تجربه زندگی در انگلستان برای دانشجویان!

0

زندگی دانشجویی از دوران طلایی ایام جوانیست؛ پرانرژی‌ترین روزهای عمر ما که دوست داریم به بهترین نحو از لحظه لحظه‌ی آن استفاده کنیم. تصمیم برای مهاجرت و تحصیل در یک کشور خارجی از آن تصمیم‌هاییست که ممکن است با اضطراب ناشی از چالش‌های زندگی در یک کشور غریب ترکیب شده و روزهای سختی را برای ما رقم بزند.

 زندگی دانشجویی در انگلستان

جوانان پرشماری از کشور عزیزمان مشتاق تحصیل در انگلستان هستند که مقصدی کم‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. از همین رو تصمیم گرفتیم با جمع‌آوری تجربیات دوستانی که قبلا در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کرده‌اند و به کمک نظرات کارشناسان مهاجرت تحصیلی، اطلاعات مهم در مورد آمادگی برای تحصیل و زندگی در انگلستان را در این مقاله بیان کنیم.

از نظر ما، زندگی دانشجویی شما در انگلستان از روزهایی که برای دریافت پذیرش اقدام می‌کنید آغاز می‌شود. آشنایی با سیستم آموزشی و ساز و کارهای اداری دانشگاه‌های این کشور بخش مهمی از سیر ورود شما به این فرهنگ و کشور است.

ما در موسسه اعزام دانشجوی مای آرمان سال‌هاست که در این زمینه به علاقمندان مهاجرت تحصیلی خدمات ارائه می‌کنیم و از همین رو قدر زمان و لحظات گران‌بهای جوانی شما را می‌دانیم. تلاش ما این است که از شروع فرآیند پذیرش تا زمانی که در کشور انگلستان ساکن می‌شوید به نحوی در کنار شما باشیم و به شما خدمات ارائه کنیم که با کمترین چالش و استرس در مورد مهاجرت روبه‌رو باشید.

اخذ پذیرش، پیش‌نیاز ویزای تحصیلی انگلستان

بدون شک اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب در کشور انگلیس برگ برنده‌ی اول شما برای موفقیت در مهاجرت به این کشور است. با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیری که در سهولت جریان مهاجرت شما دارد نکاتی را از زبان کارشناسان مهاجرت تحصیلی مای آرمان عنوان می‌کنیم:

به زمان‌بندی و ددلاین‌ها دقت کنید

در انگلیس سال تحصیلی دانشجویان از ماه سپتامبر آغاز و در ماه جولای به پایان می‌رسد. زمان رسیدگی به درخواست‌های پذیرش برای اغلب دانشگاه‌های انگلستان از اول سپتامبر تا پایان ژوئن بوده و به ندرت برنامه متفاوتی وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم ارسال درخواست را به روزهای پایانی موکول نکنید.

تحقیق و بررسی کنید

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان غالبا باید از «اداره پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان (UCAS)» اقدام کنید. برای رشته هنرهای نمایشی نیز «اداره پذیرش هنرستان‌های انگلستان (CUKAS)» مسئول این امر است. در صورتی که نام موسسه شما در لیست این ادارات نیست بایستی مستقیما نحوه پذیرش را خود موسسه جویا شوید.

این مدارک را با دقت تهیه کنید

رایج‌ترین مشکلاتی که درمورد مدارک دانشجویان وجود دارد و باعث صرف زمان و هزینه‌ی زیاد می‌شود را براساس تجربه لیست کردیم:

  • اطمینان از مورد تایید بودن مدارک تحصیلی شما برای نظام آموزشی انگلستان
  • ترجمه کامل تمامی مدارک تحصیلی + ترجمه و اصل
  • بررسی مدارک زبان و امتیازات مورد تایید
  • یک انگیزه‌نامه قوی (مهم‌ترین)
  • توجه به جزییات درخواستی دانشگاه برای تهیه‌ی توصیه‌نامه

برای آزمون‌های پذیرش آمادگی داشته باشید

برای شرکت در برخی دوره‌های دانشگاه‌های انگلستان ملزم به شرکت در آزمون‌های پذیرش و استعداد تحصیلی هستید. متداول‌ترین این آزمون‌ها، آزمون GAMSAT و LNAT است. برای این آزمون‌ها خیلی زودتر آمادگی کسب کنید.

زندگی دانشجویی در انگلستان

شرایط دانشگاه‌های انگلستان و معرفی بهترین دانشگاه‌ها

برای تحصیل در کشور انگلستان شرایط تحصیلی بسیار خوبی پیش‌روی شماست. سیستم آموزشی قوی، تحصیل در انگلیس را برای دانشجویان و دانش‌آموزان بسیار ساده، منظم و سریع کرده است. مقاطع دانشجویی کوتاه‌تر نسبت به سایر کشورها علاوه بر کاهش هزینه‌های شما، سرعت ورود شما به بازار کار را نیز بالا می‌برد. دانشگاه‌های این کشور از لحاظ امکانات آموزشی و رفاهی در وضعیتی ایده‌آل قرار دارند و دغدغه دانشجویان در زمان تحصیل را به حداقل می‌رسانند.

بهترین دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل

براساس رنکینگ‌های جهانی دانشگاه‌ها، کشور انگلیس بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر دارد که مهم‌ترین آن‌ها را عنوان کردیم:

  1. دانشگاه کمبریج با رتبه نخست در کشور انگلستان و رنکینگ ۴ در QS
  2. دانشگاه آکسفورد با رتبه ۲ در کشور انگلستان و رنکینگ ۲ در QS
  3. دانشگاه امپریال لندن با رتبه ۳ در کشور انگلستان و رنکینگ ۷ در QS
  4. کالج دانشگاهی لندن UCL با رتبه ۴ در کشور انگلستان و رنکینگ ۸ در QS
  5. دانشگاه ادینبورگ با رتبه ۵ در کشور انگلستان و رنکینگ ۱۶ در QS
  6. دانشگاه منچستر با رتبه ۶ در کشور انگلستان و رنکینگ ۲۷ در QS
  7. کینگز کالج لندن با رتبه ۷ در کشور انگلستان و رنکینگ ۳۵ در QS
  8. دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن با رتبه ۸ در کشور انگلستان و رنکینگ ۴۹ در QS
  9. دانشگاه بریستول با رتبه ۹ در کشور انگلستان و رنکینگ ۵۸ در QS
  10. دانشگاه واوریک با رتبه ۱۰ در کشور انگلستان و رنکینگ ۶۱ در QS

زندگی دانشجویی در انگلستان

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

برای بسیاری از دانشجویان، هزینه زندگی در انگلستان شاید اصلی‌ترین دغدغه در زمان تحصیل باشد. درمورد هزینه‌های تحصیل در انگلیس لازم است از قبل آمادگی کسب کنید. برای اطلاعات بیشتر در این‌باره می‌توانید محتوای این وبسایت را مطالعه کنید.

✓ برای دریافت ویزای تحصیلی، اثبات تمکن مالی ضروری ا‌ست. شما باید هزینه‌ی یک سال زندگی در کشور انگلستان را در حساب خودتان داشته باشید.

✓ هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و کوچک انگلستان متفاوت است، به‌طور دقیق در مورد شهر دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید تحقیق کنید.

✓ استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی با توجه به امکاناتشان بسیار به‌صرفه است، تهیه مسکن را به دوران فارغ‌التحصیلی موکول کنید.

✓ اگر موفق به دریافت بورسیه نشدید، تلاش شما در ترم‌های اول می‌تواند منجر به دریافت فاند در سال‌های بعدی تحصیلتان شود.

✓ با توجه به مقطع تحصیلیتان در دانشگاه‌های این کشور، امکان اشتغال پاره‌وقت با ساعات معینی در هفته را دارید که بخشی از هزینه‌های شما را پوشش می‌دهد.

✓ با اعتبار بالای مدارک دانشگاه‌های انگلستان و پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، هزینه‌های شما پس از تحصیل با پیدا کردن شغل جبران شده و از سرمایه‌گذاری‌ای که کرده‌اید راضی خواهید بود.

کار دانشجویی در انگلستان و شرایط آن

بر اساس تجربه‌ی دوستان شما، اشتغال به یک کار پاره‌وقت در زمان تحصیل فقط شامل منافع مادی نمی‌شود. ایجاد رزومه کاری برای زمان فارغ‌التحصیلی، ایجاد ارتباطات جدید و فرصت‌های جدید، به‌کارگیری مهارت‌ها و دانش کسب شده و ایجاد اعتماد برای مراجع قانونی این کشور جهت ادامه اقامت، از دیگر مزایای کار کردن در زمان دانشجوییست.

بنابراین اگر مشکل مالی برای تحصیل ندارید هم پیشنهاد می‌کنیم فرصت کوتاه کار کردن در زمان تحصیل را جدی بگیرید.

این نکته را در نظر داشته باشید که مدت مجاز اشتغال دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساعت در هفته است اما زمان توصیه شده و مجاز توسط خود دانشگاه و با توجه به وضعیت دانشجویی شما تعیین می‌شود در نتیجه به قوانین در این رابطه توجه کنید.

روش‌های پیدا کردن کار دانشجویی در انگلستان

✓ با بررسی مداوم وبسایت دانشگاه می‌توانید اطلاعیه‌های مربوط به کار پاره‌وقت را دنبال کنید.

✓ نمایشگاه‌های کار داوطلبانه که در ابتدای هر سال تحصیلی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند، فرصت دیگری برای یافتن کار پاره‌وقت برای شماست.

✓ وبسایت دولتی Job Center Plus نیز مرجعی‌ است که می‌تواند برای یافتن یک شغل به شما کمک کند.

✓ دفاتر کاریابی مختلفی در کشور انگلستان وجود دارد که می‌توانند برای دانشجویان کار پاره‌وقت پیدا کنند.

✓ روزنامه‌های محلی شهر محل سکونت و دانشگاه شما محل مناسبی برای یافتن یک کار در محل و با شرایط مناسب است.

✓ در نهایت می‌توانید از مهارت‌های فردی خودتان برای کسب درآمد و خوداشتغالی نیز استفاده کنید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و معرفی محصول یا خدمتتان به‌صورت آزادنه در این پلتفرم‌ها دوران دانشجویی را برای شما لذتبخش‌تر و ساده‌تر می‌کند.

اگر مشتاق مطالعه مطالب بیشتر در مورد زندگی و تحصیل در کشور انگلستان هستید، موسسه اعزام دانشجوی مای آرمان در کنار خدمات مهاجرت تحصیلی و پلتفرم یافتن دانشگاه در انگلستان، مجله‌ی آنلاین پرباری هم در این رابطه برای علاقمندان فراهم کرده که اطلاعات کامل و بی‌نقصی به شما ارائه می‌کند.

نظرات