دیدنی‌های رایگان استانبول

0

دیدنی‌های رایگان استانبول

استانبول، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. پر بازدید بودن این شهر سبب شده تا مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی داشته باشد. در بسیاری از شهرهای توریستی افراد برای بازدید از مکان‌های دیدنی باید هزینه آن را پرداخت کنند.

  دیدنی‌های رایگان استانبول

در استانبول نیز شرایط به این صورت است، با این تفاوت که در کنار تفریحات هزینه‌دار، مکان‌های دیدنی هم وجود دارد که بازدید از آنها نیازمند پرداخت هزینه نیست و افراد می‌توانند به صورت رایگان از آنها لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح بیشتر در خصوص جاهای دیدنی استانبول بپردازیم و با تفریحات هیجان انگیز این شهر دیدنی بیشتر آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید.

موزه مدرن استانبول

اگر قصد سفر به استانبول را دارید، بهتر است بداند این شهر در کنار جاذبه‌های گردشگری و دیدنی از فرهنگ و تاریخ بسیار غنی برخوردار می‌باشد. وجود موزه‌های متعدد در این شهر توریسیتی خود گواه بر این موضوع است. یکی از بهترین و مشهورترین موزه‌های شهر استانبول موزه مدرن نام دارد.

در این موزه مجلل آثار هنرمندان برتر ترکی نگهداری می‌شود‌. علاوه بر این آثار ارزشمند، در موزه مدرن استانبول آثار هنری از هنرمندان برجسته بین المللی نیز به چشم می‌خورد. در مجموع موزه مدرن استانبول را می‌توان یک مکانی دانست که با نهایت دقت آثار هنری و مدرن را در کنار یکدیگر جمع آوری کرده است.

در خصوص بازدید رایگان از این موزه زیبا بهتر است بدانید که در تمام ایام هفته بازدید رایگان نیست، و شما به منظور بازدید رایگان از موزه مدرن باید در روز پنج شنبه به موزه بروید. موزه مدرن استانبول در روزه‌های پنج شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی کاملا رایگان به بازدیدکنندگان است. در دیگر روزه‌های هفته هم از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۶ بعد از ظهر هم موزه باز بوده با این تفاوت که برای بازدید در این روزها باید بلیط خریداری شود.

 دیدنی‌های رایگان استانبول

گاتالا

اگر به استانبول سفر کردید، پیشنهاد ما به شما بازدید از پل زیبای گاتالا است. این پل در مرکز شهر استانبول واقع شده و به نوعی دو شاخ طلایی را به یکدیگر متصل می‌کند. یک گزینخ بسیار ایده‌آل برای گذران اوقات فراِت محسوب می‌شود. گاتلا یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر استانبول بوده که بازدید آن رایگان است و با قدم زدن بر روی این پل زیبا می‌توانید لحظات شیرینی را برای خود رقم بزنید.

بهتر است بدانید قدم زدن بر روی پل در فضای زیبا و دیدنی آن تنها یکی از سرگرمی‌های گاتالا محسوب می‌شود. هنگام قدم زدن بر روی این پل زیبا افرادی را می‌بینید که در کناره‌ی گاتالا مشغول ماهیگری هستند. شما هم می‌توانید ماهیگری در فضای آن را تجربه کنید.  سرگرمی‌های هیجان انگیز پل گاتالا به موارد گفته شده ختم نمی‌شود‌. برای توصیف بیشتر در خصوص این مکان زیبا بهتر است به مرغابی‌هایی که بر فراز پل گاتالا پرواز می‌کنند، اشاره کرد. در بازدید از پل گاتالا خرید از فروشگاه‌های محصولات دریایی آن را فراموش نکنید.

 دیدنی‌های رایگان استانبول

بالات

محله رنگارنگ بالات از دیگر مکان‌های زیبا و دیدنی استانبول محسوب می‌شود. شهرت بیشتر این مکان به دلیل رنگارنگ بودن آن است. بالات از جمله جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود که برای بازدید از آن نیاز به پرداخت هزینه نیست. شما می‌توانید از فضای داخل ساختمان‌های این محله زیبا نیز به صورت رایگان دیدن کنید.

در خصوص تاریخچه محله زیبا و رنگارنگ بالات باید گفت امروزه یکی از محله‌های عمومی شهر استانبول محسوب می‌شود، اما در گذشته این محله به خانواده‌های ارتودکس تعلق داشته. این موضوع سبب شده تا در این مکان کلیساهای زیبا و دیدنی زیادی وجود داشته باشد که بازدید از این کلیساها نیز رایگان بوده و نیاز به پرداخت هزینه ندارد.

از جمله کلیساهای محله بالات شهر استانبول می‌توان به کلیسا سنت استفان، کلیسا سنت جورج و کالج ارتدکس یونان اشاره کرد. این مکان‌های زیبا دارای معماری خاص و منحصر به فرد هستند که با بازدید از آنها اطلاعات جالبی در خصوص معماری زمان تاسیس آنها کسب خواهید کرد.

 دیدنی‌های رایگان استانبول- محله بالات

بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا

در سفر به استانبول می‌توانید از بزرگترین بازار سرپوشیده جهان که در شهر استانبول ترکیه واقع شده، دیدن کنید. این بازار وسعت بسیار زیادی داشته و می‌توانید هر آنچه که نیاز دارید در آن پیدا کنید. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی استانبول یاد کرد که بازدید از آن هم رایگان است.

با قدم زدن در بازار سرپوشیده استانبول هم می‌توانید گردش کنید و هم با نحوه خرید و فروش در استانبول بیشتر آشنا شوید. بازار سرپوشیده استانبول پر از هیجان و تکاپو بوده و ساختمان‌های آن نیز بسیار زییا و با بهره‌گیری از معماری منحصر به فردی ساخته شده‌اند. بنابراین حتی اگر قصد خرید ندارید، گشتن در بازار می‌تواند ساعت‌های مهیجی را برای شما رقم بزند.

 دیدنی‌های رایگان استانبول- بازار

جاهای دیدنی آنتالیا

بعد از استانبول، آنتالیا را می‌توان پر بازدید ترین شهر ترکیه دانست که هر ساله گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند. این شهر نیز جاهای دیدنی خاص خود را دارد که در ادامه به توضیح برخی از این موارد می‌پردازیم.

یکی از جاهای دیدنی آنتالیا، دروازه هاردیان نام دارد. یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین اماکن تفریحی و تاریخی بوده که در اصل دو طبقه داشته، اما امروزه تنها طبقه هم‌کف آن باقی مانده است. از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا که دارای سابقه تاریخی هستند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: منار شکسته، آسپندوس، پرگا، موزه آنتالیا و… اماکن تفریحی و تاریخی تنها جاهای دیدنی آنتالیا نیستند. این شهر دارای سواحل بسیار زیبا نظیر ساحل لارا است.

یک ساحل آرام با آب‌های کریستالی و شن‌های نرم که محیط بسیار لذت بخش را برای شما فراهم می‌‌‌کند. به طور کلی تنوع بالایی از سواحل در شهر آنتالیا وجود دارد که شما بنا بر سلیقه خود می‌تواند هر کدام آنها را انتخاب کنید. برای وقت گذراندن در برخی از این سواحل باید هزینه پرداخت شود، اما آنتالیا سواحل رایگان زیادی نیز دارد.

 دیدنی‌های رایگان آنتالیا
به عنوان سخن پایانی باید گفت در این مقاله به توضیح بیشتر در خصوص تفریحات رایگان استانبول پرداختیم. شناخت بیشتر جاهای دیدنی استانبول در سفر به استانبول به شما کمک می‌کند تا هزینه کمتری را برای تفریحات پرداخت کنید.

نظرات