وضعیت تعطیلی شهر کرمان سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ (سالگرد شهادت سردار سلیمانی) جزئیات

1

وضعیت تعطیلی شهر کرمان سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ (سالگرد شهادت سردار سلیمانی) جزئیات

آیا سه شنبه ۱۳ دی کرمان تعطیل است؟

با توجه به اینکه سالگرد شهادت سردار سلیمانی روز سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ است، برای بسیاری این سوال مطرح است که آیا سه شنبه ۱۳ دی شهر کرمان تعطیل است یا نه؟

وضعیت تعطیلی شهر کرمان سه شنبه 13 دی 1401 (سالگرد شهادت سردار سلیمانی) جزئیات

به گزارش مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان، مصوبه‌ای برای تعطیلی۱۳ دی ماه اعلام نشده است
مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان گفت: شورای تامین استان مصوبه‌ای برای تعطیلی ۱۳ دی ماه در شهر کرمان نداشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، در پی انتشار اخباری مبنی بر مصوبه شورای تامین در خصوص تعطیلی۱۳ دی ماه در شهر کرمان، مجتبی اسدی‌زاده مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان این مطلب را تکذیب کرد.
وی افزود: در صورتی که تصمیمی برای تعطیلی۱۳ دی ماه، سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان اتخاذ شود، از طریق پایگاه رسمی استانداری کرمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جزئیات

مسئول روابط عمومی استانداری کرمان با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم در ۱۳ دی ماه از احتمال تعطیلی استان خبر داد و گفت: هنوز این موضوع تصویب نشده است.

مجتبی اسدی‌زاده مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی استانداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، از تعطیلی احتمالی شهر کرمان در روز۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی سید الشهدای جبهه مقاومت خبر داد و اظهار داشت: اگر ‌شورای تامین استان کرمان تصویب کند روز ۱۳دی ماه شهر کرمان تعطیل می‌شود.

‌مسئول روابط عمومی استانداری کرمان گفت: در صورت تصویب، ‌ این تعطیلی مختص شهر کرمان بوده و هیچ شهرستان و توابعی از استان کرمان تعطیل نخواهد بود.

لازم به ذکر است صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

شهید قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، در سال ۱۳۵۹ش عضو سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد. وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. سلیمانی در سال ۱۳۶۰ش با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسدارن، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد.

وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود. عملیات کربلای ۵ از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ دانسته شده که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

1 دیدگاه در “وضعیت تعطیلی شهر کرمان سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ (سالگرد شهادت سردار سلیمانی) جزئیات

  1. قاف گفت:
    1
    4

    خداخیرتون بده ما خبر نداشتیم حاج قاسم چه طور شهید شد،الان آگاه شدیم.

نظرات