آب و هوای اروپا در فصل بهار چگونه است؟

0

آب و هوای اروپا در فصل بهار چگونه است؟

آب و هوای کشورهای اروپایی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که بایستی قبل از سفر در نظر بگیرید. بنابراین شرکت در تور ۲۹ روزه دور اروپا در فصول بهار و تابستان این کشورها برای گردشگران و استفاده از جاذبه های طبیعی بسیار مناسب است.

 آب و هوای اروپا

آب و هوای ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی است که سالانه گردشگران بسیاری را در خود جای می دهد. هنگام شرکت در تور ۲۹ روزه دور اروپا می توانید از این کشور و جاذبه های طبیعی آن دیدن کنید. با شروع فصل بهار، بارش باران تمام نقاط ایتالیا را فرا گرفته و با غروب آفتاب دمای هوا نیز کاهش می یابد.

همچنین با شروع ماه دوم بهار، از شدت باران کاسته شده و دمای هوا معتدل می شود. اگر می خواهید زیبایی این فصل را هر چه تمام تر ببینید بهتر است به شهر مرکزی رم سفر کنید. در این فصل بوی معطر شکوفه های مرکبات، انار، زیتون و انجیر فضای شهر را در برمی گیرد و پیدایش گوزن ها و آهوهای زیبا در دامنه کوه های آلپ به زیبایی این شهر می افزاید. در ادامه به بررسی وضعیت آب و هوای ایتالیا در سه ماه بهار اشاره می کنیم:

ماه مارس:

در این فصل دمای هوا بین ۵ تا ۱۶ درجه بالای صفر است و معمولا خورشید ساعات کمتری در این شهر می تابد. همچنین تعداد روزهای آفتابی به ۲۰ روز می رسد.

ماه آوریل:

در این ماه از بهار، دمای هوا بین ۸ تا ۱۹ درجه متغیر است و خورشید حدود ۶ ساعت در نقاط مختلف ایتالیا در حال تابش است. همچنین در این ماه تنها ۸ روز هوا ابری و بارانی می باشد.

ماه مِی:

در ماه آخر بهار، دمای هوا در حال افزایش است و در روزهای آخر به ۲۴ درجه سانتیگراد نیز می رسد. در این ماه خورشید به طور کامل وجود دارد و تنها ۶ روز هوای بارانی ایتالیا را در برمی گیرد.

آب و هوای اروپا

آب و هوای اسپانیا

اسپانیا از دیگر شهرهای زیبایی است که میتوانید در تور ۲۹ روزه دور اروپا به آن سفر کنید. این کشور در فصل بهار از آب و هوای بسیار دلنشین و معتدلی برخوردار است. به همین دلیل اکثر گردشگران فصل بهار را برای دیدن از جاذبه های طبیعی این شهر انتخاب می کنند. فصل بهار در اسپانیا، ابری و کمی رطوبتی است. در ادامه به بررسی دمای هوا در ماه های فصل بهار می پردازیم:

ماه آوریل:

اولین ماه بهار است که دارای باران های شدید و آب و هوای نسبتا سرد می باشد. ماه آوریل با اینکه در فصل بهار است اما به دلیل کاهش دما، اکثر نقاط اسپانیا آب و هوای سردی را تجربه می کنند. همچنین در برخی از نقاط اسپانیا مانند بارسلون، اندلس و سواحل جنوبی این کشور، دمای هوا بسیار معتدل و دلنشین است. به طوری که سالانه گردشگران زیادی از آب و هوا و جاذبه های فوق العاده آن دیدن می کنند.

ماه مِی:

مِی دومین ماه فصل بهار در اسپانیا است که از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است. در واقع وضعیت هوا در این ماه به گونه ای است که در کنار درجه حرارت هوا، رطوبت کم و بارش های متراکمی نیز وجود دارد. در این صورت هوای بسیار دلنشینی مناطق اسپانیا را در برمی گیرد. در واقع ممکن است تمام روزهای این ماه آفتابی نباشد؛ دلیل آن هم این است که دمای هوا در حال تغییر است. به طور مثال شهرهایی چون بارسلون دارای بارش های کم و روزهای آفتابی بسیاری است. اما مناطق دیگر اسپانیا دارای آب و هوای خنک و دل انگیز بوده و با نزدیک شدن به انتهای آن، دمای هوا افزایش می یابد.

ماه ژوئن:

آخرین ماه از بهار که دارای آب و هوای گرم می باشد. در واقع درجه هوا به گونه ای در حال افزایش است که ساکنین اسپانیا تمایل زیادی به گذراندن وقت خود در کنار سواحل دریا را دارند. همچنین اکثر مناطق اسپانیا چون مادرید و سویل به دلیل افزایش دمای هوا، از وسایل سرمایشی برای کاهش دما استفاده می کنند. دمای هوا در این شهر به ۴۵ درجه سانتیگراد نیز می رسد. اما شهرهایی چون بارسلون هنوز چهره ای از فصل بهاری خود را حفظ کرده اند و آب و هوای معتدلی دارند.

آب و هوای اروپا

آب و هوای فرانسه

از دیگر شهرهایی که در تور ۲۹ روزه دور اروپا میتوانید از آن دیدن کنید، شهر زیبای فرانسه است. به طور کلی آب و هوای فرانسه مرطوب و معتدل است و زمستان های بسیار سرد و تابستان های فوق العاده گرم دارد. اما فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای مهاجرت و سفر به آن است. فصل بهار در فرانسه از ماه مارس تا مِی ادامه دارد (از اواسط اسفند تا اواسط خرداد). بررسی وضعیت آب و هوای فصل بهار فرانسه را به دو قسمت تقسیم می کنیم:

نیمه اول:

در این زمان از فصل بهار  آب و هوای نسبتا سرد است، اما با رسیدن به انتهای ماه هوا به تدریج خنک شده و از سردی هوا کاسته می شود. اگر از سفر در هوای خنک لذت می برید، این ماه از بهار  برای سفر و تفریح گزینه مناسبی است.

نیمه دوم:

در نیمه دوم از فصل بهار، با آب و هوای معتدلی روبرو هستید. در این زمان درجه حرارت هوا افزایش یافته و شرایط مساعدی برای استفاده از جاذبه های طبیعی فرانسه فراهم است. همچنین می توان گفت بهترین زمان برای سفر به فرانسه فصل بهار می باشد؛ زیرا در این فصل آب و هوای بسیار دلنشین و معتدلی وجود دارد.

آب و هوای پاریس

از آنجا که پاریس، پایتخت فرانسه است می توان گفت فصل بهار، بهترین زمان دیدن از این شهر زیبا است. فصل بهار در پاریس دارای آب و هوای خنک می باشد؛ بدین منظور در ماه مارچ دمای هوا از ۱۲ درجه سانتیگراد شروع می شود. همچنین در ماه می، با افزایش دمای هوا تا ۲۰ درجه سانتیگراد آب و هوای گرم و بسیار دلنشینی به وجود می آید. در این زمان می توانید از دیدنی های این شهر نیز استفاده کنید. بهتر است برای تفریح در این شهر هنگام شب، لباس های نسبتا گرم و سبک همراه خود داشته باشید.

نظرات