با مادر افسرده چه کنیم؟ | چند راهکار مهم

0

اولین کاری که باید انجام دهید این است که درک کنید که علل افسردگی فراتر از احساسات و عواطف است. افسردگی در اثر تبادل ضعیف هورمونی یا تغییرات در انتقال دهنده های عصبی (ماده شیمیایی که اطلاعات را از یک نورون به نورون دیگر منتقل می کند) ایجاد می شود. پس بدانید که این بیماری فراتر از کمک شما خواهد بود. این اولین قدم برای درک است تا بتوانید واقعاً تصویر واضح تری از مشکل به دست آورید و بهتر به یک مادر افسرده نزدیک شوید.

افراد افسرده ابتدا باید آن را بپذیرند و به دنبال کمک باشند. به عنوان یک همسر، فرزند و یا دوست، مطمئناً می توانید همیشه به مادره افسرده عشق، درک و حمایت در تصمیم گیری های ثابت او بدهید. اما باید بدانید که بزرگترین کمکی که میتوانید به یک مادر افسرده کنید این است که او را به سمت جلسات مشاوره افسردگی سوق دهید.

مادر افسرده

اگر خوب باشید، حال او هم بهتر می شود

داشتن یک مادر افسرده در دوران کودکی و نوجوانی پیچیده تر از بزرگسالی است. این به این دلیل است که کودکان احساسات را به یک شکل جذب نمی کنند و نوجوانان مرحله شناسایی را پشت سر می گذارند.

به همین دلیل، فرزند مادر افسرده باید از یک دکتر افسردگی کمک بگیرد تا همه ابزار را در دست داشته باشد که بتواند به خودش کمک کند و سپس از مادرش حمایت کند. در مرحله بزرگسالی نیز پیچیده است زیرا احساس گناه و همچنین میل به حل همه چیز ظاهر می شود. پذیرفتن این واقعیت سخت است که هر چقدر هم که بخواهی مادرت را خوب ببینی، این به تو بستگی ندارد و گاهی اوقات به او هم بستگی دارد. توصیه می شود که بزرگسالان برای مدیریت بهتر این وضعیت که کل خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد از کمک یک مشاور خانواده استفاده کنند.

می‌خواهم با کلمات محبت‌آمیز و انگیزشی به او روحیه بدهم به این امید که اینطور احساس بهتری داشته باشد. اگرچه این ممکن است به او انگیزه دهد، اما تنها یک تکه از پازل است. او باید با یک مشاور و درمانگر مشورت کند که او را در مواجهه و درمان افسردگی همراهی کند.

چگونه در کنار یک مادر افسرده زندگی کنیم؟

یک مادری افسرده، بسیار ناامید و در درون عصبانی است، گاهی اوقات دشوار است که در افسردگی فرو نرود. هر مورد متفاوت است، اما معمولاً عواقبی وجود دارد که احساسات منفی خود را به او هجوم می‌آورد، احساساتی که اغلب تنبیهی هستند و باید توسط متخصصان سلامت روان برای جلوگیری از معلق ماندن آن‌ها بر روی سر او برطرف شوند.

هر زمان که از افسردگی رنج می برید یا اعضای خانواده تان در آن غوطه ور هستند، می توانید با نگرش درست تفاوت ایجاد کنید. جدی گرفتن بیماری و مشورت با یک دکتر افسردگی (متخصص درمان افسردگی)، ورزش منظم، مدیتیشن و تغذیه سالم از جمله مواردی است که به بهبود وضعیت کمک می کند.

نظرات