راهنمای سفری جادویی به منطقه قفقاز !

0

منطقه قفقاز به نوعی مرز بین آسیا و اروپا به حساب آمده و از دریای سیاه تا دریای خزر را شامل می‌شود. بخش زیادی از این منطقه که کوه قفقاز در آن‌جا واقع شده، شامل کشورهای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان بوده که سفر به این مناطق، فوق‌العاده جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

رو در رو با کوهستان‌های قفقاز با تور ارمنستان 

تور ارمنستان، یکی از سفرهای بسیار پرطرفدار بین ایرانی‌هاست. این کشور هم از نظر طبیعی، زیبایی‌های قفقاز را به ارث برده و تاریخ هزار ساله‌اش نیز، جاذبه‌های تاریخی متعددی را برای این سرزمین به همراه داشته است. همین امر باعث می‌شود تا گردشگران، چیزهای بسیاری برای دیدن در ارمنستان داشته باشند.

 منطقه قفقاز

ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان اصلی‌ترین مقصد توریست‌ها به حساب می‌آید. شهری که در پس زمینه، تصویر زیبایی از کوه آرارات را برایتان به تصویر می‌کشد و در خود جذبه‌هایی همچون کسکید، میدان جمهوری، چندین موزه مختلف و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد دارد. کمی هم که از شهر دور شوید، مراکز تاریخی خاصی همچون معبد گارنی را مشاهده می‌کنید که از معدود معابد باستانی کشور است.

یکی از جنبه‌های مهم سفر به ارمنستان، بازدید از کلیساهای تاریخی این کشور است. کلیساهایی که در هر گوشه از این کشور پیدا می‌شوند و بعضی‌هایشان از نظر تاریخی ارزش زیادی دارند و بعضی دیگر از نظر زیبایی منحصر به فردند. صومعه گغارد، صومعه تاتف و خور ویراپ از جمله این مراکز مذهبی هستند.

اما از نظر طبیعی نیز ارمنستان چشم نواز است. دریاچه سوان بهترین مثال در مورد این زیبایی‌ست که برای سفر تابستانه به ارمنستان، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. دریاچه سوان فاصله‌ی زیادی از ایروان نداشته و به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، در روزهای گرم سال به این دریاچه زیبا بروید و از تفریحات آبی متنوعی که در این محل برایتان مهیا شده لذت ببرید. اطراف دریاچه نیز یک کلیسای قدیمی و چند جاذبه‌ی تفریحی دیگر نیز وجود دارد. چندین دریاچه کوهستانی دیگر، رودخانه‌های زیبا، مسیرهای چشم نواز برای کوه پیمایی و … همه از جاذبه‌های طبیعی ارمنستان هستند.

اگر قصد دارید به ارمنستان یا هر مقصد دیگری در قفقاز سفر کنید، بهترین انتخاب برای شما، شرکت در تورهای گردشگری مقتدرسیرتابان است. این مجموعه با برگزاری تورهای متنوع به مقاصد مختلف و ارائه خدمات متنوع، از جمله برترین آژانس‌های مسافراتی در ایران به حساب می‌آید.

تور گرجستان، ترکیبی از بهترین‌های قفقاز

تور گرجستان به نظر خیلی از توریست‌ها، سفر به زیباترین کشور منطقه قفقاز به شمار می‌آید. کشوری که نه تنها زیبایی‌های کوهستانی قفقاز را در بر داشته و جاذبه‌های تاریخی متعددی در خود دارد، از طرفی با داشتن منطقه ساحلی در کرانه‌ی دریای سیاه، مقصدی عالی برای سفرهای تابستانه به این خطه نیز به حساب می‌آید.  گرجستان دارای مردمی بسیار مهمان نواز خون گرم بوده، شهرهای متنوعی برای سفر در خود دارد و زیبایی‌های تمام نشدنی‌اش، باعث می‌شود تا بخواهید، بارها و بارها به آن‌جا سفر کنید.

منطقه قفقاز

اغلب گردشگران، اولین جایی که در گرجستان خواهند دید، تفلیس پایتخت این کشور است. به طور کلی، تفلیس خیلی شبیه به ایروان است با این تفاوت که یک رودخانه زیبا از میانش گذشته و همچنین، چندین جاذبه‌ی تاریخی نیز در بطن خود شهر قرار دارد که به پایتخت، تنوعی دلپذیر می‌دهد. حمام‌های سولفور، خیابان روستاولی، قلعه ناریکالا، تله کابین، مجسمه مادر گرجستان و کلیسای جامع تثلیث از دیگر جاذبه‌های گردشگری در تفلیس به شمار می‌آید.

اما همان طور که گفتیم، نباید مقاصد ساحلی گرجستان را نیز از یاد برد که معروف‌ترین آن‌ها باتومی است. باتومی زمین تا آسمان با تفلیس متفاوت است. جدا از سواحل زیبایی که در طول تابستان، انواع تفریحات آبی را برای شما به همراه خواهند داشت، شرایط کلی شهر، زرق و برق و شاد بودنش و پارک‌های تفریحی متنوعی که در خود دارد، از هر نظر برای تور تابستانی مناسب است.

گرجستان نیز به واسطه‌ی این که از جمله قدیمی‌ترین کشورهایی‌ست که مسیحیت را به رسمیت شناخته، دارای صومعه‌ها و کلیساهای زیادی‌سیت اما طبیعت کوهستانی این کشور نیز مثل ارمنستان زیبا بوده و مسیرهای مختلفی برای دیدن جذابیت کوه قفقاز در این کشور وجود دارد. استمپانسمیندا و متسختا از جمله شهرهایی هستند که اگر قصد طبیعت گردی در گرجستان را داشته باشید، می‌توانند مقصدی عالی برای سفر شما به این کشور باشد و از آن‌جا به سراغ مناطق کوهستانی بروید.

تماشای نمایی نو از دریای آبی خزر با تور باکو

آذربایجان دیگر کشور منطقه قفقاز است که از بسیاری جهات با دو کشور دیگر فرق داشته و تقریبا تمامی توریست‌هایی که به این کشور می‌آیند، به امید دیدن باکو به آن‌جا قدم خواهند گذاشت. شهری که از دیر باز به عنوان بندری مهم شناخته می‌شد و در سال‌های اخیر، جهش چشم‌گیری در زمینه جذب گردشگر داشته است.

منطقه قفقاز

باکو شهری مدرن، مملو از مراکز تفریحی و خرید و جاذبه‌های متنوع است که در عین حال، بافت قدیمی خود را نیز حفظ کرده و با گشت و گذار در بخش تاریخی شهر، شاهد جاذبه‌های متعددی خواهید بود که هر کدام به دوره‌ای از تاریخ غنی این شهر مربوط می‌شوند. در واقع یکی از زیبایی‌های باکو، همین ترکیب آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های خاص و مدرن همچون برج‌های شعله با ابنیه تاریخی شهر است که در ایچری شهر مشاهده خواهید کرد.

فراموش نکنید که باکو، شهری ساحلی به حساب آمده و در کرانه‌ی دریای خزر قرار دارد. همچون شهرهای شمالی ایران، پایتخت آذربایجان نیز دارای پارک ساحلی بزرگی بوده و در اطراف شهر، چندین ساحل عالی پیدا خواهید کرد تا تابستان‌ها، آفتاب بگیرید و از فضای مفرح آن‌جاها استفاده کنید. در این ایام، بساط تفریحات آبی به خوبی در باکو مهیا شده و همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند، روزهایی شاد و خاطره‌انگیز را در آن‌جا داشته باشند.

معاشرت با مردم باکو خود یکی از زیبایی‌های سفر شما خواهد بود. مردمی خونگرم و مهمان‌نواز که غذاهایشان بسیار به غذاهای مردم کشور خودمان شبیه بوده و آن‌هایی که خیلی اهل امتحان کردن خوراکی‌های جدید نیستند، خیلی راحت‌تر در باکو روزهای سفر خود را سر خواهند کرد.

اگر اهل خرید هستید، باکو در این زمینه بهترین گزینه در منطقه قفقاز به حساب می‌آید. این شهر دارای چندین مرکز خرید بزرگ و لوکس بوده و بسیاری از برندهای اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی در این مراکز، شعبه داشته و به ارائه جدیدترین محصولات خود می‌پردازند. پس فراموش نکنید که در تور باکو، به سراغ این مراکز رفته و بهترین‌ها را برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید.

نظرات