آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده!

0

یکی از مهم ترین مباحث در آزمون ورودی مدارس از جمله تیزهوشان، مباحث استعداد تحلیلی که از آن به عنوان هوش نیز یاد می شود، است. امروز در این مطلب با عنوان «آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده» قصد داریم نکات کلیدی در مورد قبولی در تیزهوشان و به ویژه مباحث آموزش استعداد تحلیلی ششم و نهم را با شما در میان بگذاریم تا کار ساده‌تری برای قبولی داشته باشید. اگر شما هم داوطلب آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان هستید، این مقاله را از دست ندهید!

 آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده! - موسسه موفقیت

چرا مدارس تیزهوشان!؟

آمارها عجیبی که از سال‌های گذشته منتشر شده است، نشان می دهد که متاسفانه شاهد به وجود آمدن شکاف آموزشی بین مدارس دولتی و مدارس برتر هستیم. اگر بخواهیم دقیق تر در این مورد با شما صحبت کنیم، باید بگوییم که سهم مدارس دولتی از نفرات برتر و قبولی های کنکور سال گذشته تنها ۲٫۵ درصد است! یعنی ۹۷٫۵ درصد در مدارس تیزهوشان، غیرانتفاعی و نمونه دولتی تحصیل کرده اند!

بنابراین اگر شما هم قصد قبولی و تحصیل در رشته های برتر و دانشگاه‌های ممتاز ایران را دارید، با تحصیل در مدارس برتری همچون سمپاد یا تیزهوشان می توانید شانس خود را چندین برابر کنید. دلیل این موضوع را می توان اساتید و دبیران ممتازی که در این مدارس تدریس می کنند، کادر اجرایی و مدیریتی عالی، مشاورین پیگیر، جو مناسب مدرسه و مواردی از این قبیل دانست.

مدارس تیزهوشان در چه مقاطعی هستند؟

مدارس تیزهوشان در چه مقاطعی هستند - آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده - موسسه موفقیت

مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر در دو مقطع ششم به هفتم یعنی پایان ابتدایی و ورود به مقطع متوسطه اول و همچنین پایه نهم به دهم یعنی پایان مقطع متوسطه اول و ورود به متوسطه دوم، آزمون‌هایی را تحت عنوان آزمون ورودی برگزار می کنند که شما برای تحصیل در این مدارس باید در این آزمون پذیرفته شوید. یکی از نکات مهم در رابطه با قبولی در آزمون که خیلی از اولیا و دانش آموزان از آن بی خبرند، قبولی آسان‌تر در پایه ششم به هفتم است!

دلیل این موضوع تعداد کمتر داوطلبان و همچنین ظرفیت بیشتر مدارس تیزهوشان است که باعث می شود، شانس شما برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، به مراتب بیشتر از قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باشد. جالب است بدانید که با قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، دیگر لازم نیست مجددا برای تیزهوشان نهم به دهم آزمون دهید و تنها با شرط معدل می توانید به مقطع بعدی راه پیدا نمایید؛ به عبارت دیگر با یک بار قبولی در آزمون، تا شش سال در تیزهوشان تحصیل خواهید کرد!

آشنایی با مباحث و منابع آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر!

آشنایی با مباحث و منابع آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر! - آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده - موسسه موفقیت

یکی از مهم ترین مواردی که برای قبولی در هر آزمونی باید از آن اطلاع داشته باشید، منابع و مباحث آزمون است. بدیهی است که بدون اطلاع از منابع آزمون، کار شما بسیار دشوار است و نمی دانید که چه مطالبی را باید مطالعه نمایید. برای اطلاع از منابع آزمون ورودی مدارس، باید به سایت رسمی این مدارس مراجعه نمایید و یا با آن ها تماس بگیرید. اما برای آزمون تیزهوشان تقریبا یک مباحث مشخص و معینی مطرح می شوند.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم - آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده - موسسه موفقیت

اگر نگاهی به دفترچه سوالات آزمون تیزهوشان در سال‌های گذشته بیاندازید، خواهید دید که آزمون تیزهوشان شامل دو دفترچه است. دفترچه اول شامل ۶۰ سوال استعداد تحلیلی است که ۷۵ دقیقه زمان برای حل آن دارید. این مباحث برای سنجش هوش دانش آموزان است.

دفترچه دوم شامل نیز ۶۰ سوال استعداد تحلیلی است با این تفاوت که شما تنها ۲۵ دقیقه زمان برای حل آن دارید. هدف این دفترچه سنجش سرعت العمل و دقت دانش آموزان است. متاسفانه یا خوشبختانه هیچ سوال مستقیمی از مباحث درسی دانش آموزان پایه ششم مطرح نمی شود و شما تنها با دانستن مطالب استعداد تحلیلی و هوش می توانید به سوالات آزمون تیزهوشان پاسخ داده و در آزمون ورودی پذیرفته شوید.

منابع آزمون تیـزهوشان نهم به دهم

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم - آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده - موسسه موفقیت

آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز همچون ششم به هفتم شامل دو دفترچه است، با این تفاوت که تنها دفترچه اول شامل مباحث استعداد تحلیلی است. این دفترچه شامل ۵۰ سوال است که شما تنها ۵۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سوالات خواهید داشت. دفترچه دوم برخلاف آزمون تیزهوشان ششم، شامل مباحث استعداد تحصیلی یا همان مطالب درسی است. این بخش شامل قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است.

مباحث درسی را می توانید با تست زنی و تمرین خودتان هم به تسلط برسید اما برای بخش استعداد تحلیلی نیازمند آموزش استعداد تحلیلی نهم هستید. با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان با این مطالب آشنایی ندارند، پیشنهاد ما به شما شرکت در دوره ها و کلاس‌های آمادگی تیزهوشان است.

بهترین آموزشگاه تیـزهوشان در ایران، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت!

بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت! - آموزش استعداد تحلیلی تیزهوشان به زبان ساده

در سال های اخیر موسسات و آموزشگاه های زیادی در زمینه تیزهوشان شروع به فعالیت نموده اند، اما اکثر آن‌ها حتی با وجود تبلیغات زیاد و تبدیل به برند شدن، همچنان بی کیفیت اند! از مهم ترین مواردی که برای ثبت نام در بهترین آموزشگاه و موسسه تیزهوشان در نظر بگیرید، اساتید و دبیران برتر، برگزاری آزمون شبیه ساز، وجود مشاورین و برنامه ریزی منظم، هزینه منطقی و معقول در مقایسه با امکانات و … هستند.

با مقایسه و نظرات دانش آموزان پذیرفته شده در تیـزهوشان، به نام یک موسسه رسیدیم که به شما هم آن را پیشنهاد می کنیم. موسسه فرهنگی علمی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران، یکی از بهترین موسسات در بحث برگزاری آزمون تیزهوشان بوده است که توانسته در سال‌های گذشته کمک زیادی به قبولی افراد در مدارس تیـزهوشان و سایر مدارس برتر کند. موسسه موفقیت به طور تخصصی در بحث تیزهوشان فعالیت می کند و بهترین اساتید این حوزه را در اختیار دارد و جز بهترین آموزشگاه های تیزهوشان در ایران است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت به وب سایت این موسسه به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه فرمایید و یا با شکاره تلفن ۲۲۸۹۱۸۴۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی بر آن بود که در رابطه با آزمون ورودی مدارس برتر و تیزهوشان و به ویژه استعداد تحلیلی صحبت شود. امیدواریم که مطالب مفید و کاربردی را به شما آموخته باشیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید، حتما با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت بروز هر گونه سوال و یا ابهام می توانید آن را در قسمت نظرات با ما مطرح نمایید.

نظرات