تاریخ عید غدیر در سال ۱۴۰۱ چه روزی و چند شنبه است + عید غدیر سال ۱۴۰۱

0

تاریخ عید غدیر در سال ۱۴۰۱ چه روزی و چند شنبه است + عید غدیر سال ۱۴۰۱

عید غدیر در تقویم ۱۴۰۱ چه روزی است چندمه و تاریخ دقیق عید غدیر در سال ۱۴۰۱ چه روزی و چند شنبه است و چندمه؟, روز عید غدیر کی است ۱۴۰۱, عید غدیر خم ۱۴۰۱ در ایران کی هست در ادامه تاریخ و روز دقیق عید غدیر خم در تقویم سال ۱۴۰۱ به شمسی و میلادی و هجری قمری همراه با فضلیت های عید غدیر و تاریخ عید غدیر ۱۴۰۱ چندمه در تقویم ایران را در ادامه میخوانید

عید غدیر در سال 1401

 

با توجه به نزدیک شدن به عید غدیر خم در ۱۸ ماه ذی الحجه سال ۱۴۰۱، تاریخ و روز عید غدیر را برای شما در این بخش قرار دادیم

تاریخ عید غدیر خم ۱۴۰۱ در تقویم شمسی در ایران برابر با روز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ است که در تقویم میلادی برابر است با ۱۸ ماه جولای سال ۲۰۲۲ و در تقوم هجری قمری برابر با ۱۸ ذی الحجه سال ۱۴۴۳ که بد نیست روز عید غدیر خم امسال برابر با دوشنبه است که آداب و مراسم خاصی در این روز برگزار میشود

تقویم عید غدیر خم در سال ۱۴۰۱

  • دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱
  • الاثنین‬، ١٨ ذوالحجه ١٤٤٣
  • ۱۸ جولای ۲۰۲۲

فضلیت ها

عید غدیر یکی از بزرگترین عید‌های ما شیعیان است که در هجدهم ماه ذی‌الحجه قرار دارد. در ۱۸ ذی الحجه سال دهم هجری، پیامبر (ص) در حجه الوداع با نازل شدن آیه تبلیغ به فرمان خداوند امام علی (ع) را به جانشینی خود برگزید و هزاران نفر در این ماجرای بزرگ حضور داشتند و با امام علی (ع) بیعت کردند و ولایتمداری امام علی (ع) را تصدیق کردند.

امام صادق (ع) فرموده اند: «روزه داشتن در روز عیدغدیر پاداشی معادل روزه گرفتن در همه عمر دنیا را دارد»، یا فرموده اند: «روزه داشتن روز عید غدیرخم، كفاره گناه شصت سال است».

اعمال عید غدیر عبارتند از :

روزه گرفتن
غسل کردن
خواندن زیارت امین الله
خواندن دعای ندبه
گفتن این تهنیت در هنگام ملاقات مؤمنین: “اَلحمدُ لِلهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ المُتَمَسّکینَ بِولایةِ اَمیرِالمؤمنینَ و الائمةِ المَعصومینَ علیهم السلام”
پوشیدن لباسهای نیکو
زینت کردن
استعمال بوی خوش
صله رحم
اطعام مومنین
خواندن زیارت غدیریه
خواندن نماز عید غدیر. وقت خواندن این نماز هنگام ظهر است. این نماز دو رکعت است و در هر رکعت سوره حمد و بعد از آن، ده مر تبه سوره اخلاص، ده مرتبه آیه الکرسی و ده مرتبه سوره قدر خوانده می‌شود و برای این نماز ثواب بسیاری ذکر شده است.

 

نظرات