مقایسه خدمات حقوقی و ثبتی

1

موسسات و دفاتر حقوقی بر حسب مورد و با توجه به سابقه کاری خود ممکن است در حوزه های متنوعی از جمله خدمات حقوقی و ثبتی فعالیت نمایند. اما در ابتدا مهم است که به موسسه ای معتبر مراجعه شود. در مجموع خدمات ثبتی را می توان به عنوان زیر مجموعه ای از خدمات حقوقی دانست که در دسته حقوق تجارت و آئین نامه های اجرایی مربوط به ثبت اختراعات، علائم تجاری و طرح صنعتی و سایر قوانین مربوطه به آن رسیدگی می شود.

همانطور که می دانیم علم حقوق روز به روز در معرض پیشرفت و گسترش در بخش های مختلف است. لذا برای حفظ و احقاق حقوق خود باید اطلاعات دقیقی در خصوص امر مربوطه داشته باشید. تشریفات حقوقی و مراحل اقامه دعاوی حقوقی و ثبتی بر حسب مورد قوانین مربوط به خود را دارند که پیش از هر اقدامی باید با مفاد آن به طور کامل آشنایی داشته باشید. برای آگاهی بیشتر از تغییرات قوانین و همکاری با موسسه حقوقی معتبر در تهران از اینجا اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

خدمات موسسات ثبتی

امروزه امور ثبتی و حقوقی از طریق مراجع و سامانه های اینترنتی دنبال می شود که همین پیشرفت، سبب سرعت بخشیدن به امور مذکور شده است. خدمات ثبت شرکت، ثبت علامت تجاری، اخذ کارت بازرگانی و … در بازار های رقابتی عصر حاضر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

دلایلی مانند روی کار آمدن شرکت های بزرگ و کوچک در زمینه تولید، توزیع، واردات و غیره کالاها و محصولات یا ارائه خدمات و همچنین جلوگیری از سوء استفاده سایرین باعث اصلاح برخی قواعد و سختگیری هایی در زمینه اجرایی امور ثبتی شده است که لازمه تسریع در انجام این ها، بهره گیری از اطلاعات و مشاوره های متخصصین این حوزه می باشد.

موسسه خدمات حقوقی

بهترین مرجع دریافت خدمات حقوقی و ثبتی

تا این جا به صورت کلی به مقایسه خدمات ثبتی و حقوقی پرداختیم. تنها مرجع رسمی و معتبر دریافت خدمات اعم از ثبتی و حقوقی، دفاتر وکالت و موسسات حقوقی می باشد که در این مطلب مدنظر ما است. حال در اینجا این سوال پیش می آید که تفاوت این دو از دیگر چیست که در پاسخ باید گفت وجه تفاوت اصلی فی مابین دفاتر وکالت و موسسات حقوقی در تعدد کارشناسان برای بررسی پرونده مربوطه است.

به این معنا که در موسسات حقوقی با بهره گیری از چندین وکیل و کارشناس حقوقی که در زمینه های مختلفی تخصص دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که نتیجه مورد نظر متقاضی عملی شود. این ویژگی در حالی است که در دفاتر وکالت فقط یک وکیل به بررسی پرونده می پردازد و صحبتی از تعامل و همکاری با سایر کارشناسان در میان نیست.

خدمات در زمینه امور حقوقی

جرائم سایبری، امور کیفری، خانواده، ارث و میراث، امور مربوط به ایرانیان خارج از کشور، مباحث حقوقی تخصصی می باشند که در بسیاری از دفاتر و موسسات توسط وکلا ارائه می شود و در اینجا به برخی از آن ها می پردازیم. برای بسیاری از خدمات می بایست از طریق درگاه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس https://adliran.ir اقدام نمود. اما در صورت همکاری با موسسات حقوقی، صفر تا صد کار توسط این موسسات انجام می پذیرد.

امور مربوط به خانواده

یکی از مسائلی که همواره در رأس خدمات قابل توجه در موسسات قرار گرفته، مهریه، نفقه، طلاق و مواردی از این قبیل است که در زیر گروه مسائل خانواده به آن رسیدگی می شود. کارشناسان و وکلا در دفاتر و موسسات در وهله اول به دنبال مرتفع سازی درگیری و نزاع های موجود از طریق فراهم آوری صلح و سازش می باشند و سپس در مرحله بعدی در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، از طریق اقامه دعوی اقدامات لازم را مبذول می نمایند.

همانطور که گفتیم دائماً این علم حقوق رو به گسترش می رود پس باید وکیل یا نماینده حقوقی منتخب ما دارای ویژگی های اصولی مورد نیاز برای انجام امور مورد نظر باشد تا در نهایت به نتیجه مطلوب ختم شود.

امور کیفری

دادخواست و شکواییه ها بر حسب مورد با توجه به مبحث کیفری مربوطه باید دربردارنده جزئیات و مواردی خاص باشد. در مورد تنظیم دادخواست باید توجه نمایید که مواردی من جمله اطلاعات هویتی و مشخصات شخصیت ها اعم از نشانی و سایر نکات به همراه ضمائم و مستندات باید به خدمات قضائی مطرح شود.

در شکوائیه شخصی که نسبت به وی ادعای دعوی می شود باید به طور دقیق و بدون ابهام معرفی شده باشد و خطاب به مرجع صالح مرتبط عنوان شود. لازم به بررسی است که شکایت های کیفری با دعاوی حقوقی متفاوت هستند و متقاضی ملزم به چاپ در اوراق خاص آن نمی باشد. انتخاب وکیل مجرب در حوزه مورد نظر سبب می شود تا بهترین مشاوره و راهنمایی در خصوص ادله اثبات دعوی را از سوی وکیل دریافت نمایید.

دعاوی ارث و میراث

از دیگر مواردی که تبصره ها و قواعد خاصی برای آن در نظر گرفته شده و مسئله ای حساس است، اقسام دعوی ارث می باشد. کوچکترین نقض در اطلاعات می تواند مانع از احقاق حق شود پس در این مواقع بهتر است از یک وکیل خبره کمک جویید تا در خصوص اقدامات لازم، شما را با خبر کند.

دعاوی املاک، مستغلات و اراضی

دعاوی در خصوص املاک و اموال منقول و غیر منقول، دعاوی ای مانند دعاوی سه گانه تصرف، خلع ید، تخلیه ید، املاک مشاع و موقوفه و سایر مباحث مربوطه از مواردی هستند که مفهوم زمان در آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ به این صورت که عدم اقدام به موقع در موعدد مقرر موجب نرسیدن شما به نتیجه مطلوبتان می شود.

موسسه حقوقی معتبر برای خدمات ثبتی و حقوقی

از معیار های شناخت موسسه های حقوق معتبر ارائه خدمات جامع و یکپارچه ثبتی و حقوقی و بررسی میزان رضایت مشتریان است. یکی از وجوه افتراق قابل توجه موسسه عرفان با سایرین، ارائه تمامی خدمات به صورت تخصصی در داخل و خارج از کشور به متقاضیان ایرانی و غیر ایرانی می باشد. موسسه تدبیر توسعه عرفان با بیش از ۱۵ سال سابقه در ارائه خدمات حقوقی و ثبتی، کیفری، خانواده و حقوقی، کلیه امور مذکور را بدون واسطه صورت می دهد.

1 دیدگاه در “مقایسه خدمات حقوقی و ثبتی

  1. سلمان معینی گفت:

    همونطور که گفتین تغییرات در قانون و عدم اطلاع رسانی توسط نهاد های مسئول باعث شده مردم همیشه سردرگم بشن. ممنونم از مقایسه خوبی که انجام دادین

نظرات