با دیدنی‌های ایروان آشنا شوید

0

ارمنستان کشوری کوچک با نزدیک به ۳ میلیون نفر جمعیت است و حدود ۴۰ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد. کشور کوچک ارمنستان از تاریخ غنی و پیشینه فرهنگی پرباری برخوردار است. ازآنجایی‌که ایرانیان برای ورود به ارمنستان نیازی به ویزا ندارند، بسیاری افراد برای سیاحت و گردشگری به این کشور می‌روند. در این مطلب قصد داریم به برخی از دیدنی‌های ایروان، پایتخت ارمنستان بپردازیم. شما هم اگر به فکر سفر به ایروان هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بلیط هواپیما سری به اپلیکیشن اسنپ تریپ بزنید. مطمئن باشید اسنپ تریپ راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش برای خرید بلیط پرواز خارجی و داخلی است.

 دیدنی‌های ایروان

میدان جمهوری ایروان

بزرگ‌ترین میدان در مرکز شهر ایروان، میدان جمهوری است و اکثر مسافران و گردشگران معمولا زیاد به این میدان رفت‌وآمد می‌کنند. نام قدیمی این میدان، میدان لنین بوده و اکثر مواقع شلوغ است. اطراف میدان جمهوری، بنا‌های قدیمی و زیبایی وجود دارند که نمای آن‌ها را سنگ‌های سفید و صورتی تشکیل می‌دهند. به جز ساختمان‌های اطراف، برج ساعت و فواره‌های زیبایی نیز در میدان جمهوری قرار دارند. به‌طورکلی فضای میدان بسیار پرجنب‌وجوش و سرزنده است و بسیاری از گردشگران و شهروندان برای قدم‌زدن در شب این میدان را انتخاب می‌کنند.

کاسکاد یا هزار پله

هزار پله یا کاسکاد در مرکز شهر ایروان واقع شده و لبریز از تندیس‌ها و مجسمه‌های هنری مجذوب‌کننده است. در کاسکاد که با گل‌ها و گیاهان زیبا آراسته شده است، برخی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر قرار دارند. با بالارفتن از پله‌های هزار پله به یک چشم‌انداز بی‌نظیر دست پیدا خواهید کرد. یک مرکز هنری نیز در همین محدوده قرار دارد که می‌توانید دیدنی‌های زیبایی را از هنرمندان محلی و هنر بومی، در آن مشاهده کنید.

سفر به ایروان با خرید بلیط از اسنپ تریپ، راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود. شما می‌توانید بلیط تهران ایروان یا بلیط پرواز ایروان تهران را با مراجعه به اسنپ تریپ از بین چندین ایرلاین و شرکت هوایی مختلف، انتخاب کنید.

کلیسای سنت گریگور روشنگر

ساخت این کلیسا در سال ۱۹۸۰ آغاز شد و کلیسا در سال ۲۰۰۱ آغاز به کار کرد. معماری این بنا بسیار زیبا بوده و در زیر پایه‌های ستون‌های آن، شمش طلا به‌کاررفته است. در قسمتی از این کلیسا مجموعه‌ای از یادبود‌های گریگور مقدس و کتابخانه کلیسا قرار دارد. در سال ۲۰۰۰ از سوی اسقف اعظم گارگین دوم از واتیکان، بازمانده پیکر گریگور لوساوریچ با مراسمی باشکوه به این کلیسا آورده شد.

سالن اپرای ایروان

سالن اپرای ایروان یکی از جذابیت‌های این شهر است که علاوه بر تماشای معماری زیبا و چشم‌نواز آن، می‌توانید در آن به تماشای اپرا نیز بنشینید. این سالن که توسط معمار شهیر ارمنی “الکساندر تامانیان” ساخته شده است، در سال ۱۹۳۳ آغاز به کار کرد. این سالن بزرگ اپرا ۱۲۰۰ صندلی دارد. با بازسازی‌های صورت‌گرفته در طی سال‌ها، تجهیزات سالن به‌روز شده‌اند. اگر به ایروان سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به سالن اپرای آن بزنید.

بازار ورنیساژ ایروان

در ایروان بازار‌های رنگارنگی برای خرید سوغاتی وجود دارند. یکی از بازار‌هایی که همیشه پرجنب‌وجوش و پر رفت‌وآمد بوده، بازار ورنیساژ است. همیشه گردشگران زیادی از این بازار خرید می‌کنند و همین مسئله آن را به یکی از جاذبه‌های ایروان تبدیل کرده است. در بازار ورنیساژ انواع صنایع‌دستی، محصولات سنتی و خوراکی به فروش می‌رسند.

اگر قصد دیدار از بازار ورنیساژ و دیگر اماکن و جاذبه‌های ارمنستان را دارید، می‌توانید برای تهیه بلیط پرواز خارجی به مقصد ارمنستان، به اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید. در این اپلیکیشن می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و دیگر جزئیات، بهترین گزینه را انتخاب و ارزان‌ترین بلیط پرواز تهران ایروان را خریداری کنید.

ماتناداران ایروان

ماتنادارن یکی از مهم‌ترین بنا‌های موجود در ایروان و حتی کشور ارمنستان است. این مکان نوعی موزه به شمار می‌رود که در آن، گنجینه‌های خطی زیادی از ارامنه نگهداری می‌شوند. نام مکان ماتناداران ایروان از ابداع‌کننده الفبای ارمنی “مسروب ماشتوتس” گرفته شده است. این موزه از سال ۱۹۵۹ آغاز به کار کرده و یکی از مکان‌های پربازدید در این شهر محسوب می‌شود.

یکی از مزایای خرید بلیط از اسنپ تریپ برای پرواز تهران ایروان، امکان خرید بلیط‌های لحظه آخری از این سامانه است. شما همچنین می‌توانید انواع بلیط چارتری یا سیستمی را نیز از اپلیکیشن پرکاربرد اسنپ تریپ تهیه کنید.

دیدنی‌های ایروان

دژ اربونی

دژ یا قلعه اربونی یکی از کهن‌ترین دژ‌هایی بوده که در تاریخ بشر ساخته شده است. قدمت این دژ به ۷۸۲ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و آن را آغاز ایروان مدرن می‌دانند.

پادشاه اورارتو‌ها، آرگیشتی اول، قلعه اربونی را بنا کرده است. در کتیبه این دژ آمده: «به بزرگی خداوند، ارگیشتی، پسر منوآ این دژ قدرتمند را بنا کرد و برای ایجاد ترس در میان دشمنان پادشاه اربونی آن را “قلعه خون” نام نهاد». نقشه دژ مثلث شکل بوده و در ساخت آن از خشت، چوب و بازالت استفاده شده است. قلعه اربونی روزگاری به‌عنوان مرکز مذهبی پادشاهی شناخته می‌شده است.

این قلعه یک تالار بزرگ دارد که در زمان قدیم محل برگزاری مراسم مهم بوده است. این تالار دارای نقاشی‌های زیبای رنگی بوده که امروزه مرمتگران توانسته‌اند با فناوری‌های مدرن، برخی از آن‌ها را بازیابی کنند. این نقاشی‌ها نمایشگر موضوعاتی چون کشاورزی، شکار، پرورش گاو و پرستش خدا هستند که نشانه‌هایی از تمدن باستانی اورارتو به شمار می‌روند.

برای دیدن دژ اعجاب‌انگیز آربونی و سفر به ارمنستان، پیشنهاد ما خرید بلیط تهران ایروان یا بلیط پرواز ایروان تهران از سامانه اسنپ تریپ است. مطمئن باشید اسنپ تریپ بهترین گزینه‌ها را برای شما در نظر می‌گیرد.

موزه سرگئی پاراجانف

سرگئی پاراجانف نویسنده‌ای توانمند و خالق چندین اثر سینمایی بود که تحسین جهان را برانگیخت. برای نمونه می‌توان به آثاری همچون سایه‌های نیاکان فراموش شده ۱۹۶۴، رنگ انار‌ها ۱۹۶۹، افسانه قلعه سورام ۱۹۸۵ و آشیک – کریب ۱۹۸۸ اشاره کرد. موزه سرگئی پاراجانف، با مصوبه دولت ارمنستان در سال ۱۹۸۸ در موزه هنر‌های مردمی ارمنستان افتتاح شد. در ابتدا ۶۰۰ اثر پاراجانف در این موزه قرار داشت، اما در حال حاضر ۱۵۰۰ اثر از این هنرمند فقید در این موزه نگهداری می‌شود.

خرید بلیط انواع پرواز خارجی و داخلی از اسنپ تریپ بسیار به‌صرفه‌تر از روش‌های دیگر خرید بلیط هواپیما است. چه به دنبال بلیط تهران ایروان باشید و چه بخواهید بلیط پرواز ایروان تهران را رزرو کنید، راحت‌ترین و ارزان‌ترین گزینه را در اسنپ تریپ خواهید یافت.

جمع‌بندی

با این که کشور ارمنستان از نظر مساحت و جمعیت چندان پهناور و بزرگ نیست، اما از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار برجسته است. در ایروان مکان‌های دیدنی همچون سالن اپرای ایروان، هزار پله، دژ اربونی، میدان جمهوری و … وجود دارند که می‌توانند شما را به خود جلب کنند. برای سفر راحت و مطمئن به ایروان، می‌توانید بلیط پرواز تهران ایروان را از اسنپ تریپ تهیه کنید. با این کار علاوه بر خرید آسان، از دیگر مزایای اسنپ تریپ مانند کد‌های تخفیف، پشتیبانی ۲۴ ساعته و امکان کنسلی نیز بهره‌مند می‌شوید.

منابع

https://theculturetrip.com/europe/armenia/articles/must-visit-attractions-in-yerevan/

https://www.inyourpocket.com/yerevan/top-attractions-in-yerevan_77164f

نظرات