معرفی مهم‌ترین سری‌های گوشی سامسونگ

0

با گذشت زمان و روی کار آمدن سیستم عامل اندروید توسط گوگل، گوشی های هوشمند وارد دوران جدیدی شدند، در این میان گوشی های سامسونگ با حضور قدرتمندانه خود پس از گذشت بیش از یک دهه از آن دوران تبدیل به بازیگر اصلی این بازار پر رقیب و عظیم شدند.

 سری گوشی سامسونگ

ما نیز قصد داریم در این مطلب، با تمرکز بالایی سری های مختلف گوشی های سامسونگ را مرور کنیم؛ راهنمایی ها و نکات لازمی رو که نه تنها درهنگام خرید گوشی سامسونگ، بلکه در هنگام خرید سایر گوشی های اندرویدی  مانند گوشی شیائومی، گوشی نوکیا، گوشی هواوی و … باید در نظر داشته باشید را نیز، ارائه دهیم؛ لطفا در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سری گوشی‌های گلکسی جی

سامسونگ نخستین بار در آذر ماه سال ۱۳۹۲ اولین گوشی از خانواده گلکسی جی را با نام کامل Samsung Galaxy J SGH-N075T رونمایی کرد و از آن سال تا امروز نزدیک به ۵۰ مدل مختلف از گوشی های گلکسی جی معرفی و روانه بازار کرد؛ گوشی های گلکسی جی سامسونگ عمدتا شامل گوشی های میان رده و پایین رده ای بودند که با قیمت بسیار مناسب و رقابتی تبدیل به یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های برای کاربرانی شدند که قصد نداشتند برای خرید گوشی هزینه بالایی پرداخت کنند و به دنبال گوشی هایی با قیمت مناسب و البته با عملکرد و مشخصات قابل قبولی بودند.

یکی از مهترین معایب یا شاید بتوان گفت مزایای گوشی های گلکسی J سامسونگ، استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه آن ها بود؛ موضوعی که قطعا در نمای ظاهری و طراحی گوشی اثر منفی خود را می گذاشت و کاربر با لمس گوشی های گلکسی جی کاملا متوجه میان رده بودن و ارزان قیمت بودن این گوشی ها می شد.

اما در واقع همین مساله باعث کاهش قیمت و هزینه تولید، گوشی های این خانواده برای کره ای ها و در نتیجه رقابتی تر شدن قیمت آن ها گردیده است.

همان طور که اشاره شد، سامسونگ در این سال ها بالغ بر ۵۰ مدل مختلف از سری گلکسی J را تولید کرده است؛ در این جا قصد داریم تا نیم نگاهی داشته باشیم بر مهم ترین گوشی های گلکسی جی سامسونگ؛ بایستی خاطر نشان کنیم، گوشی های گلکسی جی سامسونگ، خود در زیر شاخه های متفاوتی از جمله سری Core، Prime، Max و Mini معرفی می شوند.

سری m گوشی سامسونگ

سری گوشی‌های گلکسی ام

نخستین بار سامسونگ در سال ۲۰۱۹ میلادی اقدام به معرفی نخستین گوشی خانواده گلکسی ام خود با نام گوشی گلکسی M10 کرد و در ادامه Samsung Galaxy M10s، Samsung Galaxy M20، Samsung Galaxy M30، Samsung Galaxy M30s، و Samsung Galaxy M40 با قیمت های بسیار مناسب و مشخصات سخت افزاری قابل توجه در همان سال رونمایی و به بازار عرضه کرد.

در واقع گلکسی ام ها نیز مانند سری گلکسی جی، گوشی های مقرون به صرفه ای بودند که از بابت کیفیت ساخت، قیمت و مشخصات فنی میان گوشی های گلکسی جی و گلکسی ای سامسونگ در میانه بازار میان رده ها، رقیبی جدی برای تولیدات سایر شرکت ها هستند؛ تا به امروز سامسونگ سه نسل از گوشی های گلکسی ام را شامل بیش از ۴۰ مدل مختلف تولید کرده است که همگی به سبب برچسب قیمت وسوسه کننده ای که دارند، گزینه بسیار مناسبی برای خرید گوشی میان رده و گاها بالا رده هستند.

سری گوشی های گلکسی ای

قطعا پس از سری گوشی های پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت، گلکسی اس و گلکسی زد، این گوشی های گلکسی ای هستند که با بهره مندی از مشخصات سخت افزاری بسیار قابل قبول، کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبای بدنه و به روز رسانی های نرم افزاری بیشتر در مقایسه با سری گلکسی ام و گلکسی جی قلب هر خریداری را به طپش می اندازند و حتی به سبب قیمت مناسبی که دارند تبدیل به رقیبی برای پرچمداران خود سامسونگ و کمپانی های دیگر نیز می شوند؛ سری Galaxy A سامسونگ یکی از قدیمی ترین سری گوشی های کره ای هستند که از سال ۲۰۱۴ با مدل های Samsung Galaxy Alpha و Samsung Galaxy A3 وارد بازار مصرف شدند و تا به امروز در قالب ۸ نسل متفاوت و بیش از ۱۰۰ صد مدل مختلف را سامسونگ از خانواده گلکسی آ رونمایی کرده است و بدون شک یکی از پول سازترین و شاخص ترین گوشی های سامسونگ همین سری گلکسی ای هستند.

جالب است بدانید که در ادامه و در سال ۲۰۱۵ سامسونگ با معرفی Galaxy Tab A 8.0 نخستین تبلت از تبلت های گلکسی ای را نیز معرفی نمود و این روند را تا به امروز نیز ادامه داده است، البته تنوع مدل های تبلت سامسونگ در سری گلکسی ای به میزان گوشی های این خانواده نیستند؛ از دیگر نکات مثبت و شاید بتوان گفت برگ برنده گوشی های گلکسی ای سامسونگ، استفاده از فلز در بدنه این گوشی ها است که بر خلاف گوشی های گلکسی ام و گلکسی جی که عموما دارای بدنه ای پلاستیکی هستند، به کاربر حس لمس یک گوشی بالا رده و با کیفیت را منتقل می کنند.

سری اس گوشی سامسونگ

سری گوشی‌های گلکسی اس

همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، دوران گوشی های سامسونگ به دو بخش قبل و بعد از معرفی سری گلکسی اس این شرکت تقسیم می شود؛ در واقع سامسونگ پس از معرفی نخستین گوشی از خانواده گلکسی اس در خرداد ماه سال ۱۳۸۹ توانست به تدریج خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی های تلفن همراه معرفی کند و با کنار زدن نوکیا به رقابت با گوشی آیفون اپل بپردازد.

در دهه اخیر، هر ساله شاهد معرفی حداقل یک مدل اصلی از گوشی های گلکسی اس و چندین مدل زیر مجموعه از این خانواده بودیم که عموما با پسوندهای آلترا، مینی، پلاس و … و با اندکی تفاوت ظاهری و سخت افزاری نسبت به نسخه اصلی معرفی و رونمایی شده اند؛ پرچمداران سری اس سامسونگ نه تنها همیشه به عنوان قدرتمندترین و خوش ساخت ترین گوشی های سامسونگ به شمار می آیند بلکه به نوعی خود به عنوان نماد پیشرفت و قدرت گوشی های اندرویدی به شمار می آیند و همواره در این مسیر پیشرو هستند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون سامسونگ بیش از ۱۲ مدل اصلی و ده ها مدل زیر مجموعه از گوشی های Galaxy S ها را تولید و عرضه کرده است. همانند سری گلکسی ای، گلکسی اس ها نیز تنها محدود به گوشی نیستند و سامسونگ چندین مدل تبلت را نیز از سری گلکسی اس روانه بازار کرده است؛ گوشی های گلکسی اس تا پیش از معرفی سری گلکسی زد سامسونگ، همواره یکی از گران قیمت ترین گوشی های تولید سامسونگ بوده اند و به دلیل مشخصات سخت افزاری قدرتمند و کیفیت ساخت بالا با قیمت های بالا به فروش می رسند، در حقیقت گوشی های گلکسی اس به هیچ عنوان انتخاب مناسبی برای کاربرانی که نمی خواهند برای خرید گوشی قیمت بالای پرداخت کنند، نبوده و نخواهد بود.

سری نوت گوشی سامسونگ

سری گوشی‌های گلکسی نوت

به کار گیری قلم در گوشی ها از سالیان ابتدایی تولد نخستین گوشی های موبایل به عنوان جایگزین و ابزاری جهت آسان سازی کار با گوشی های لمسی توسط شرکت های مختلف تولید گوشی، از جمله نوکیا و سونی اریکسون مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما شاید بتوان مهم ترین و انقلابی ترین استفاده از قلم یا به تعبیری بهتر باز تعریف قلم در گوشی های موبایل را با معرفی اولین گوشی از سری گلکسی نوت سامسونگ در سال ۲۰۱۱ میلادی بدانیم. در واقع پس از معرفی گلکسی نوت های سامسونگ دیدگاه کاربران به قلم از یک ابزار اضافی و عموما بی کاربرد و کند که پیشتر در گوشی های نوکیا و سونی اریکسون شاهد آن بودند، به ابزاری کارآمد و حتی ضروری در استفاده گوشی های هوشمند امروزی بدل شد.
از آن سال تا به امروز سامسونگ همانند سری گلکسی اس، هر سال به طور میانگین یک مدل از گوشی های گلکسی نوت را نیز روانه بازار کرده است.

گفتنی است گوشی های گلکسی نوت سامسونگ عموما در مشخصات سخت افزاری شباهت بسیار زیادی با پرچمدار سری اس این شرکت در آن سال دارند و عمده تفاوت پرچمداران سری گلکسی نوت با سری گلکسی اس در تفاوت های ظاهری و البته حضور قلم در این گوشی ها است. به طور کلی نیز قیمت گوشی های گلکسی نوت از قیمت گوشی های گلکسی اس سامسونگ کمی پیش تر و گوشی های گران قیمت تری هستند.

سری گوشی‌های گلکسی زد

چند سالی است که سامسونگ در کنار پرچمداران سری گلکسی اس و گلکسی نوت، سری جدیدی از گوشی های گران قیمت و با طراحی بسیار خاص خود را تحت عنوان گلکسی زد معرفی و روانه بازار می کند؛ همان طور که اشاره شد دو مولفه اصلی و متمایز کننده سری گلکسی زد با پرچمداران نوت و اس، قیمت بالاتر و طراحی خاص تر این گوشی ها است. از سال ۲۰۱۹ میلادی تا به امروز سامسونگ ۵ مدل از گوشی گلکسی زد خود را معرفی کرده است که همگی از نمایشگری تاشو بهره مند هستند و همین موضوع منجر به خاص بودن و گران تر شدن این گوشی ها گردیده است.

سری گوشی های گلکسی زد به دو زیر شاخه فلیپ و فولد تقسیم می شوند که گوشی های فلیپ ابعاد کوچکتری دارند و گوشی به طول تا می شود، اما سری فولد که نسبت به فلیپ ها گران تر و بزرگتر هستند و البته از دو نمایشگر مجزا برخوردار هستند از عرض بدنه تا می شوند و پس از باز شدن شباهت زیادی به یک تبلت کوچک پیدا می کنند.

گوشی های گران قیمت گلکسی زد، با توجه به اینکه در ابتدای راه هستند و هنوز فناوری نمایشگرهای تاشو به بلوغ کامل خود نرسیده است، به همین دلیل خالی از ضعف و نقصان نیستند که از جمله مهم ترین نقاط ضعف این گوشی ها و به خصوص گوشی های گلکسی فولد، بایستی به ضخامت بسیار بالای بدنه آن ها پس از تاشدن اشاره کنیم که نه تنها کاهش زیبایی بدنه می شود، بلکه کار کردن با این گوشی ها را در حالت تا شده نا خوشایند و سخت می کند.

نظرات