جدیدترین مدل های ست یاقوت زنانه شیک ۱۴۰۱ + راهنمای خرید

0

ست یاقوت زنانه : ست یاقوت یکی از ست های بسیار زیبا و شیک برای خانم های خوش سلیقه است. به همین جهت ما برای شما مدل های جدید ست یاقوت همراه راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

ست یاقوت زنانه

جدیدترین مدل های ست یاقوت زنانه شیک ۱۴۰۱ + راهنمای خرید

معرفی انواع یاقوت از نظر رنگ :

یاقوت سرخ : معروف‌ترین نمونه یاقوت در جهان می‌باشد که نام جهانی آن روبی است. نمونه‌های خالص یاقوت قرمز بسیار کمیاب و ارزشمند هستند به طوری که اگرآن‌ها را پیدا کنید، ارزشی بالاتر از الماس دارند.

یاقوت کبود: رنگ این نوع یاقوت آبی می‌باشد که به آن سفایر هم گفته می‌شود. این سنگ در رنگ‌های بنفش و شیری هم به چشم می‌خورد که رنگ بنفش در کشور میانمار و رنگ شیری در کشور هند بیشتر به چشم می‌خورد.

ست یاقوت سبز

راهنمای خرید

روش‌های تشخیص  ست یاقوت اصل از بدل :

به قیمت نگین توجه داشته باشید، هیچ گاه شخصی یک یاقوت اصلی و با ارزش را به قیمت ارزانی نمی‌فروشد، حتی اگر مجبور و پول لازم باشد.به تراش‌های روی نگین توجه کنید، در صورتی که همه منظم و طبق یک الگوی خاص تراش خورده بودن به اصلی بودن نگین شک کنید.یک یاقوت اصلی به هیچ عنوان شفاف نیست، پس اگر مدل‌های شفاف شبیه به شیشه در بازار دیدید مطمئن باشید که بدل هستند.نباید هیچ گونه حفره یا حبابی درون نگین دیده شود، هیچ گاه درون یک سنگ اصلی در طبیعت حباب یا گاز وجود ندارد.

نیم ست یاقوت

انواع یاقوت بر اساس درجه کیفیت :

درجه کیفیت یاقوت مانند تمام سنگ‌های جواهراتی دیگر، مربوط به میزان شفافیت سنگ است و میزان شفافیت، نمایشگر توانایی نگین در عبور نور از درون خود است. بر این اساس هرچه میزان ناخالصی‌ها و درز و شکاف‌های جواهر کمتر باشد، میزان شفافیت و کیفیت آن بیشتر می‌شود و این امر تأثیر مستقیم روی مقدار قیمت جواهر دارد. اما در مورد یاقوت کمی داستان تغییر می‌کند. بعضی از ناخالصی‌های موجود در یاقوت، علاوه بر اینکه مانند اثر انگشت عمل کرده و هویت آن در زمان تشکیل را نشان می‌دهد، باعث ایجاد حالت‌های مخملین یا پدیده‌ی ستاره‌ای در سنگ شده که این امر باعث بیشتر شدن قیمت جواهر یاقوت می‌شود.

انواع یاقوت

مشهور ترین ست یاقوت کدام است ؟

یاقوت قرمز و کمبود میان خریداران بسیار مشهور و محبوب است و بسیار طرفدار دارد.

راهنمای خرید ست یاقوت زنانه

مراقبت از انواع سنگ یاقوت :

خوشبختانه یاقوت جزو سنگ‌های بسیار سخت است. و از نظر سختی و استحکام می‌توان آن را به الماس تشبیه کرد. به همین خاطر این سنگ برای استفاده روزمره و دایمی یکی از بهترین و قابل اعتمادترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. البته باید توجه داشته باشید که سنگ یاقوت نیزهمانند دیگر جواهرات اگر مورد ضربه محکم قرار بگیرد ممکن است بشکند یا ترک بردارد.

قیمت ست یاقوت

روش تمیز کردن ست یاقوت زنانه :

از یک پارچه نرم و خشک مخصوص جواهرات برای برق انداختن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از قرار دادن ست در آب و صابون آن را با دستمال مخصوصی تمیز کنید تا آلودگی‌های ریزی که روی سطح آن را فرا گرفته‌اند پاک شوند. با انجام این کار، کل فرآیند تمیز کردن موثرتر خواهد بود.

برای ممانعت از کدر شدن ، آن را از موادی مثل لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی، عطرها و اسپری مو دور نگه دارید. برای شرکت در مناسبت‌های مختلف، اول لباس‌های خود را بپوشید، آرایش کنید و عطر و اسپری مو بزنید و در آخرین مرحله پیش از بیرون رفتن از خانه جواهر یاقوت خود را استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا هیچ ماده‌ای روی سطح سنگ ننشیند.

روش تمیز کردن ست یاقوت

مدل های جدید ست یاقوت

روش نگهداری یاقوت

نکات مهم خرید یاقوت

همراه ما باشید

نظرات