مشخصات فنی و قیمت خودرو ام جی ۳ – ۲۰۲۲ (جدید)+ تصاویر و امکانات

0

خودروی ام جی ۳ (MG 3) در طرح محصولات وارداتی در ایران قرار گرفته و بزودی برای عرضه وارد بازار خودرو میشود که ما در این بخش از مجله حرف تازه مشخصات فنی و تصاویر و آپشن ها و ویژگی های این خودروی وارداتی سال ۲۰۲۲ را معرفی میکنیم.

مشخصات فنی و قیمت خودرو ام جی 3 (جدید)+ تصاویر و امکانات

خودرو ام جی ۳ محصول دو رگه چینی – انگلیسی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار کشورمان معرفی شد و در نهایت واردات ام‌جی ۳ بعد از مدل ۲۰۱۵ در ایران متوقف شد. حالا مجددا واردات این خودرو در ایران آغاز شده و در طرح خودروهای وارداتی سال ۲۰۲۲ – ۱۴۰۱ قرار گرفته است. گرچه نمی‌توان ام جی ۳ را خودرویی فول آپشن در نظر گرفت اما با این حال امکانات مناسبی برای کاربران این خودرو در نظر گرفته شده است

قیمت ام جی ۳ در ایران ۲۰۲۲

ام جی تری از لحاظ بازار فروش دست دوم در سطوح بالا قرار نمی‌گیرد اما خوش‌قیمت و باکیفیت مناسب هستند می‌توانند ام جی ۳ را در لیست اصلی‌ترین گزینه‌های خود جای دهند.

قیمت ام جی ۳ در ایران

مشخصات فنی خودرو ام جی ۳

ام جی ۳ از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۵ لیتر و جعبه‌دنده پنج سرعته نیمه اتوماتیک به عنوان مهمترین ارکان بخش فنی خود بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۰۶ اسب بخار در دل خود جای داده و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور حاصل را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

بهره‌مندی از چنین توان خروجی شتاب ۰ تا ۱۰۰ ام جی ۳ را به رقمی در حدود ۱۱٫۵ ثانیه رسانده است. میزان مصرف سوخت ام جی ۳ نیز متعادل برآورد می‌شود؛ زیرا این هاچبک ۱۱۶۵ کیلوگرمی چیزی در حدود ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد که با توجه به ظرفیت ۴۵ لیتری باک، قابلیت پیمایش مسافت قابل توجهی را با یک باک پر خواهد داشت.

مشخصات فنی خودرو ام جی 3

(MG 3) کوچک‌ترین عضو خانواده برند بریتانیایی موریس گاراژ به شمار می‌رود که تحت مالکیت کمپانی سایک موتورز چین به بازار راه پیدا کرده است. نسل اول هاچبک ام جی ۳ طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ وارد بازار شد و نسل دوم ام جی ۳ نیز در سال ۲۰۱۱ با طراحی بسیار مدرن و جوان‌پسندتر روانه میدان شود.

در طراحی MG 3 از اشکال هندسی زاویه‌دار استفاده شده و خطوط بدنه با حداقل انحنا، ظاهری زیبا و جوان پسند را به آن داده است. در نمای روبرو چراغ‌ها به واسطه یک جلو پنجره باریک شامل لوگو هشت ضلعی کروم رنگ ام جی به یکدیگر متصل شده‌اند. دو چراغ نواری در جوانب دریچه بزرگ هواکش سپر جلو نیز جزو خلاقیت‌ها و وجوه تمایز چهره ام جی ۳ نسبت به سایر محصولات هم‌رده به حساب می‌آیند. چراغ‌های بزرگ عقب نیز مشابه برخی محصولات قدیمی ولوو در جوانب شیشه پشت کشیده شده‌اند و نمایی منحصر به‌ فرد را در این بخش ام جی ۳ رقم زده‌اند.

طراحی فضای داخل ام جی ۳ گرچه خیلی مدرن و نوین نیست و استفاده بجا و مناسب از کادرهای کپسولی شکل در کنسول میانی و رودری‌ها موجب پدید آمدن نظم دیداری دلپسند و چینش متناسب کلیدهای مختلف روی داشبورد و سایر نقاط شده است.

امکانات خودرو MG 3

نوع متریال کابین از جنس پلاستیک سخت انتخاب شده اما کیفیت آن قابل قبول ارزیابی می‌شود. حتی برخی کیفیت مواد کابین ام جی تری را نسبت به ام جی ۶ برتر دانسته‌اند. همچنین به عنوان یک سوپرمینی، این خودرو فضایی جادار را درون کابین خود به کاربران ارائه می‌دهد زیرا فاصله بین محورهای آن نسبت به سایر خودروهای حاضر در این کلاس کشیده‌تر در نظر گرفته شده است. در مورد فضای صندوق عقب هم مسلما نباید از یک خودرو هاچبک سوپرمینی انتظار زیادی داشت اما به هر حال این خودرو می‌تواند نیازهای معمول مشتریان و خانواده‌های کوچک را به حدی قابل قبول مرتفع سازد.

تنها نکته منفی در کابین MG 3 به فقدان نمایشگر لمسی داشبورد برمی‌گردد؛ چراکه از خودرویی در این سطح و با این رنج قیمت، انتظار حضور یک نمایشگر حداقل ۶ یا ۷ اینچی نکته چندان خارج از عرفی نیست.

MG 3

امکانات و آپشن‌ ها

  • آینه‌های جانبی با تنظیم برقی بعلاوه گرمکن،
  • سانروف،
  • تنظیم دستی صندلی‌ها،
  • سیستم تهویه غیر اتوماتیک،
  • بلوتوث،
  • یو اس بی،
  • شش اسپیکر
  • فرمان هیدرولیک با روکش چرم،
  • کنترل ترمز در سر پیچ،
  • ترمز ضد قفل،
  • توزیع نیروی ترمز ebd و ترمز کمکی،
  • حسگر باران
  • فشار باد تایر
  • کروز کنترل

مزایا و معایب MG 3

از نقاط ضعف ام جی تری می توان به واردات محدود، بازار کم رونق‌تر از رقبای کره‌ای و مشکلات ناشی از گیربکس نیمه اتوماتیک نام برد. نقاط قوت ام جی ۳ می‌توان به نکاتی همچون امکانات ایمنی مناسب، فرمان‌پذیری مطلوب و قدرت مانور قابل قبول به واسطه سیستم تعلیق اسپرت، تنوع رنگ‌های بدنه، طراحی ظاهری و داخلی جوان‌پسند و کابین نسبتا جادار اشاره کرد.

نظرات