ویزای کار IMP کانادا

0

اگر به دنبال مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا هستید، این مقاله همان چیزی است که در این لحظه نیاز دارید. آنچه می‌خوانید معرفی روشی نسبتا آسان و سریع برای اخذ اقامت دائم کانادا است. این مطلب به کمک هلدینگ مهاجرتی رسام گردآوری شده و با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز شما را در مسیر مهاجرت به این کشور محبوب از طریق ویزای کار IMP کانادا یاری می‌دهد.

    IMP کانادا

Imp کانادا چیست؟

IMP یا برنامه جابه‌جایی بین‌المللی یکی از راه‌های پذیرش مهاجر در کاناداست که شما از طریق آن می‌توانید اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا کنید. این برنامه شامل تمام روش‌های جذب نیروی کار خارجی در کاناداست که نیاز به مجوز ارزیابی تاثیر بازار ندارد. به این معنا که کارفرما برای استخدام شما به عنوان نیروی خارجی الزامی برای اثبات نبود نیروی بومی مناسب در موقعیت شغلی مربوطه ندارد.

همین موضوع روش IMP را از سایر روش‌های مهاجرت کاری متمایز کرده و عامل جذابیت و محبوبیت آن است. برای مهاجرت از این روش شما باید اقدام به دریافت ویزای کار IMP کانادا کنید. این ویزا به دو صورت ورک پرمیت Work Permit و اوپن ورک پرمیت Open Work Permit ارائه می‌شود.

شما هم می‌توانید با یک پیشنهاد شغلی برای دریافت ویزای کار IMP کانادا اقدام کنید و هم بدون جاب آفر این ویزا را دریافت کنید.

روش مهاجرت imp کانادا (ثبت شرکت در کانادا)

اگر روش IMP را برای مهاجرت به کانادا برگزیده‌اید، قبل از هر چیز باید با انواع برنامه‌های این روش آشنا شوید و برنامه مناسب خود را انتخاب کنید. این روش از طریق ۶ برنامه جداگانه به شما امکان دریافت ویزای کاری IMP می‌دهد. دقت کنید که جزئیاتی در شرایط مربوط به هریک از روش‌ها وجود دارد که بسیار حائز اهمیت هستند. این شرایط امکان استفاده از بعضی روش‌ها را به ایرانیان نمی‌دهد.

IMP کانادا

در ادامه مطلب با این روش‌ها آشنا می‌شوید:

  1. برنامه ویزای کار پس از تحصیل PGWP: اگر در کانادا تحصیل می‌کنید می‌توانید پس از پایان تحصیلات‌تان به مدت ۳ سال با این ویزا در کانادا بمانید و مشغول به کار شوید.
  2. برنامه توافق‌نامه تجارت آزاد: این برنامه مربوط به متقاضیانی است که در یکی از کشورهای تحت توافق تجاری با کانادا زندگی می‌کنند و طبق توافقات موجود می‌توانند ویزای کار IMP کانادا دریافت کنند. شما به‌عنوان یک فرد ایرانی امکان استفاده از این روش را ندارید.
  3. برنامه مجوز کار بریجینگ: اگر هم اکنون در کانادا هستید و درخواست اقامت دائم داده‌اید تا زمان دریافت اقامت می‌توانید با مجوز کار بریجینگ در کانادا مشغول به کار شوید.
  4. برنامه تبادل جوانان: شما با داشتن شرایط خاص این روش و رنج سنی مشخص می‌توانید با قرعه‌کشی موفق به دریافت اجازه کار موقت شوید و در کانادا به کارآموزی مشغول شوید.
  5. برنامه انتقال درون شرکتی ICT: اگر قصد دارید کسب و کار خود را گسترش داده و در کانادا شعبه‌ای جدید از بیزینس خود داشته باشید، می‌توانید با دریافت ویزای C12 موقتا در کانادا اقامت و کار کنید.
  6. برنامه منفعت عمده: این روش همان چیزی است که احتمالا شما در این مقاله به دنبال آن هستید! برنامه اصلی و رایج روش IMP در بین ایرانیان یا همان روش ثبت شرکت و دریافت ویزای IMP کانادا، مربوط به برنامه منفعت عمده است.

این روش شرایط مناسب‌تری برای ایرانیان دارد. اگر کارآفرین هستید به شرطی‌که ثابت کنید بیزینس شما منافع مورد توجه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… برای دولت کانادا دارد، موفق به دریافت ویزای C11 می‌شوید. با این ویزا امکان مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و اجازه کار و زندگی در آنجا را به مدت ۱ الی ۲ سال دارید و پس از این مدت می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

مدارک لازم برای ویزای کار imp کانادا

برای دریافت ویزای IMP کانادا لازم است مدارک زیر را به عنوان مدارک اولیه ارائه دهید و در ادامه به تکمیل سایر مدارک مورد نیاز خاص روش انتخابی خود بپردازید:

IMP کانادا

  • مدارک هویتی شامل:

شناسنامه و ترجمه آن، اصل و اسکن تمام صفحات پاسپورت معتبر، دو قطعه عکس، کارت پایان خدمت آقایان، مدارک ازدواج زوجین، گواهی عدم سوپیشینه، جاب آفر و کد رهگیری

  • مدارک کاری و تحصیلی شامل:

جواز کسب و ترجمه آن، مدارک تحصیلی و گواهینامه‌ها، سوابق شغلی و بیمه، رزومه، بیزینس پلن، مدارک بانکی تمکن مالی، مدارک تای برای اثبات بازگشت به ایران بعد از انقضای ویزا

در روند بررسی پرونده می‌توانید اطلاعات تکمیلی درمورد سایر مدارک مورد نیاز خود را از مشاوران مهاجرتی دریافت کرده و با کمک انها اقدام به تکمیل پرونده خود کنید.

شرایط ویزای کار imp کانادا

اگر با خواندن این مقاله علاقه‌مند شدید که از طریق برنامه IMP برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید بهتر است شرایط خود را بر اساس معیارهای این روش ارزیابی کنید:

  • سن شما باید بین ۲۵ تا ۶۰ سال باشد.
  • حداقل مدرک تحصیلی شما باید لیسانس و رشته تحصیلی‌ مرتبط با کارتان باشد.
  • در سه سال گذشته باید حداقل یک سال سابقه مدیریتی یا سابقه کار تخصصی در حوزه مربوطه داشته باشید.
  • بتوانید مالک حداقل ۵۰ درصد سهام شرکت خود باشید.

*توجه: در این روش نیازی به مدرک زبان ندارید. اما دانش و مهارت زبانی بالا و مدرک معتبر برای شما امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

IMP کانادا

هزینه ویزای imp کانادا

حال اگر برای اخذ ویزای IMP واجد همه شرایط هستید، وقت آن رسیده است که با برآورد هزینه‌های این روش مهاجرتی تصمیم نهایی خود را بگیرید. این روش علاوه بر هزینه‌های اداری نیازمند تمکن مالی است، پس بهتر است با بررسی هزینه‌های زندگی در کانادا از توانایی خود برای تامین نیازهای‌تان اطمینان حاصل کنید.

هزینه‌های اداری مواردی مثل انگشت‎نگاری، ترجمه مدارک، صدور مجوز برای کار، جاب آفر، صدور ویزای موقت و هزینه‌های متفرقه را در بر می‌گیرد. برای تمکن مالی باید به رقم هزینه‌های سالانه که توسط LICO تعیین شده است توجه کنید. اگر قصد دارید به تنهایی مهاجرت کنید، حداقل هزینه سالانه یک نفر حدود ۲۷۰۰۰ دلار کانادا است.

این هزینه برای زوجین حداقل ۳۳۰۰۰ دلار و برای سه و چهار نفر به ترتیب ۴۱۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ دلار کاناداست. اگر با خانواده خود اقدام به مهاجرت می‌کنید، به ‌ازای هر نفر اضافه‌تر ۷۰۰۰ دلار بیش‌تر نیاز دارید. بهتر است قبل از اقدام برای دریافت ویزای IMP کانادا حتما درمورد مقدار دقیق هزینه‌های زندگی با مشاوران مهاجرتی مشورت کرده و با دقت بالاتری تصمیم‌گیری کنید. چراکه تمکن مالی شما باید با استناد بر مدارک و حساب‌های بانکی برای اداره مهاجرت اثبات شود.

IMP کانادا

سخن نهایی

آنچه خواندید شرایط و برنامه‌های مختلف یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به کانادا است. روشی سریع که به شما کمک می‌کند با کارآفرینی اقدام به دریافت اقامت دائم در کشور کانادا کنید. برای موفقیت در این روش بهتر است روی مدل تجاری خود کار کنید و ایجاد منافع عمده را مدنظر قرار دهید.

کانادا کشوری مناسب برای رشد اقتصادی کسب و کار شما و دارای امکانات مناسبی برای زندگی است. از این‌رو مهاجرت به آن علی‌الخصوص از طریق ویزای کار IMP کانادا تصمیم هوشمندانه‌ای برای آینده کاری و زندگی شما و خانوادتان است. چراکه این روش به شما اجازه می‌دهد همسر و فرزندان و افراد تحت تکفل خود را با بهره‌مندی از حق تحصیل و اشتغال همراه خود ببرید.

همچنین شرایط نسبتا ساده در مورد مدرک زبان و محدودیت سنی و عدم نیاز به مجوز LMIA و هزینه پایین‌تر این روش را بسیار مورد توجه قرار می‌دهد. شما با این روش می‌توانید بدون محدودیت در هر شهر و ایالتی در کانادا اقامت داشته باشید.

برای اقدام از طریق این روش و دریافت ویزای IMP کانادا می‌توانید از مشاوران مجرب موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام کمک گرفته و با تقویت رزومه و بیزینس پلن خود، شانس بیش‌تری برای موفقیت پرونده‌تان داشته باشید.

نظرات