شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی ۲۰۲۳ در خارج توسط رویزا مشخص شد!

0

در دنیای امروز، رشته پزشکی یکی از پر مخاطب ترین و حساس ترین رشته های تحصیلی در دنیاست. برای همین هم هر ساله متد های جدیدی برای تحصیلات پزشکی در خارج از کشور ابداع میشود تا نتیحه بهتری برای بهبود بیماران و دانش و تخصص دانشجو ها ایجاد شود. به خصوص در کشور های اروپایی شرایط و ضوابطی برای محصلین در نظر گرفته میشود که امروز قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. تحصیلات پزشکی در خارج از کشور قوانین و قوائدی دارد که کمتر در بخش های دیگر دیده میشود. شرایط و ضوابطی که در کشور ما صرفا در کنکور دچار تغییر و تحولات میشوند، در کشور های اروپایی روی کیفیت تحصیل تمرکز دارد. تحصیل پزشکی در خارج از کشور در رویزا گروپ به صورت تخصصی و تمرکزی تری پیگیری میشود. تحصیل پزشکی در خارج به خصوص برای افرادی که مدتهاست پس کنکور پزشکی ماندند، هدفی نهایی است.

 شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی

شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی ۲۰۲۳ :

دانشگاه های دندانپزشکی اروپا جزو قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند و از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند. برخلاف دانشکده های آمریکایی، دانشگاه های دندانپزشکی در اروپا بسیار ارزان تر هستند و فرآیند پذیرش به اندازه دانشگاه های آمریکا خسته کننده نیست و بسیار آسان است.
بسیاری از جمله فارغ التحصیلان دبیرستان، دارندگان مدرک تجربی و ریاضی و همچنین دانش آموزان و فارغ التحصیلانی که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند، می توانند در دوره های پیش از دندانپزشکی در کالج گلوکال شرکت کنند.

یکی از پاسخ های اصلی نوجوانان به این سوال که «در آینده می خواهید چه کار کنید»، پزشکی است. رویای پزشک و دندانپزشک شدن در ذهن بسیاری از کودکان و نوجوانان وجود دارد و با بزرگتر شدن آنها این آرزو به هدف اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر دنیا تبدیل می شود. بدون شک رشته پزشکی و دندانپزشکی را می توان یکی از سخت ترین و رقابتی ترین رشته های تحصیلی در ایران دانست و قبولی در کنکور پزشکی برای خیلی ها به آرزو تبدیل شده است.
فرصت تحصیل دندانپزشکی در اروپا یکی از انتخاب های دانشجویانی است که همیشه آرزوی دندانپزشک شدن را دارند. کالج گلوکال اینجاست تا رویای این هنرمندان آینده را به واقعیت تبدیل کند و راه را برای تحصیل دندانپزشکی در معتبرترین دانشگاه های اروپایی هموار کند.

شرایط تحصیل پزشکی در اروپا:

  1. سوابق تحصیلی: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است دانشجویان را با داشتن گواهینامه رشته علوم زیستی و یا رشته دیگر مربوط به پزشکی به دانشگاه مددشویان کنند.
  2. آزمون آزمایشی: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است برای ورود به برنامه‌های تحصیلی پزشکی به کاربرد آزمون‌های خاصی باشند.
  3. آزمون زبان: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است از آزمون‌های زبان انگلیسی به‌عنوان مهارت زبان خود استفاده کنند.
  4. مدرک تحصیلی: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است بعد از تحصیل به دانشجو مدرک تحصیلی خاصی داده شود.

شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی

مزایای تحصیل پزشکی در اروپا:

  1. سطح علمی بالا: دانشگاه‌های پزشکی در اروپا دارای مجموعه‌ای از علم‌گراان ، محققان و دانشجویان با سطح علمی بالایی هستند.
  2. تجهیزات حرفه‌ای: دانشگاه‌های پزشکی در اروپا دارای تجهیزات حرفه‌ای و مدرن برای آموزش و تحقیقات هستند.
  3. شبکه ارتباطات عالی: دانشگاه‌های پزشکی در اروپا به دانشجویان امکان برقراری ارتباط با مؤسسات دولتی و خصوصی، بخش‌های صنعتی و پزشکان دیگر داده می‌شود.
  4. گستردگی شغلی: بعد از تحصیل در دانشگاه پزشکی در اروپا، دانشجویان می‌توانند برای گسترش شغلی خود به شیوه‌های مختلف استفاده کنند، مانند شغل در بخش عمومی ، خدمات خصوصی ، تحقیقات و یا تدریس.

برای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی در اروپا، باید ابتدا برخی از مراحل زیر را طی کنید:

  1. اطلاع رسانی در مورد دانشگاه‌های مورد علاقه خود: باید درباره دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی، هزینه‌ها، و متطلبات ورود به دانشگاه اطلاعات کسب کنید.
  2. آزمون آزمایشی مربوط به علوم زیستی: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است برای ورود به برنامه‌های تحصیلی پزشکی به کاربرد آزمون‌های خاصی باشند.
  3. داشتن اعتبار سنجی زبان: بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است از آزمون‌های زبان انگلیسی به‌عنوان مهارت زبان خود استفاده کنند.
  4. پیش‌ثبت نام: بعد از تأیید کردن که شرایط شما برای ورود به برنامه تحصیلی پزشکی دانشگاه درست هستند، می‌توانید نام خود را برای تحصیل ثبت کنید.

ما در رویزا گروپ تمامی مراحل برای ثبت نام شما در این بخش را حاضر میکنیم.

پزشکی یا دندانپزشکی:

هیچ رشته‌ای بهتر یا بدتر نیست. انتخاب رشته پزشکی به سبک علاقه، توانایی و هدف کاری هر فرد مربوط است. پزشکی یک رشته عمومی و شامل گستره بزرگی از علوم مربوط به بدن و روان است. در حالی که دندانپزشکی بخشی از پزشکی است و تخصص خاصی در زمینه تشخیص، درمان و پرورش دندان‌ها و دهان می‌باشد.

همانطور که می‌دانید، پزشکی یک حرفه دشوار و تخصصی است و به دانشجویان تعداد زیادی از مهارت‌ها و دانش داده می‌شود. اگر شما علاقه به علوم پزشکی و درمان بیماران دارید، انتخاب رشته پزشکی ممکن است برای شما مناسب باشد. در صورتی که علاقه شما به تخصص دندانپزشکی بالاتر از پزشکی باشد، انتخاب دندانپزشکی ممکن است برای شما بهتر باشد.

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی:

کشور های زیادی هستند که در بخش تحصیلات پزشکی در دنیا حرف اول را میزنند. از این دسته کشور ها میتوان به کشور های نروژ، آلمان، انگلستان و رومانی در قاره اروپا اشاره کرد. اما از لحاظ هزینه تحصیل آن ها برای قالب ما ایرانیان شاید مورد تایید قرار نگیرند. پس شما در انتخابتان فاکتور های بیشتری باید داشته باشید. یعنی باید کشوری را برای تحصیلات پزشکی انتخاب کنید که ضمن بهترین بودن دانشگاه ان، هزینه معقولی هم داشته باشد. از همین رو پیشنهاد ما به شما کشور رومانی و تحصیل پزشکی در این کشور است. این کشور از دانشگاه های خوب و معتبری برای تحصیلات پزشکی و دندانپزشکی دارد. ما در رویزا گروپ بیشتر به این بخش اشاره خواهیم کرد.

تحصیل پزشکی در رومانی

تحصیل پزشکی در رومانی می‌تواند یک تجربه بسیار مفید و دارای ارزش برای دانشجویان باشد. رومانی یک کشور مشهور برای تحصیل پزشکی است و دانشگاه‌های بزرگ و با استاندارد بالا در این زمینه وجود دارد. با تحصیل در یک دانشگاه با استاندارد بالا، شما می‌توانید دانش و مهارت‌های خود را در زمینه پزشکی بهبود ببخشید و برای فعالیت در صنعت پزشکی آماده شوید. رویزا گروپ به صورت تخصصی در حوزه تحصیلات پزشکی در رومانی فعالیت دارد.

تقریباً تمام دانشگاه های پزشکی در رومانی دارای دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی هستند. مدت زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه های رومانی ۶ سال می باشد و زبان تحصیل انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی می باشد. در زیر به طور خلاصه به بررسی سه تا از بهترین دانشگاه های پزشکی در رومانی می پردازیم.

پزشکان و افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی رومانیایی کار می کنند ماهانه ۴۲۶۹ یورو هستند. هزینه های حمل و نقل و مسکن در این دستمزدها لحاظ می شود. دستمزد پزشکان بسته به تخصص و تجربه آنها متفاوت است.

پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک تحصیل پزشکی در رومانی کلیک کنید.

شرایط پذیرش تحصیلی پزشکی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی:

دندانپزشکی شاخه‌ای از پزشکی است که به مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان انواع بیماری‌های دهان و دندان و حتی تأثیر آن‌ها بر بدن انسان می‌پردازد. از آنجایی که پذیرش و تحصیل در این رشته در کشور ما بسیار سخت است، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از فرصت تحصیل در این رشته در کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی استفاده کنند. ما در رویزا گروپ بیشتر در مورد تحصیل دندانپزشکی صحبت خواهیم کرد.

تحصیل دندانپزشکی در رومانی یک دوره ۶ ساله خواهد بود که در آن دوره های مرتبط به صورت تئوری و عملی تدریس می شود. بیش از ۷۰ درصد رشته های پزشکی دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به صورت عملی و بالینی ارائه می شود، اما دانشجویان در ۳ سال اول تحصیل بیشتر به مطالعه مباحث نظری در این زمینه می پردازند. تکنسین دندانپزشکی و دستیار دندان از دیگر شاخه های مرتبط با دندانپزشکی هستند که دوره آموزشی کوتاه تری دارند و دروس مشترکی مانند ایمونولوژی بدن انسان، بافت شناسی، پروتزهای متحرک، بیولوژی دهان، بیماری های دهان و جراحی های فک و صورت با رشته دندانپزشکی، پزشکی دارند.

ورود به دوره پزشکی دندانپزشکی در رومانی نسبتا آسان و بدون آزمون ورودی است و دانشجویان پس از تحصیل و اخذ مدرک دیپلم این امکان را دارند که در بیمارستان ها و کلینیک های شهرهای مختلف رومانی مشغول به کار شوند.اگرچه تعداد متقاضیان از دانشگاه های رومانی برای آموزش در آنجا وجود دارد. در رشته پرطرفدار دندانپزشکی زیاد هستند، دانشجویان با شرایط خاص و سوابق تحصیلی عالی می توانند در کمترین زمان ممکن به اهداف خود برسند. علاوه بر این، فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی در رومانی رویزا گروپ وجود دارد و مدارک صادر شده توسط دانشگاه های این کشور در اکثر کشورهای اروپایی معتبر است. بنابراین فارغ التحصیلان این امکان را دارند که در سایر کشورهای اروپایی کار کنند.

تحصیلات پزشکی با رویزا گروپ:

مهاجرت تحصیلی در رشته های پزشکی همواره یکی از خواسته های افراد متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی بوده است. تحصیل پزشکی در خارج از کشور به دلایل مهمی امروزه در بین ایرانیان رواج پیدا کرده است. یکی از دلایل محبوبیت آن شرایط سخت تحصیل در این رشته در ایران است. بسیاری از افراد به همین دلیل و برای داشتن تحصیلات عالی و بهتر اقدام به مهاجرت تحصیلی می کنند. مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی یکی از خدمات گروه رویزا می باشد. در گروه رویزا اهمیت آموزش در این زمینه را می دانیم. به همین منظور برای کسانی که قصد تحصیل پزشکی در خارج از کشور را دارند پیشنهاد ویژه ای داریم. ما در گروه رویزا می توانیم با مشاوره رایگان به شما کمک کنیم. برای دریافت مشاوره از رویزا گروپ به نشانی اینترنتی https://rovisagroup.com مراجعه کنید.

نظرات