مقایسه قبرس جنوبی و قبرس شمالی | کدام برای زندگی مناسب تر است؟

0

از آنجا که خرید ملک در قبرس شمالی به یکی از روش های اصلی سرمایه گذاری تبدیل شده است ما برآن شدیم تا مقایسه ای داشته باشم بین قبرس شمالی و قبرس جنوبی، تا انتهای این مقاله با همرا باشید.

 قبرس جنوبی و قبرس شمالی

جزیره قبرس

جزیره قبرس سومین جزیره بزرگ، در شرق دریای مدیترانه واقع شده است، و در جنوب ترکیه و غرب سوریه قرار دارد. پایتخت و بزرگترین شهر آن نیکوزیا است.جزیره قبرس به اروپا و یا غرب آسیا تعلق دارد زیرا به جنوب شرقی اروپا و خاور میانه نزدیک است. یونانی‌ها، آناتولی، بیزانس، اروپای غربی و ترک‌ها نفوذ بسیاری در این جزیره داشتند.

مساحت جزیره قبرس ۹۲۵۱ کیلومتر مربع است و دارای خط ساحلی ۶۸۴ کیلومتر می‌باشد. که ۵۸۹۶ کیلومتر مربع آن تحت کنترل جمهوری قبرس و از آن ۳۳۵۵ کیلومتر مربع تحت مدیریت جمهوری ترکی قبرس شمالی است. مرتفع ترین مکان جزیره کوه المپوس با ارتفاع ۱۹۵۲ می‌باشد.

آب و هوای جزیره قبرس

آب و هوای مدیترانه ای، گرم و نسبتاً خشک، با بارندگی عمدتاً بین نوامبر و مارس که به نفع کشاورزان است. به طور کلی، این جزیره زمستان‌های مرطوب ملایم و تابستان‌های گرم خشک را تجربه می‌کند. تغییرات دما و بارندگی بر اساس ارتفاع و تا حدودی فاصله از ساحل بستگی دارد. تابستان‌های گرم و خشک از اواسط می تا اواسط سپتامبر و زمستان‌های بارانی و نسبتاً متغیر از نوامبر تا اواسط مارس که با فصل‌های کوتاه پاییز و بهار جدا می‌شوند. اولین فعالیت انسانی شناخته شده در این جزیره به حدود هزاره ۱۰ قبل از میلاد برمی گردد.

قبرس جنوبی و قبرس شمالی

تاریخچه جزیره قبرس

قبرس در سال ۱۸۷۸ تحت مدیریت بریتانیا قرار گرفت و در سال ۱۹۱۴ به طور رسمی به بریتانیا ضمیمه شد. آینده جزیره به موضوع اختلاف نظر بین دو جامعه قومی برجسته، یونانی‌های قبرسی که ۷۷ درصد و ترک‌های قبرسی که ۱۸ درصد جمعیت را در سال ۱۹۶۰ تشکیل می‌دادند ، تغییر کرد.

از قرن نوزدهم به بعد، جمعیت یونانی قبرس، اتحاد با یونان را دنبال کردند که در دهه ۱۹۵۰ به یک سیاست ملی یونان تبدیل شد. جمعیت ترک قبرس ابتدا از تداوم حکومت بریتانیا حمایت کردند، سپس خواستار الحاق جزیره به ترکیه شدند. و در دهه ۱۹۵۰، همراه با ترکیه، سیاست تقسیم، تجزیه قبرس و ایجاد یک سیاست ترک در شمال را ایجاد کردند.

قبرس جنوبی و قبرس شمالی

قبرس شمالی

قبرس شمالی به طور رسمی جمهوری ترک قبرس شمالی، که بخش شمال شرقی جزیره قبرس را شامل می شود. هم اکنون ۴۰ درصد از مساحت جزیره قبرس متعلق به قبرس شمالی می‌باشد. این‌ موضوع در حالی است که قبرس شمالی به یکی از قطب‌های سرمایه گذاری در دنیا تبدیل شده و با کشورهای دیگر مدیترانه رقابت تنگاتنگی را دارد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی

قوانینی که در برای خرید ملک در قبرس شمالی است، آرامش خاطری را به خریداران و سرمایه گذاران می‌دهد تا آنها با خیالی آسوده بتوانند در این کشور زیبا و مدیترانه‌ای سرمایه گذاری کنند.

یکی از این قوانین قطعی کردن سند ملکی به نام‌ خریدار می‌باشد که با اتمام این مرحله، خریداران تمامیت ‌حق و حقوق لازم را دارند و از لحاظ قانونی عرصه و اعیان فقط به شخص خریدار تعلق داشته و پس از آن نیز به ورثه خریدار تعلق پیدا می‌کند.

خریداران ملک و سرمایه گذاران می‌توانند اقامت قبرس شمالی را با کمترین‌ هزینه (۵۵.۰۰۰ پوند انگلیس) دریافت کنند. روش‌های دیگری برای داشتن‌ اقامت قبرس شمالی ممکن است، یکی از آنها اقامت دانشجویی می‌باشد که فقط با ارسال ترجمه مدارک می‌توان اقامت قبرس شمالی را دریافت کرد و با داشتن یک همراه به این کشور مهاجرت کرد.

قبرس جنوبی و قبرس شمالی

اقامت کاری در قبرس شمالی

روش دیگر اقامت از طریق کاریابی است که با دریافت ویزای کاری می‌توان شهروند قبرس شمالی شد و از تمام امکانات آن‌ استفاده کرد. یکی از خصوصیاتی که مردم قبرس شمالی دارند اخلاق و فرهنگ آنهاست که با افراد خارجی بسیار خوش برخورد بوده و با مسلط بودن به زبان انگلیسی تمامی مکالمات روزمره را می‌توانند انجام دهند. در ضمن پس از ۵ سال اقامت کوتاه مدت در قبرس شمالی، اقامت دائم (شهروندی قبرس شمالی ) قابل دریافت می‌باشد. سفر به قبرس شمالی نیاز به ویزای جداگانه ندارد و با در دست داشتن پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه و رزرو کردن مکانی برای اقامت می‌توان به صورت توریستی وارد کشور قبرس شمالی شد و از این کشور دیدن کرد.

خرید ملک در قبرس شمالی

مجتمع‌های مسکونی تفریحی در حال ساخت در قبرس شمالی، سطح زندگی بسیار مرفهی را بزای خریداران به ارمغان می‌آورد و با زندگی در یکی از این مجتمع‌ها می‌توان به زیبایی‌های یک زندگی رویایی پی برد.

قبرس جنوبی

قسمت جنوبی جزیره قبرس به قبرس جنوبی یا قبرس یونانی شناخته می‌شود که ۶۰ درصد از جزیره را به خود اختصاص داده است. برای ورود به این کشور شما حتما به ویزا نیاز است و با ارسال مدارک شخص متقاضی  به سفارت قبرس در ایران می‌توان ویزای قبرس جنوبی را دریافت کرد و سپس به این کشور سفر کرد. در ضمن متقاضیان باید مطلع باشند ارسال مدارک مورد نیاز ضمانتی برای دریافت ویزای قبرس جنوبی نیست.

حداقل میزان سرمایه گذاری در قبرس جنوبی

برای سرمایه گذاری در قبرس جنوبی به حداقل ۳۰۰.۰۰۰ پوند سرمایه نیاز است تا بتوان اقامت موقت قبرس جنوبی را دریافت کرد. بیشتر مردم محلی در قبرس جنوبی به زبان یونانی صحبت می‌کنند و برای زندگی در این کشور بهتر است که زبان یونانی را مسلط بتوان صحبت کرد.

برگرفته شده از شرکت سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی بازرگان

نظرات