چگونه ماشین لباسشویی با کیفیت عالی بخریم؟

0

ماشین لباسشویی

لباسشویی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین لوازم خانگی مورد نیاز برای هر منزل در نظر گرفت. این دستگاه کاربردی بیشترین کمک را به انجام کارهای منزل کرده و وسیله‌ای است که کار دشوار شستشوی البسه را به عملیاتی راحت تبدیل کرده که برای آن تنها نیازمند فشردن چندین دکمه خواهید بود. به لطف ماشین‌های لباسشویی شستشوی لباس‌ها دیگر کاری دشوار، طاقت فرسا و وقت‌گیر نیست. با توجه به اهمیت بالای وجود این دستگاه در زندگی روزمره تقریباً در هر خانه‌ای یک ماشین لباسشویی وجود دارد. همچنین این اهمیت بالا موجب ایجاد تنوع زیادی از وجود ماشین لباسشویی در بازار شده است. فروشگاه بانه آی تی با تهیه این مقاله امیدوار است تا بتواند کسانی که قصد خرید ماشین لباسشویی را راهنمایی جامعی نماید.

در بازار پررقابت تولید لباسشویی برندهای زیادی فعالیت دارند که مدل‌های لباسشویی بسیار متنوعی را برای انتخاب در اختیار خریداران قرار می‌دهند. در اغلب موارد این تنوع بالا انتخاب لباسشویی دقیقاً با مشخصات موردنظر را برایتان راحت‌تر می‌کند و در برخی موارد نیز موجب سردرگمی و عدم توانایی در تصمیم‌گیری نهایی برای خرید می‌شود. از این رو ما در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین المان‌های تأثیرگذار در خرید لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید بهتر در انتخاب مدل موردنظرتان تصمیم‌گیری کنید.

ماشین لباسشویی

برند سازنده‌

اولین موردی که باید برای انتخاب ماشین لباسشویی موردنظرتان در نظر داشته باشید، برند سازنده است. همانطور که اشاره شد برندهای زیادی در عرصه تولید و فروش لباسشویی فعالیت دارند اما در نهایت چهار برند ال‌جی، بوش، سامسونگ و بکو بیشترین تقاضا را برای خرید لباسشویی داشته‌اند. ماشین‌های لباسشویی این برندها با توجه به امکانات و ویژگی‌های مختلفی که دارند دارای تمایزاتی نسبت به سایر برندها هستند و البته قیمت لباسشویی برندهای نام برده نیز با هم متفاوت خواهد بود. پس حتماً قبل از اقدام به خرید، برندی که می‌خواهید از آن‌ خرید کنید را لحاظ کنید تا فرآیند انتخاب لباسشویی مناسب برایتان راحت‌تر شود.

قیمت لباسشویی

قیمت لباسشویی به موارد بسیاری بستگی دارد که شامل برند سازنده، گنجایش و امکانات لباسشویی خواهد بود. شما می‌توانید میزان بودجه‌ای مشخص را برای لباسشویی در نظر گیرید و با این روش بازه ماشین‌های لباسشویی موجود در رنج قیمت متناسب با بودجه خود را بیابید. با تعیین قیمت موردنظر انتخاب و خرید ماشین لباسشویی برایتان بسیار راحت‌تر خواهد بود.

گنجایش لباسشویی

گجایش از اصلی‌ترین مواردی است که با تعیین آن می‌توانید مدل لباسشویی موردنظرتان را به خوبی پیدا کنید. در مجموع لباسشویی‌های مختلفی با گنجایش‌های متنوع در بازار وجود دارند که ظرفیت درام متمایزی دارند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن میزان نیاز خود و تعداد افراد خانواده به راحتی لباسشویی با گنجایش موردنظرتان را بیابید. در حال حاضر کمترین میزان ظرفیت موجود برای لباسشویی ۵ کیلوگرم بوده که برای خانواده‌هایی کم‌جمعیت مناسب خواهد بود.

ماشین‌های لباسشویی تا ۱۰ کیلوگرم برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط و تا ۱۲ کیلوگرم نیز برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب خواهد بود. در این میان مدل‌هایی خاص با گنجایش‌های بیشتر نیز در بازار وجود دارد و حتی ماشین لباسشویی با ظرفیت ۲۴ کیلوگرم نیز دیده شده است. هرچه ظرفیت لباسشویی بیشتر باشد توانایی شستشوی لباس‌های بیشتری را در یک دور شستشو دارد و همچنین ظرفیت بالاتر لباسشویی به صورت مستقیم روی قیمت آن تأثیرگذار بوده و لباسشویی‌هایی با گنجایش بیشتر، قیمت بالاتری نیز دارند.

ماشین لباسشویی

نوع موتور و سرعت چرخش موتور

موتور در لباسشویی اصلی‌ترین موردی است که قدرت و کارایی لباسشویی را مشخص می‌کند. از انواع موتورهای موجود در چند سال اخیر بیشتر از موتورهای بدون تسمه در ماشین‌های لباسشویی استفاده شده که میزان سرعت بهتر و سروصدای بسیار کمتری نسبت به موتورهای تسمه‌دار قدیمی دارند. به طور کلی می‌توان گفت هر برند سازنده دارای موتور منحصربفردی بوده که کارایی متفاوتی را برای لباسشویی به همراه دارد و به نوعی نشان‌دهنده قدرت و کارایی آن برای استفاده مداوم خواهد بود.

سرعت چرخش موتور به میزان سرعتی گفته شده که برای چرخش موتور و در نتیجه چرخش درام ایجاد شده است. این سرعت چرخش نشان‌دهنده سرعت لباسشویی در به اتمام رساندن فرآیند شستشوی لباس‌ها می‌باشد. لباسشویی‌هایی با سرعت چرخش موتور ۷۰۰ دور در دقیقه تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه در بازار وجود دارد. در حال حاضر لباسشویی‌هایی با سرعت چرخش ۱۶۰۰ دور در دقیقه سریع‌ترین چرخه شستشو را ارائه می‌دهند. همچنین بیشترین تنوع در ماشین‌های لباسشویی با سرعت چرخش موتور ۱۴۰۰ دور در دقیقه بوده که سرعتی عالی محسوب می‌شود.

ماشین لباسشویی

سایر معیارهای مهم در خرید لباسشویی

  1. خشک‌کن لباسشویی : برخی از لباسشویی‌های موجود در بازار همراه خشک‌کن عرضه می‌شوند و در پایان فرآیند شستشو نیازی به قرار دادن البسه روی رخت‌آویز برای خشک شدن کامل وجود ندارد. لباسشویی‌های خشک‌کن دار قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند.
  2. بخارشوی : شستشو با بخار شامل افزایش دمای آب به منظور پاک‌شدن کامل لکه‌ها است و لباسشویی‌هایی با عملکرد بخارشوی توانایی شستشویی بهداشتی را در بالاترین درجه دارند.
  3. برنامه و توابع : تعداد برنامه‌ها و توابع موجود در هر لباسشویی تأثیر بسزایی در قیمت لباسشویی دارد. پس حتماً قبل از خرید لباسشویی تعداد و نوع برنامه‌های لباسشویی را بررسی کنید تا از وجود امکانات مطلوب برای خود اطمینان حاصل فرمایید.

نظرات