چطور از شوهر خسیس پول بگیریم؟

0

آیا پول گرفتن از شوهر برای شما نیز سخت است؟آیا همسر شما خسیس است و از پول خرج کردن فرار می کند؟ مرز باریکی بین خسیس بودن و اقتصادی بودن وجود دارد. مردان خسیس حاضر هستند هر کاری انجام دهند اما از پول آنها چیزی کم نشود. اما کسانی که اقتصادی هستند به موقع و به جا پول خرج می کنند. این موضوع که پول را عاقلانه و روی حساب و کتاب خرج کرد، بسیار خوب است. اما فکر کردن بیش از حد در مورد پول و مشکل در خرج کردن حتی برای موقعیت های ضروری می تواند هم برای مرد خسیس و هم برای همسرش سخت باشد.

برخی از زنان سیاست پول گرفتن از شوهر را به خوبی بلد هستند. آنها می دانند نحوه پول گرفتن از همسر باید چگونه باشد تا او را قانع کرد، مخصوصا اگر همسرش خسیس و وابسته به پول باشد. اما برخی دیگر می گویند: روم نمیشه از همسرم پول بگیرم و پول گرفتن از همسر برایشان دشوار است. یکی از وظایف مرد در مقابل زن این است که او از نظر مالی، خوارک، پوشاک و … احساس امنیت داشته باشد. مرد باید در حد توان خود به همسرش توجه کرده و از پول خرج کردن برای همسر فراری نباشد.

به دلیل سوالات مکرر شما عزیزان در رابطه با ایده درخواست پول از شوهر، روش پول گرفتن از همسر و پول گرفتن از شوهر در دوران عقد و … مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه مقاله ای جامع و کامل را در رابطه با شوهر خسیس و درخواست پول از همسر نگارش کرده اند. اگر به دنبال روش پول گرفتن از همسر و درخواست پول از همسر هستید، به شما توصیه می کنم خواندن این مقاله جامع و کاربردی را از دست ندهید.

 شوهر خسیس

چگونه از یک مرد خسیس پول بگیریم؟

همانطور که می دانید یکی از ویژگی های اساسی عشق، بخشیدن است. هنگامی که مردی ادعا می کند شما را دوست دارد، پس تا حد توان و وسع مالی خود برای شما خرج می کند. هیچ راهی وجود ندارد که شما ادعا کنید کسی را دوست دارید اما به آن اهمیت ندهید. پول گرفتن از دوست پسر یا همسر برای برخی از زنان به شدت سخت و گاهی ناممکن است. هنگامی که پارتنر یا شوهر شما فردی خسیس باشد، مسلما زندگی کردن با او می تواند سخت و نیاز به صبر زیاد داشته باشد.

اولین سوالی که باید به دنبال جواب آن بود این است که آیا او از ابتدا اینطور بوده و خساست جز یکی از ویژگی ها و خصوصیات او است یا به مرور تغییر کرده و به یک مرد خسیس تبدیل شده است؟ سپس باید به دنبال دلیل خرج نکردن شوهر برای همسرش باشید و بفهمید که چرا شوهر شما حاضر به خرج کردن پول نیست، درصورتی که حساب های بانکی او پر از پول است؟ اگر بررسی های انجام شده حاکی از آن است که شما با یک شوهر خسیس طرف هستید پس باید به دنبال راهکارهایی برای پول گرفتن از پارتنز یا همسر خود باشید و سعی کنید این عادت و ویژگی زشت را در همسر خود کمرنگ کنید. کاربردی ترین راهکارهای درخواست پول از همسر عبارتند از:

به او هدیه بدهید

با شوهری که پول نمیده چکار کنم؟ یکی از راهکارها برای کاهش خساست مرد این است که شما به او هدیه بدهید. تعجب نکنید! همانطور که در بالا گفته شد، عشق نیاز به بخشش دارد. مشخصه اینکه شما کسی را دوست دارید، هدیه دادن به اوست. شما نمی توانید ادعا کنید که کسی را دوست دارید ولی برای او حتی یک هدیه کوچک نیز نخرید. شاید شما با هدیه خریدن بتوانید همسر یا دوست پسر خود را نیز به این مسیر هدایت کنید. هنگامی که شما ببخش را در زندگی خود قرار دهید، همسرتان نیز الگوبرداری کرده و کم کم از خساست نجات پیدا می کند. گاهی زنان فقط انتظار دارند که مرد برای آنها کادو و هدیه بخرد. درصورتی که این تفکر اصلا درست نیست. هدیه گرفتن و هدیه دادن با هم می تواند زندگی را متعادل کند. پس با خریدن یک شاخه گل و یا هدیه ای در حد توان خود، سعی کنید مسیر هدیه خریدن و هدیه دادن را در زندگی زناشویی خود ایجاد کنید.

شوهر خسیس

به خودتان اهمیت بدهید و خسیس بودن را به یک عادت برای همسر تبدیل نکنید

حتی اگر همسرتان خسیس است یا حتی زمانی که پول ندارید، برای خودتان ارزش قائل شوید. مردی که برای زنش خرج نمی کند، واقعا بد است. اما زنی هم که به خودش اهمیت نمی دهد و خود را ارزشمند نمی داند از آن بدتر است. اگر پول گرفتن از همسر برای شما دشوار است باز به تلاش خود باید ادامه بدهید. چون همسرتان خسیس است دست از نیازها و درخواست های خود برندارید. برخی از زنان به لباس ها، خوراک و حال خوب خود اهمیت نمی دهند و چون همسرشان خسیس است این موضوع را قبول کرده و از آنها درخواست پول نمی کنند. باید گفت که این کار باعث بدتر شدن شرایط می شود. شما خسیس بودن را به یک عادت برای همسر خود تبدیل می کنید. پس هرگز به خاطر خسیس بودن شوهر، از درخواست پول و اهمیت دادن به خود نگذرید.

در حضور دوستانش از او پول بخواهید

برای هر قانون کلی، همیشه یک استثنا وجود دارد. اگر مرد شما واقعا خسیس است، پس حداقل باید غرور داشته باشد. مردان عاشق این هستند که به کل دنیا مخصوصا خانواده و دوستانشان نشان دهند که به زنانشان اهمیت می دهند و آنها را دوست دارند. پس بد نیست اگر یکبار با توجه به موقعیت و شرایط، از همسرتان در حضور دوستانش درخواست پول کنید. حتی مردان خسیس نیز هرگز دوست ندارند غرورشان در مقابل دوستانشان خورد شود و یا مرد خسیس دیده شوند. آنها مجبور می شوند که به شما پول بدهند.

به همسرتان انگیزه بدهید

یک ایده درخواست پول از همسر این است که کاری کنید که او برای پول دادن انگیزه داشته باشد. مثلا به او بگویید که می خواهید از تخفیف های عالی فروشگاه استفاده کنید و یا در مورد نیازهای مهم خود و خانواده با آنها صحبت کنید و آنها را قانع کنید که باید با پول خرج کردن این نیاز خانواده پاسخ داده شود. همچنین می توانید به او بگویید که خودتان نیز مقداری پول پس انداز کرده اید و نمی خواهید همه هزینه ها را او حساب کند. اما باید مقداری کمک کند تا شما بتوانید هزینه مورد نیاز را جمع آوری کنید. هنگامی که مرد خسیس بفهمد قرار نیست تمام هزینه ها را پرداخت کند، یا قرار است از تخفیفات عالی استفاده کنید، برای پول دادن انگیزه پیدا می کند. این کار کمک می کند تا به مرور، خرج کردن و پول دادن برای همسرتان عادی شده و خسیس بودن را فراموش کند.

شوهر خسیس

همیشه و در هر موقعیتی پول نخواهید

اینکه شما دائم درخواست پول از همسر خود داشته باشید و یا پول گرفتن از شوهر برایتان به یک عادت تبدیل شود اصلا درست نیست. مردان دوست دارند که همسرانشان را لوس کنند و نیازهایشان را پاسخ دهند. اما اگر شما از این قضیه سوءاستفاده کنید، باعث می شود که شوهر یا دوست پسر شما به یک مرد خسیس تبدیل شود. گاهی اوقات از درخواست ها و هزینه های اضافی خود کم کنید. شما باید شرایط و موقعیت مالی همسر خود را نیز در نظر بگیرید. هدف از زندگی مشترک آن است که در تمام لحظات شاد و سخت در کنار یکدیگر باشید. پس زندگی خود را بر سر مسائل مالی خراب نکنید.

گاهی اوقات مستقل باشید

مستقل بودن میتواند مردها را به پول خرج کردن تحریک کند. هنگامی که همسرتان می فهمد که شما به چیزی احتیاج دارید اما خودتان آن را به دست آورده اید و این کار را بارها انجام داده اید، ممکن است ناراحت و گاهی تحریک به پول خرج کردن شود. در این شرایط اگر بفهمد که مجدد به چیزی احتیاج دارید، او نیز می خواهد که به شما کمک کند و هزینه ها را پرداخت کند. مردها منیت دارند. دوست دارند که همسرشان به آنها تکیه کند. آنها می خواهند نشان دهند که می توانند همسر و خانواده خود را از هر نظر تامین کنند و در رفاه کامل زندگی کنند. مردی که به همسرش پول نمی دهد ممکن است خودش هم از این موضوع ناراحت و گاهی از دست خودش عصبانی شود. اما چون خساست به یک عادت برای او تبدیل شده است، مبارزه با آن برایش سخت خواهد بود.

پس یکی از بهترین راه ها برای پول گرفتن از شوهر این است که خودتان هرآنچه که احتیاج دارید بخرید. با این کار به او می گویید که فردی مستقل هستید که می تواند خود را حفظ کند. او به نوعی در مورد این موضوع احساس ناراحتی و شکستن غرور می کند و تحریک می شود که حتی قبل از آنکه درخواست کنید، به شما پول بدهد.

یاد بگیرید که نیازهای خود را بگویید

چجوری به شوهرم بگم پول میخوام؟ برخی از خانم ها نمی دانند چگونه از مردان خود پول بخواهند. درخواست پول از همسر برای آنها آسان نیست. برخی دیگر نیز انتظار دارند که همسرشان خودش بفهمد که آنها پول می خواهند. این گونه زنان اصلا درخواست پول از همسر نمی کنند و انتظار دارند همسرانشان بفهمند که چه موقع آنها به پول احتیاج دارند. باید گفت که هیچ کسی در این دنیا علم غیب ندارد. همسر شما نیز نمی تواند بدون درخواست شما و صحبت کردن در مورد نیازها، متوجه شود که شما به پول احتیاج دارید. اگر به همسرتان در رابطه با نیازهای خود نگویید، او نمی داند که چه موقع شما نیاز به پول دارید.

برخی از مردها می دانند که باید برای کسی که دوستش دارند، هدیه بخرند و یا چه هنگام و در چه شرایطی از همسر خود تشکر و قدردانی کرد. برخی دیگر نمی توانند بفهمند که همسرشان چه موقع به پول احتیاج دارد. این موضوع دلیل بر خسیس بودن مرد نیست. فقط آنها نمی توانند تشخیص دهند که شما به پول احتیاج دارید. اگر شما به هر دلیل نمی توانید به صراحت و رو در رو از همسر خود پول بخواهید، می توانید از متن درخواست پول از همسر استفاده کنید. نامه ای بنویسید و یا در یادداشتی از نیازها و هزینه های خود بگویید. شما باید یاد بگیرید که نیازهای خود را بیان کنید. نه اینکه نگفته انتظار از همسر خود داشته باشید.

با او صحبت کنید

اگر احساس کردید که روش های پول گرفتن از همسر نتوانست کاری برای شما کند و همچنان همسرتان خسیس است و شما برای پول گرفتن از همسر مشکل دارید. بهترین کار این است که با او صحبت کنید. او همسر یا دوست پسر شما است. مسلما شما را خیلی دوست دارد. پس صحبت کردن با او کار سختی نیست. گفتگو اساس یک رابطه سالم است. هیچ رابطه ای بدون داشتن ارتباط کلامی نمی تواند سالم باقی بماند. به همسر یا دوست پسر خود بگویید که چه احساسی دارید. با دلیل و حرف های منطقی می توانید به او نشان دهید که خسیس بودنش باعث از بین رفتن روابط سالم شده است.

به او بگویید که برای شما نیز مهم است که احساس کنید شما را دوست دارد. یکی از راه های ابراز علاقه هم هدیه خریدن است که او همیشه امتناع می کند. همچنین بگویید اگر دلیلی برای رفتار خود دارد، دوست دارید آن را بدانید. ارتباط و صحبت کردن بسیاری از مشکلات را حل می کند و او را به تفکر مجدد و عملکرد بهتر وادار می کند.

شوهر خسیس

از مشاوره کمک بگیرید

با شوهری که پول نمیده چکار کنم؟ برخی از مردان حتی قبول نمی کنند که خسیس هستند. اینگونه افراد حتی با حرف زدن نیز قانع نمی شوند و در نهایت کار خود را می کنند. اگر نتوانستید با همسر خسیس خود ارتباط برقرار کنید و از خساست او کم کنید. بهتر است با شماره مشاوره تلفنی خانواده تماس بگیرید. مشاوره خانواده می تواند به شما و همسرتان کمک کند که بهتر یکدیگر را درک کرده و راهکارهایی برای حل مشکلات خود پیدا کنید.

سخنی از روانشناسان مرکز مشاوره آویژه

پول گرفتن از همسر یا پارتنر می تواند سخت باشد اگر با یک مرد خسیس طرف باشید. اما شما می توانید با ایده های مختلف و با داشتن سیاست پول گرفتن از همسر این خساست را از بین ببرید. نحوه درخواست پول از شوهر می تواند بسیار مهم باشد. برخی از زنان با زبان شیرین و دلبری کردن از همسر خود می توانند به راحتی درخواست پول از همسر را بیان کرده و بدون هیچ درگیری و ناراحتی نیاز خود را بیان کنند. زندگی با همسر خسیس می تواند سخت باشد. اما شما با صبر و تلاش و به کارگیری سیاست های مناسب می توانید این خصوصیت و عادت را از همسرتان دور کنید.

یک مرد خسیس چگونه رفتار می کند؟

یک فرد «خسیس» کسی است که پول دارد، اما بسیار تمایلی به جدایی از آن ندارد. او بخیل است; او دوست ندارد برای خودش یا دیگران پول خرج کند. مرد یا زن خسیس حتی تمایلی به صرف پول برای نیازهای ضروری نیز ندارد.

آیا خسیس بودن یک بیماری روانی است؟

روانشناسان بخیل بودن را به عنوان یک خصلت می دانند که در درون انسان رای کاهش اضطراب پول خرج کردن شکل می گیرد. رفتارهای یک زن یا مرد خسیس نتیجه بیماری روانی است که از دوران کودکی او سرچشمه می گیرد.

نظرات