هر آنچه که باید در مورد سپر خودرو بدانید

0

هر آنچه که باید در مورد سپر خودرو بدانید

سپر خودرو بخش بزرگی از زیبایی شناسی خودرو هستند. آنها همچنین برای محافظت از خودرو در برابر ضربه های جزئی وجود دارند. تقریباً تمام برخوردهای عقب و جلو شامل سپر می شود. ما نقش سپرهای خودرو و اینکه چه چیزی هستند و برای انجام آنها طراحی نشده اند را توضیح خواهیم داد.

چرا سپر خودرو مهم است

 سپر خودرو

برخلاف تصور رایج، سپر برای محافظت از سرنشینان خودرو در برابر صدمات جدی در نظر گرفته نشده است. عملکرد اصلی سپر محافظت از قطعاتی مانند صندوق عقب، کاپوت، اگزوز سوخت، سیستم خنک‌کننده، چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب در برخورد با سرعت کم است.

سپرها در برخورد رو به رو با سرعت ۵۰ مایل در ساعت هیچ فایده ای ندارند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر ضربه هایی مانند برخورد وسیله نقلیه ای با خودروی ساکن با همان وزن با سرعت ۵ مایل در ساعت، مقاومت کنند.

سپرها نیز نقش زیادی در هزینه های بیمه ایفا می کنند. بسیاری از ادعاها برای مقدار نسبتاً کمی خسارت به عقب یا جلو خودرو است. اگر سپر نبود آسیبش شدیدتر بود.

ظهور سپرها با ضربه گیر پلاستیکی

بسیاری از مردم همچنین نمی دانند که بیشتر سپرهای مدرن از پلاستیک ساخته شده اند. تولید پلاستیک ارزان است و به راحتی می توان آن را برای مطابقت با استانداردهای عملکردی و زیبایی شناسی مدل داد. خود پلاستیک ممکن است دوام خاصی نداشته باشد. با این حال، مواد با تقویت‌کننده‌هایی مانند پایه‌ها و کمک فنرها تقویت می‌شوند. این باعث می شود سپر به اندازه ضربه گیرهای فلزی قبل از آن در برابر ضربه مقاوم باشد.

انواع سپر ها

سپر خودرو

سپر ها انواع مختلفی دارند و در هر زمانی می توان از هر سپری که خواستیم استفاده کنیم . در ابتدا که سپر ها فلزی بود و بر روی تمام ماشین ها از سپر فلزی استفاده می کردند ، همچنین امروز بر روی اکثر ماشین ها ، از سپر فلزی استفاده می کنند . سپر فلزی مشکل بسیار زیادی را داشت و خیلی سنگین بود . سپر های فلزی پس از برخورد انتقال نیرو به طور کامل به بدنه و سرنشینان اتومبیل وارد می شد و در نهایت سپر فلزی به سرعت از رده خارج می شود .

پس از اینکه سپر فلزی تولید شد و خیلی سنگین بود و مردم تمایلی به خرید آن نداشتند ، سپر های پلاستیکی تولید شد که این سپر ها بسیار ارزان و نسبت به سپر فلزی ، وزن کمتری را داشت . اما این سپر نیز مانند سپر فلزی مشکلاتی را داشت که این سپر ها از استحکام بسیار پایینی برخوردار بودند و زمانی که تصادفی پیش می آمد خیلی سریع این سپر ها شکسته می شد . و همچنین این سپر مانند سپر فلزی از رده خارج شد .

پس از تولید سپر فلزی و پلاستیکی ، تولید سپر های کربنی و فایبرگلس شروع شد . این نوع سپر ها ترکیبی از آلیاژ و فلزات سبک می باشد که استحکام بسیار بالایی را دارد . همچنین این سپر ویژگی های دیگر نیز دارد که این نوع سپر ها سیستم انتقال نیروی آن ها است که نسبت به سپر های فلزی نیروی را کمتر به بدنه منتقل می کند و مدت زمان برخورد و انتقال نیرو را افزایش می دهد و در نهایت باعث ایمنی بیشتر خواهد شد .

خرید انواع سپر خودرو از رایکایدک :

جهت خرید سپر سورن  کلیک کنید.

جهت خرید سپر دنا  کلیک کنید.

جهت خرید سپر شاهین کلیک کنید.

مزایای خرید سپر رنگ شده شرکتی خودرو ، شامل موارد زیر می باشد :

۱- قیمت مناسب : سپر های رنگ شده شرکتی در مقایسه با سپر های متفرقه علاوه بر کیفیت رنگ ، از نظر هزینه و زمان صرف شده جهت رنگ آمیزی سپر بسیار به صرفه می باشد .

۲- سایز استاندارد : سپر رنگ شده موجود در بازار معمولا کوتاه یا بسیار بلند می باشد و همچنین ماشین با ماشین فرق می کنند . و اگر مخصوصا ماشین خود را نخرید ، در محل مناسب خودش نصب نخواهد شد .

۳- رنگ ثابت : سپر رنگ شده موجود در بازار به مرور زمان و یا استفاده از کارواش تغییر رنگ داده و یا رنگ پریده می شوند .

نحوه آزمایش استحکام سپر خودرو

سپر خودرو

پس از ساخت سپر جلو و عقب خودرو، آزمایش هایی برای بررسی میزان استحکام آنها صورت می گیرد. این آزمایش باید به صورت مستقیم بر روی خودرو اعمال شود. ماشین با سرعتی که در نظر گرفته می شود به یک مانع محکم برخورد خواهد کرد. با انجام این بررسی می توان متوجه شد که میزان استحکام سپر تولید شده چگونه است. چنانچه سپر در اثر ضربه وارد شده تغییر شکل ندهد و یا به صورت کامل دچار شکستگی نشود، می توان بیان کرد که ایمنی کاملی دارد.

مواد ساخت سپر ماشین

به منظور افزایش کیفیت و استحکام سپر خودرو از متریال مختلفی برای ساخت آن ها استفاده می‌شود. معمولا سپرهای خودرو از فایبرگلاس یا ترموپلاستیک تولید می‌شوند. علاوه بر این امروزه خودروسازها و مجموعه‌ هایی که در زمینه تولید لوازم جانبی خودرو فعالیت می کنند، با بهره گیری از پلیمرهای مقاوم توانسته اند انواع سپر جلو و عقب خودرو را با استحکام فوق العاده روانه بازار نمایند. بدون تردید پلیمرهایی که در ساخت سپر اتومبیل به کار میروند تاثیر مستقیم در قیمت آن خواهند گذاشت.

مزایای سپر استاندارد

هنگامی که روی به تولید سپر جلو و عقب خودرو آورده می‌شود، از بالاترین استانداردها کمک می گیرند. سپرهای استاندارد معمولا دارای وزن کم بوده و هیچگونه بار اضافی بر روی خودرو ایجاد نخواهند کرد. علاوه بر این برای خرید بهترین سپر جلو و عقب خودرو باید مقاومت آن را در نظر بگیرید. این مقاومت علاوه بر ضربه باید در برابر درجه حرارت بالا نیز به شکل قابل توجهی زیاد باشد.

برای انتخاب سپر جلو و عقب خودرو به همراه مقاومت و قیمت محصول مورد نظر، طراحی آن را مد نظر قرار دهید. بدون تردید استفاده از سپر استاندارد و با کیفیت برای اتومبیل می‌تواند ظاهری شیک و منحصر به فرد برای خودرو ایجاد نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌های سپر استاندارد، قابلیت محافظت از عابر پیاده خواهد بود. در طراحی و ساخت سپر جلو و عقب خودرو شرایطی مد نظر قرار می گیرد که هنگام برخورد با عابر پیاده که کمترین صدمات را به وی وارد نماید.

قدرت جذب و دفع ضربه از دیگر فاکتورها برای تولید سپر استاندارد به شمار می‌رود. معمولا خودروسازها تلاش می‌کنند با طراحی آیرودینامیک محصولات خود را با کیفیت فوق العاده در دسترس خریداران قرار دهند.

فروشگاه قطعات بدنه خودرو رایکا یدک

فروشگاه رایکایدک با بیش از ده سال سابقه فروش تخصصی قطعات بدنه خودرو در سال ۱۴۰۰ تصمیم به طراحی سایت کرد و ب بیش از ۲۰۰۰ محصول را در سایت خود ارائه  کرده است و سئو سایت این مجموعه توسط شرکت سئو فراز انجام شد .

نظرات