباترین پارچه‌ای که در مانتوهای مجلسی  آن دوخته می‌شوند، پارچه دانتل است. این پارچه بسیار سبک و نیاز به آستری ندارد شاید دلیل محبوبیت آن همین امر باشد.

انواع مانتو مجلسی

نکات مهم مانتو مجلسی عید :

سایز : اولین نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، سایز مانتو است. اول از موجود بودن سایز خود اطمینان حاصل کنید، زیرا خیلی وقت‌ها مانتو مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید اما سایز مناسب شما را ندارد و ممکن است از ادامه جستجو منصرف شوید.

قیمت : ممکن است قیمت مورد نظر با میزان بودجه شما هم خوانی نداشته باشد. بنابراین همیشه قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید مانتو را مشخص نمایید. با این کار خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند از انتخاب حذف شده و انتخاب برای شما آسان می‌شود.

راهنمای خرید مانتو مجلسی

اندام و فرم بدن: به قد و فرم بدن خود توجه کنید. اگر قد شما کوتاه است می‌توانید با خرید مانتوهای کوتاه و چسبیده قد خود را بلندتر نشان دهید و اگر قد شما بلند بوده و مقداری اضافه وزن دارید، می‌توانید با پوشیدن مانتو بلند (زیر زانو) و مقداری آزاد، دارای چاک‌های کناری وزن خود را کم‌تر نشان دهید.

نوع بسته شدن: مانتو مورد نظر شما جلو باز باشد یا جلو بسته و اینکه اگر جلو بسته است به چه طریق بسته می‌شود. دارای دکمه معمولی می‌باشد یا دکمه فشاری و غزنقفلی این موارد همه دل بخواهی است و بسته به سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. البته خیلی از مانتوها فقط از ناحیه کمر با یک کمربند از جنس مانتو بسته می‌شوند.

سایز مانتو مجلسی

روش نگهداری مانتو مجلسی :

هرگز مانتو مجلسی خود را با دست یا ماشین لباسشویی شستشو ندهید، چون یا تغییر رنگ داده و یا تغییر سایز می‌دهد. حتما لباس خود را برای شستشو و اتو به خشکشویی واگذار کنید. اگر پارچه مانتو شما از الیاف پلاستیک و پلی‌استر ساخته شده، از نزدیک شدن به وسایل آتش بازی در مجالس پرهیز کنید. زیرا حتی یک جرقه کوچک هم می‌تواند مانتو شما را سوراخ نماید. در صورت ریختن مواد غذایی روی مانتو بلافاصله آن را لکه زدایی کنید به خصوص اگر مانتو شما دارای رنگ‌های روشن است. زیرا لکه کهنه روی لباس را نمی‌توان به راحتی از بین برد.

روش شستشو مانتو مجلسی

قیمت مانتو مجلسی

مدل های جدید مانتو مجلسی

جنس مانتو مجلسی

همراه ما باشید

نظرات