چطور یک انتخاب خوب در خرید مانتو داشته باشم؟

0

مانتو معمولاً یک آیتم اصلی در پوشش بانوان ایرانی محسوب می‌شود. به همین دلیل هم بانوان هنگام خرید مانتو سعی می‌کنند آن را با دقت و وسواس زیای انجام دهند. با این حال، گاهی اوقات نتیجه خرید چندان رضایت‌بخش نیست چراکه برخی معیارها و عوامل تأثیرگذار در انتخاب و خرید مانتو نادیده گرفته شده است. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم یک راهنمای خرید مانتو اصولی در اختیار شما قرار دهیم. پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

    خرید مانتو

راهنمای خرید مانتو با توجه به فصل

مطمئناً مانتوهایی که برای روزهای سرد سال طراحی شده‌اند برای پوشیدن در فصل بهار و تابستان مناسب نیستند. به عبارت بهتر هر فصل با توجه به ویژگی‌های خود مانتو و پوشش خاص خود را دارد.

با شروع فصل بهار و تابستان و گرم شدن هوا بهتر است به‌دنبال خرید مانتوهایی باشید که حداقل گرما را به خود جذب کرده و تنفس‌پذیری بالایی داشته باشند. سبکی، خنکی و ضخامت کم ویژگی‌های دیگری است که مانتو بهاره یا تابستانه باید آن را در خود داشته باشد.

خرید مانتو

برای فصل بهار و تابستان معمولاً خرید مانتوهایی با رنگ روشن، زنده و جذاب مانند زرد، قرمز، صورتی، نارنجی، آبی روشن، سفید، کرم، شیری، انواع رنگ‌های پاستلی و… توصیه می‌شود.

جنس مانتو نکته مهم دیگری است که هنگام خرید مانتو بهاره یا تابستانه باید به آن توجه کنید. پارچه‌هایی که در بافت آن‌ها درصد کمتری الیاف مصنوعی به‌کاررفته باشد برای فصول گرم سال مناسب‌تر هستند. مانتوهایی از جنس لینن، کتان، نخ، نخ ‌پنبه و حریر از جمله مواردی هستند که برای این فصل‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بدیهی است که برای فصل پاییز و زمستان باید به‌دنبال خرید مانتوهای گرم و ضخیم باشید تا از شما در برابر سرما محافظت کند. اگر چندان از خیس شدن زیر برف یا باران خوشتان نمی‌آید فاکتور ضدآب بودن را هم باید به ویژگی‌های مانتو پاییزه یا زمستانه خود اضافه کنید.

معمولاً مانتوهای دوخته شده از پارچه‌هایی مانند چرم، مخمل، جیر، جین گرم بالا، کشمیر، فوتر و پشمی برای روزهای سرد سال و خرید مانتو زمستانی یا پاییزه پیشنهاد می‌شوند.

راهنمای خرید مانتو با توجه به فرم بدن

خرید مانتو

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید مانتو باید به توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، فرم بدن است. چراکه فرم بدن نقش کلیدی در چگونه به نظر آمدن لباس در تن دارد. به‌طور کلی فرم بدن افراد در ۵ دسته قرار می‌گیرد:

  • فرم بدن مستطیل شکل 
  • فرم بدن سیب شکل 
  • فرم بدن مثلث وارونه 
  • فرم بدن ساعت شنی 
  • فرم بدن گلابی شکل 

اگر فرم بدن شما از نوع مستطیلی است، یعنی انحنایی در بدن شما وجود نداشته و اندازه عرض شانه و باسنتان تقریباً یکسان به نظر می‌آید، برای خرید مانتو باید به‌دنبال گزینه‌هایی بروید که در قسمت کمر تنگ‌تر یا دارای برش هستند. چراکه با پوشیدن این مدل مانتوها انحنای کمر شما بیشتر خود را نشان می‌دهد.

اگر فرم بدن شما به‌گونه‌ای است که قسمت بالاتنه مانند بازوها، شکم و پهلو حجم بیشتری از پایین‌تنه دارند، پس فرم بدنتان از نوع سیبی شکل است. بنابراین برای خرید مانتو باید حواستان به این نکته باشد مانتو در قسمت بالاتنه طرح‌های شلوغی نداشته باشد. همچنین انتخاب مانتوهایی با یقه‌های V شکل، U شکل، آرشال و یقه انگلیسی باید در الویت شما باشد.

اگر عرض سینه و شانه شما از دور کمر یا باسن بزرگ‌تر است پس اندام شما از نوع مثلثی وارونه به‌حساب می‌آید. در این نوع اندام ازآنجایی‌که قسمت باسن و کمر کوچک است پس هنگام خرید مانتو باید گزینه‌هایی را انتخاب کرد که باعث افزایش تمرکز در قسمت پایین‌تنه خواهند شد. مانتو کیمونو، مانتو کتی‌هایی که اندازه قد آن‌ها تا زیر باسن است و مانتوهایی با یقه‌ باریک و کشیده، بهترین انتخاب‌ها برای اندام مثلثی وارونه محسوب می‌شوند.

فرم بدن ساعت شنی به اندامی گفته می‌شود که در آن اندازه دور کمر از دور باسن و عرض شانه کوچک‌تر بوده و بدن انحنای جذابی در قسمت کمر دارد. اگر شما هم جزو اندام‌های ساعت شنی هستید تقریباً محدودیتی در انتخاب مانتو نخواهید داشت.

افرادی که پایین‌تنه آن‌ها یعنی قسمت ران و باسن از بالاتنه بزرگتر‌تر و حجیم‌تر است دارای فرم بدن گلابی شکل هستند. این دسته از باید از خرید مانتوهایی که در قسمت دامن چین‌خوردگی یا پیلی دارند اجتناب کنند.

راهنمای خرید مانتو با توجه به رنگ پوست

خرید مانتو

اگر تا به حال برای خرید مانتو رنگ پوست خود را لحاظ نکرده‌اید باید بگوییم که رنگ‌ پوست شما به‌شدت در رنگ‌هایی که می‌توانید برای مانتو انتخاب کنید مؤثر است.

اگر پوست شما در تناژ رنگی سبزه قرار دارد، در انتخاب رنگ مانتو محدودیت بیشتری دارید. ازآنجایی‌که رنگ پوست سبزه جزو تناژ پوستی سرد محسوب می‌شود، در هنگام خرید مانتو سعی کنید از رنگ‌های سرد استفاده نکنید، چراکه از شادابی چهره شما می‌کاهد. رنگ سفید به دلیل تضادی که با رنگ پوست شما دارد بهترین انتخاب برای شماست. علاوه‌بر این؛ مانتوهایی با رنگ سبز زیتونی، لیمویی، ارغوانی، آبی آسمانی یا آبی روشن نیز تناسب خیلی خوبی با پوست سبزه دارد.

اگر پوست شما گندمی رنگ است مانتوهایی با رنگ‌های نود و خنثی مانند کرم، طوسی روشن یا خاکستری روشن، رنگ‌های پاستلی، قرمز، زرشکی، مشکی، زرد و آبی لاجوردی به‌خوبی با پوست شما هماهنگی و هم‌خوانی دارند.

پوست سفید جزو آن دسته ار رنگ پوست‌هایی بوده که هنگام خرید مانتو دردسر چندانی نداشته و دست شما برای انتخاب نیز باز است. مانتوهایی با رنگ صورتی، هلویی، سبز آبی، زیتونی، سبز زمردی، سبز کله غازی، قرمز، بنفش، سرخابی، سبز یشمی و زمردی آبی، قرمز، زرد روشن و سبز روشن از آن دسته مانتوهایی هستند که به شدت شما را جذاب‌تر می‌کنند.

اگر می‌خواهید با مدل مانتوها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی آشنا شوید می‌توانید به وبسایت فروشگاه مانتو سیتی به آدرس www.mantocity.com مراجعه کرده و یا عبارت “فروشگاه مانتو سیتی” را در گوگل جست‌وجو کنید.

راهنمای خرید مانتو با توجه به سن

خرید مانتو

شاید بگویید که سن تنها یک عدد است و ملاکی برای خرید مانتو نیست، اما واقعیت این است که طراحان لباس معمولاً بازه سنی بانوان را در هنگام طراحی مانتو در نظر می‌گیرند.

زنان و دختران جوان معمولاً دستشان برای انتخاب مانتو بازتر بوده و انتخاب‌های بیشتری پیش رویشان است. مانتوهای جلوباز، مانتوهای شومیزی کوتاه با رنگ‌های جیغ و شاد، مانتوهای اسپرت، مانتوهای بدون یقه و مانتوهایی با طرح‌های فانتزی از جمله گزینه‌هایی بوده که بانوان جوان و کم سن‌وسال‌تر می‌توانند داشته باشند.

برای بانوان میان‌سال مانتوهای رسمی نسبت به سایر انواع مانتو کاربرد بیشتری دارند. مانتوهای رسمی نیز خود می‌توانند کار شده یا ساده باشند.

راهنمای خرید مانتو با توجه به موقعیتی که می‌خواهید آن را بپوشید

خرید مانتو

زمانی که برای خرید مانتو به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید قبل از هر چیز باید بدانید که برای چه موقعیت و کاربردی آن را می‌خواهید. زیرا هر موقعیت مانتو و رنج قیمتی مخصوص‌ به خود را دارد . برای مثال هیچ‌گاه مدل یا قیمت مانتو اداری با مانتو اسپرت یکسان نیست.

برای محیط‌های رسمی و دانشگاه توصیه می‌کنیم مانتوهای دکمه‌دار و جلوبسته را در اولویت خرید خود قرار دهید. اگر برای یک مراسم یا میهمانی رسمی، قصد خرید مانتو دارید پیشنهاد ما به شما مانتوهای رسمی است. مانتوهای اسپرت و جلوباز نیز برای کاربردهای روزانه و دورهمی‌های دوستانه مناسب هستند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم شما را در خرید مانتو راهنمایی کنیم. توجه به رنگ پوست، فرم بدن، سن و فصل مهم‌ترین معیارهایی هستند که برای انتخاب و خرید مانتو حتماً باید آن‌ها را در مرکز توجه خود قرار دهید. اگر دنبال خرید مانتو هستید، همین الان عبارت “مانتو سیتی” را در گوگل جستجو و روی لینک mantocity.com کلیک کنید! / ۵۵۳۱۵۳

نظرات