۴ دسر ساده و مجلسی که برای مهمانی جذاب است

0

دسر ها رنگ ‌دهنده هر مهمانی و به نوعی فوت کوزه گری میزبان محسوب می شوند. انواع بسیار زیادی از دسر ها وجود دارند که ما قصد داریم انواع دسر ساده و کم هزینه را برای شما معرفی کنیم تا به راحتی در منزل آن ها را تهیه کنید.

 دسر پاناکوتا

دسر پاناکوتا

پاناکوتا یک دسر ایتالیایی است که در آن از موادی چون شیر، شکر، خامه و ژلاتین استفاده می شود. طرز تهیه دسر پاناکوتا ساده به این صورت است که:

  1. ابتدا باید شیر را در قابلمه بجوشانید. سپس یک ملاقه از شیر گرم را در یک کاسه فلزی بریزید و  پودر ژلاتین را به شیر اضافه کنید و به خوبی آن را مخلوط نمایید.
  2. کاسه خود را روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید تا به خوبی پودر ژلاتین و شیر ترکیب شود.
  3. خامه را به همراه نصف پیمانه شکر در یک کاسه بریزید و به خوبی آن را هم بزنید.
  4. سپس مخلوط خود را به شیر اضافه کرده و آن را مجدداً هم بزنید. کمی وانیل به مخلوط خود اضافه کنید.
  5. بعد از اینکه مواد به خوبی گرم شد، مایه پاناکوتا خود را در قالب های کوچک بریزید و به مدت ۶ ساعت در یخچال بگذارید تا به خوبی سفت شود.
  6. برای تزیین این دسر می توانید میوه های یخ زده را در یک میکسر بریزید و با کمی پودر قند مخلوط کنید و سپس ترکیب را بر روی پاناکوتا بریزید.

دسر با بیسکویت پتی بور

دسر های بسیار زیادی با این بیسکویت ساخته می شود که می توانید طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور را در مجله اسنپ اکسپرس به طور کامل مطالعه کنید. معمولاً دسر هایی که با این بیسکویت ترکیب می شوند نیاز به پخت ندارند و با گذاشتن در یخچال آماده می شوند. در این بخش به شما دسر پتی بور و موز را آموزش می دهیم.

  1. برای آماده سازی این دسر باید شکر، شیر، آرد، تخم مرغ، وانیل و پودر کاکائو را در یک قابلمه بریزید و به خوبی هم بزنید.
  2. سپس قابلمه را بر روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاد. ته ظرف را بیسکویت پتی بور بریزید و سپس ترکیب آماده شده را روی بیسکویت ها بریزید.
  3. این کار را چند لایه تکرار کنید. لایه بعدی را با چند موز حلقه شده بپوشانید و مجددا روی موز ها را کمی از ترکیب را بمالید.
  4. لایه آخر دسر خود را می توانید با انواع مغز های گردو و پسته تزیین کنید.
  5. ظرف دسر را به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا به خوبی سر آمده سرو شود.

دسر چیز کیک انار

چیز کیک انار

  1. برای تهیه یک چیز کیک انار خوشمزه شما به کره، بیسکویت، شیر و ژلاتین، وانیل، پنیر، پودر قند، پودر ژله انار و انار دون شده نیاز دارید.
  2. کره را آب کنید و بيسکوئيت را آسیاب کرده و سپس بیسکویت را با کره به خوبی مخلوط کنید. سپس برای ۱۰ دقیقه مواد را درون یخچال بگذارید.
  3. شیر را در یک ظرف به همراه ژلاتین مخلوط کنید سپس وانیل را به آن اضافه نمایید. پودر قند را در کاسه ای بریزید و پنیر را به همراه خامه به محتویات ظرف خود اضافه نمایید و به آرامی مواد را هم بزنید.
  4. مواد درون یخچال را به مخلوط پنیر خود اضافه کنید و مجددا مواد را در یخچال بگذارید.
  5. پودر ژله خود را به همراه یک و نیم لیوان آب جوش حل کنید و در یخچال بگذارید تا کمی خنک شود.
  6. بعد از ۱۰ دقیقه ، ژله را از یخچال خارج کرده بر روی ترکیبی که در یخچال داشتید بریزید و آن را در یخچال بگذارید تا حالت نیم بند دربیاید.
  7. روی ژله دون های انار را بریزید و مجدد ۷ ساعت در یخچال بگذارید تا چیز کیک شما آماده شود.

دسر ماست و بستنی

دسر ماست بستنی

برای تهیه دسر ماست بستنی باید موزه یخ زده را در غذاساز بریزید و آن را به همراه ماست پر چرب و کره بادام زمینی به خوبی ترکیب کنید. کمی عسل را نیز می توانید به ترکیب خود اضافه نمایید تا شیرین تر شود. به همین راحتی دسر خوشمزه شما آماده شد. برای اینکه مواد شما قوام بیشتری داشته باشند، می توانید آن را به مدت ۱ ساعت در  فریزر نگهداری کنید.

نظرات