حقایق جالب که قبل از سفر با تور تفلیس باید بدانید

0

تفلیس پایتخت گرجستان، هر چیزی که از استراحت و تفریح در یک شهر اروپایی بی نظیر انتظار داشته باشید را فراهم می‌کند. از غذاهای بی‌نظیر گرفته تا آثار باستانی‌ شگفت انگیز که در سطح شهر دیده می‌شوند. تفلیس قدیمی‌ترین شهر اروپایی است که رازهای زیادی را در خود جای داده است و طی قرن‌ها دستخوش تغییرات فرهنگی زیادی شده است. اگر قصد سفر با تور تفلیس را دارید برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و مردم این کشور، حقایق جالب در مورد تفلیس را از نوآوران راه سپید را تا انتها مطالعه کنید.

 تور تفلیس

تور تفلیس و چند حقیقت جالب که نمیدانستید

تفلیس در قرن پنجم میلادی توسط واختانگ اول تاسیس شد. تفلیس در طول تاریخ به دلیل قرار گرفتن در چهار راه اروپا و آسیا و نزدیکی به جاده ابریشم محلی پرسود و محل اختلاف قدرت‌های جهانی بوده است. امروزه تفلیس به شهری پر انرژی و پر جنب و جوش تبدیل شده است. تفلیس چه در شب چه در روز صحنه شادی‌ها و تفریحات متنوع است. با قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده تفلیس می‌توانید با مردم محلی صحبت کنید، در بازارهای شبانه به تماشای عتیقه‌جات بپردازید و از نوشیدنی‌های معروف گرجستان امتحان کنید. هر لحظه تور تفلیس پر از تفریح و سرگرمی‌های متنوع است. این شهر تاریخچه غنی را در خود جای داده است، برای آشنایی با تاریخ این شهر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تفلیس اولین سکونتگاه تاریخ بشر است

سکونتگاه اولیه تفلیس به دلیل وجود مسیرهای تجاری و توسعه این جاده‌ها شکل گرفت. سکونتگاه تفلیس توسط پادشاه واختانگ اول کشف شد که بعد از آن تصمیم گرفت این سکونتگاه را به شهری بزرگ تبدیل کند. تفلیس نام خود را از آب و هوای گرم و چشمه‌های آب گرم گرفته است. tbili در زبان گرجی به معنای گرم است.

تفلیس خانه آتشکده های مقدس است

تفلیس در زمان تصرف توسط ایرانیان دین ایرانیان را پذیرفت و مردم را مجبور به پرستیدن خدای آتش کرد. پرستش آتش خیلی زود بین مردم تفلیس رواج پیدا کرد. آن‌ها یک معبد مخصوص آتشکده ساختند که خرابه‌های آن هنوز در خیابان گومی قسمت قدیمی شهر وجود دارد. نام این معبد نیز از دو کلمه فارسی آتش و گاه گرفته شده است. بازدید از این معبد هنگام سفر با تور تفلیس برای ما ایرانیان می‌تواند بسیار جذاب و شگفت انگیز باشد.

تفلیس قدیمی ترین کلیساهای جهان را دارد

قدیمی‌ترین کلیسای تفلیس توسط پسر پادشاه گرگاسالی در قرن ششم بنا شد. این کلیسا آنچیسخاتی نام دارد که قدیمی‌ترین کلیسای تفلیس است. در ابتدا این کلیسا برای مریم مقدس ساخته شد اما در قرون هفدهم به دلیل نمادهایی از مسیح که به آن منتقل شد به آنچی تغییر نام داد. اگر قصد سفر با تور تفلیس ۱۴۰۱ را دارید بازدید از این کلیسا را از دست ندهید.

تفلیس زیباترین معماری جهان را دارد

سبک معماری مدرن و تاریخی در تفلیس به خوبی دیده می‌شود. سبک‌های مدرن و تاریخی هم‌نشینی بی‌نظیری را در سطح شهر به وجود آورده‌اند. در بخشی از شهر قسمت باستانی و جدید شهر توسط پل صلح به یکدیگر متصل می‌شوند. قسمت‌های قدیمی شهر با خیابان‌های باریک، قلعه معروف ناریکالا هنوز هم حس گذرگاهی در چهارراه اوراسیا را تداعی می‌کند. ترکیبی از رنگ‌های پاستیلی، ویترین مغازه‌های چوبی و کلیساهای قرن ششمی ترکیب بی نظیری از قسمت تاریخی شهر درست می‌کنند.

تور تفلیس باتومی

تفلیس بی نظیر ترین خوراکی ها را سرو میکند

تفلیس خوراکی‌های بی‌نظیری با تلفیقی از غذاهای خاورمیانه، اروپا و غرب آسیا برای مسافران تور تفلیس سرو می‌کند. نان خاچاپوری، گوشت و پنیر از خوراکی‌های اصلی هستند که در تور گرجستان می‌توانید امتحان کنید. خورشت چاکاگولی با گوشت و کوفته خینکالی تند از غذاهای اصلی منو رستوران‌های گرجستان هستند. رستوران‌های تفلیس غذاهای متنوع و زیادی را با مقدار زیادی شراب معروف گرجستانی برای توریست‌ها تور گرجستان آماده می‌کنند.

حمام های حرارتی تفلیس از معروف ترین حمام های جهان هستند

تفلیس در واقع بر روی چشمه‌های آب گرم بنا شده است. زمانی که قرقاول زخمی پادشاه واختانگ بر روی چشمه آب گرم افتاد و بهبود یافت، واختانگ تصمیم گرفت پایتخت سرزمین خود را در آنجا بنا کند. قسمت عظیمی از تفلیس در منطقه آبانوتوبانی توسط حمام‌های آب گرم و آب و هوای گوگردی احاطه شده‌اند. معماری تاریخی این حمام‌ها با کاشی کاری های زیبا مکانی برای استراحت و درمان توریست‌های تور تفلیس است. تور تفلیس بدون استفاده از حمام‌های آب گرم آن معنایی ندارد.

با تله کابین تفلیس به گذشته سفر میکنید

از بهترین نقاط دیدنی شهر که در تور تفلیس می‌توانید از آن بازدید کنید، تله کابین پارک رایک در قسمت شمالی رودخانه است. این تله کابین شما را از رودخانه بر فرار بام قدیمی شهر می‌رساند. در این قسمت از شهر خرابه‌های ناریکالا، قلعه قرن چهارمی وجود دارد که به ارگ معروف است. هنگامی که با کمک این تله کابین‌ها به قسمت به قسمت قدیمی شهر رسیدید از تماشای منظره وسیع شهر لذت ببرید. فراموش نکنید که سفر با تور تفلیس فرصتی برای آشنایی با تاریخ بی نظیر این شهر است.

شراب های محلی بخشی از هویت محلی گرجستان هستند

شراب سازی گرجستان سابقه‌ای ۸ هزار ساله دارد. صنعت شراب سازی بخشی از هویت ملی کشور گرجستان است. شراب‌های کهربایی رنگ گرجستان محبوبیت زیادی بین مردم محلی و توریست‌های تور گرجستان دارد. این شراب‌های همچنان به روش سنتی زیر زمین دفن می‌شوند. خیلی از توریست‌های تور گرجستان برای امتحان این شراب‌ها و شراب‌های اروپایی و نیوزلندی به شهرستان‌های مخصوص شراب گرجستان سفر می‌کنند.

تفلیس میزبان فستیوال های متعدد است

تفلیس تقویمی پر از رویدادها و فستیوال‌های مختلف دارد. این فستیوال‌ها در طول سال توریست‌های زیادی را برای سفر با تور تفلیس تشویق می‌کند. این فستیوال‌ها شما را با مردم، فرهنگ کشور و مردم محلی آشنا می‌کند. تفلیس هر سال تولد خود را جشن می‌گیرد و مردم شهر با غذاهای خانگی از یکدیگر پذیرایی می‌کنند. موسیقی و مراسم رسم سنتی نیز از در این فسیتوال اجرا می‌شود. فستیوال‌های فصلی تفلیس طرفداران موسیقی راک و جاز را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

تور تفلیس ارزان

کلام آخر

سفر با تور گرجستان با تجربیات فوق‌العاده‌ای شروع می‌شود و با خاطره‌های به یاد ماندنی پایان می‌یابد. اگر به فکر برنامه ریزی سفر با تور تفلیس برای تعطیلات طولانی هستید، با مشاوران ما در نوآوران راه سپید تماس بگیرید. برنامه ریزی برای سفر، انتخاب هتل و رزرو بلیت ممکن است کمی گیج کننده باشد. مشاوران ما در آژانس هواپیمایی نوآوران راه سپید تمامی خدمات مربوط به سفر را برای راحتی بیشتر شما بر عهده می‌گیرند.

نظرات