از ویزا تا هزینه سفر؛ برای سفر به کشورهای فرانسه، چک، سوئیس چقدر پول لازم است؟

0

فصل گرما فرا رسیده و احتمالا خیلی‌ها به فکر سفر به اروپا و کشف این قاره سبز هستند. تابستان فصل پربازدید برای قاره اروپاست. یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم برای سفر به اروپا مقدار پولی است که باید هزینه کنند. در اینجا قصد داریم هزینه سفر از  ۰ تا ۱۰۰ را به کشورهای فرانسه، جمهوری چک و سوئیس باهم بررسی کنیم.

 ویزا و هزینه سفر اروپا

هزینه های سفر به فرانسه

شاید اولین مقصدی که برای سفر به قاره اروپا به ذهنتان می‌رسد، پاریس پایتخت کشور فرانسه باشد. این کشور محبوبیت زیادی در دل مردم ایران دارد، حتی از زمان ناصرالدین شاه قاجار!

اولین قدم برای سفر به این کشور رویایی داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه و سپس اخذ ویزا برای سفر است. اگر میخواهید به صورت مستقل ویزای خود را بگیرید، باید وقت سفارت گرفته و هزینه ورودی سفارت را پرداخت کرده و سپس مدارک خود را به صورت کامل به کارمند سفارت تحویل دهید. پس از انگشت نگاری، در صورت کامل بودن مدارک و قانع کردن کارمند سفر از هدف سفر خود، ویزای فرانسه شما صادر می‌شود.

اما پیشنهاد ما بخ شما این است که در تور فرانسه شرکت کنید زیرا خدمات اخذ ویزا به طور کامل بر عهده آژانس مسافرتی مربوطه است و شانس ویزا شدن شما نیز بیشتر می‌شود.

قدم بعدی خرید پرواز است. دقت کنید که بخش مهم هزینه سفر به پاریس همین بلیط هواپیماست. هزینه بلیط هواپیما بسته به ایرلاین و نوع کلاس پروازی و تعداد توقف متفاوت است. قیمت بلیط رفت و برگشت تهران پاریس برای هر نفر از حدود ۱۵ و نیم میلیون شروع می‌شود.

ویزا و هزینه سفر فرانسه

حواستان به رزرو هتل باشد! قیمت هتل هم بسته به موقعیت آن در شهر و تعداد ستاره‌های آن متفاوت است. میانگین قیمت هتل‌های پاریس برای هر نفر شبی ۱۶۰ یورو تا ۱۱۰۰ یورو است. اگر می‌خواهید هزینه‌های کمتری داشته باشید می‌توانید در هاستل نیز اقامت کنید.

به مهم‌ترین قسمت سفر یعنی هزینه خورد و خوراک میرسیم. در پاریس تنوع رستوران‌ها و کافه‌ها زیاد است. قیمت رستوران‌ها از ۱۳ یورو (رستوران ارزان) تا ۳۵۰ یورو (رستوران لوکس) می‌باشد. اگر فست فود می‌خورید می‌توانید در مک دونالد ۱۰ تا ۱۵ یورو برای هر غذا هزینه کنید.

برای بازدید از مکان‌های تاریخی و مشهور پاریس باید ورودی پرداخت کنید که در پایین هزینه برخی از آنها را می‌گوییم:

موزه لوور: از ۲۴ یورو

برج ایفل: از ۲۰ یورو

کاخ ورسای: از ۱۸

دیزنی لند: از ۸۰ یورو

هزینه های سفر به جمهوری چک

پراگ یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپاست. همچنین برای سفر شهری بسیار ارزان و کم هزینه نسبت به بقیه شهرها و کشورهای اروپایی است. اگر قصد شرکت در تور چک را دارید، باید برای پولی که قصد خرج کردن دارید برنامه ریزی داشته باشید.

کشور چک هم در حوزه شینگن قرار دارد و برای سفر به آن حتما نیاز ویزای شینگن دارید. مثل سفر به فرانسه اولین قدم اخذ ویزای شینگن جمهوری چک است.  توجه داشته باشید واحد پول کشور کرونای چک است.

بلیط هواپیما با توجه به ایرلاین و کلاس پروازی می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشید. قیمت بلیط هواپیما از ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

برای اقامت در چک دو انتخاب دارید: هاستل و هتل. هزینه اقامت در هاستل از ۲۲۵ کرونا شروع می‌شود و هزینه اقامت در هتل نیز از ۱۰۰۰ کرونای چک برای هرشب و هر نفر آغاز می‌شود.

هزینه حمل و نقل نیز در پراگ به صرفه است اما توجه کنید که هزینه بلیط اتوبوس دقیقه‌ای محاسبه می‌شود و برای ۳۰ دقیقه باید ۲۴ کرونا پرداخت کنید. پیشنهاد ما به شما خرید بلیط ۲۴ ساعته است که با پرداخت ۱۱۰ کرونا می‌توانید آن را بخرید.

هزینه‌ی بعدی صرف خورد و خوراک می‌شود. غذا در این کشور بسیار ارزان است. می‌توانید با پرداخت ۷۰ کرونا از غذاهای خیابانی پراگ لذت ببرید. اگر به دنبال مک دونالد هستید باید ۱۳۰ کرونا برای آن پرداخت کنید.

هزینه‌های سفر به سویس

همانطور که همه ما می‌دانیم، سوئیس یکی از کشورهای گران قیمت دنیاست. اما طبیعت بکری که دارد، مانع از سفر و کشف آن کشور نمی‌شود.

پس از ثبت نام در تور سوئیس و اخذ ویزای شینگن باید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کنید.

بلیط هواپیما با توجه به کلاس پروازی و تعداد توقف و نوع ایرلاین متفاوت است اما کمترین نرخ بلیط از ۱۸ میلیون تومان شروع می‌شود.

برای اقامت در هتلی ۵ ستاره باید شبی ۳۰۰ تا ۵۰۰ فرانک و در هتل ۴ ستاره باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ فرانک پرداخت کنید. برای کم کردن هزینه اقامت خود می‌توانید در هاستل نیز اقامت داشته باشید.

برای خورد و خوراک در یک رستوان معمولی برای هر وعده غذایی باید بین ۱۵ تا ۱۹ فرانک هزینه کنید. اما می‌توانید به مک دونالد رفته و برای هر وعده غذایی در حدود ۵ فرانک خرج کنید. می‌توانید به رستوران‌های شرقی رفته و هزینه کمتری برای هر وعده غذایی خود بپردازید.

ویزا و هزینه سفر سوئیس

اگر قصد جابجا شدن در شهر با اتوبوس و یا مترو را دارید باید برای یک بلیت تک سفره ۱٫۳۲ فرانک بپردازید. همچنین ورودی تاکسی ۳٫۳۱ فرانک است  و برای هر کیلومتر ۳٫۹۵ فرانک به کرایه شما افزوده می‌شود. اگر زوریخ مقصد شما بود، می‌توانید Zurich Pass را تهیه کنید. هزینه این کارت که مدت آن ۷۲ ساعت است، ۳۳ فرانک و کارت ۲۴ ساعته ۱۷ فرانک باید پرداخت کنید. با خرید این کارت می‌توانید از موزه‌های شهر رایگان بازدید کنید!

جمع بندی

در این مقاله هزینه‌های تقریبی سفر به ۳ کشور فرانسه، سوئیس و چک را گفتیم. اگر قصد شرکت در تورهای اروپایی را دارید می‌توانید از طریق آژانس ژیوار اقدام کنید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۷۹۰۰۰ تماس بگیرید تا ویزای شینگن شما به طور قطع در دستانتان باشد.

نظرات