مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا | شرایط و راهکارها

0

مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی یکی از مهم ترین روش‌هایی است که افراد با استفاده از آن می‌توانند مهاجرت به کانادا را انجام دهند. کشور کانادا و دولت‌های استانی آن برای اینکه بتوانند نیروی کار محلی آن استان را تامین کنند برنامه مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی را پیشنهاد کرده‌اند و شرایطی را در اختیار مهاجران خارجی قرار دادند که بتوانند از این طریق اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

پیش بینی‌هایی که در مورد مهاجرت استانی کانادا انجام شده تا بهار ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۰ هزار مهاجر از طریق برنامه های استانی کانادا (pnp) برای مهاجرت به این کشور استفاده کنند. با گفتن این توضیحات شما می‌توانید از این برنامه‌ها استفاده کنید و اقامت کشور کانادا را دریافت کنید. اما اگر آشنایی چندانی با این روش‌ها ندارید در این مقاله ما سعی می‌کنیم تا شما را با برخی از برنامه‌های استانی PNP آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا راهکارهای جدید برنامه های استانی کانادا را بشناسید!

 مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت استانی کانادا

هر کدام از استان‌های کشور کانادا قوانین خاص و مشخصی را برای ورود مهاجران به آن استان دارند. در قدم اول باید با استفاده از لیست مشاغلی که این استان‌ها تعریف می‌کنند بسته به مهارتی که دارید شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید و از این طریق شانس ورود به استان‌های کانادا را داشته باشید. اما هر کدام از این استان‌ها بر اساس شرایطی که مشخص می‌کنند امتیازبندی را بین مهاجران قرار می‌دهند که شخص برای ورود به آن استان باید حداقل امتیاز مورد نیاز استان را کسب کند.

به طور مثال با استفاده از برنامه‌های استانی PN می‌توانید در صورت داشتن مهارتی  خاص شانس حضور در برخی استان‌های کشور کانادا را داشته باشید. با استفاده از این برنامه افرادی که توانایی و استعدادی دارند که می‌توانند به رشد و توسعه آن استان کمک کنند، می‌توانند واجد شرایط مهاجرت به کانادا باشند. همچنین این را بدانید که در بیشتر روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود نیاز است تا شما پیشنهاد کاری را از کارفرمایی که در استان مربوطه قرار دارد؛ دریافت کنید.

مهاجرت استانی کانادا از طریق برنامه‌های استانی انتاریو یا OINP

برای واجد شرایط بودن دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید. در کل برنامه‌های استانی انتاریو به سه دسته تقسیم می‌شود که می‌توانید از این طریق‌ها به استان انتاریو مهاجرت کنید.

۱٫ پیشنهاد کار از کارفرمایی در انتاریو یا ONTARIO EMPLOYER JOB OFFER: در هنگام استفاده از این روش نیاز است تا شما پیشنهاد شغلی دائمی‌ را از کارفرمایی دریافت کنید که در این استان حضور دارد.

۲٫ سرمایه انسانی استان انتاریو ONTARIO EMPLOYER JOB OFFER: این مورد برای نیروهای کاری که تجربه کاری ارزشمند، تحصیلات و مهارت زبانی و مشخصاتی در سیستم اکسپرس اینتری دارند، مناسب است. همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می‌توانند در این دسته قرار بگیرند.

۳٫ کسب و کار انتاریو ONTARIO BUSINESS: این دسته شامل کسانی می‌شود که به عنوان کارآفرین قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید و یا خرید یک کسب و کار موجود در این استان را دارند، می‌شود.

هر کدام از دسته بندی‌هایی که در بالا نام بردیم خود به بخش‌های مختلف دیگری تقسیم می‌شوند که مهاجران می‌توانند از آن استفاده کنند تا بتوانند مهاجرت به کشور کانادا را انجام دهند. اما در کل روند مهاجرت به این استان در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول متقاضی نیاز است تا درخواست خود را برای مهاجرت به این استان از طریق روش‌هایی ثبت کند و در ادامه این درخواست توسط دولت استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید شدن، برای دریافت اقامت دائم به دولت فدرال ارائه می‌شود.

مهاجرت استانی کانادا از طریق برنامه‌های استانی بریتیش کلمبیا یا BCPNP

شاید یکی از بهترین و پرطرفدارترین برنامه‌های استانی که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، برنامه‌های استانی بریتیش کلمبیا است. سالانه مهاجران بسیاری از این برنامه‌ها برای مهاجرت به کانادا استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند به دو طریق جذب نیروی کار ماهر و کارآفرینی در کانادا از این برنامه استفاده کنند. منتها برای این که شخص واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا یا PR از طریق جذب نیروی کار متخصص باشد، باید ابتدا در قسمت اقتصادی که مربوط به بررسی کردن سطح مهارت مورد نیاز در پیشنهاد شغلی، میزان دستمزد پیشنهادی کارفرما و محل اشتغال است و همچنین در قسمت انسانی که مربوط به تجربه کاری مرتبط با تحصیلات، میزان تحصیلات و اثبات مهارت زبان است، بتواند سطح امتیازات لازم را کسب کند.

مهاجرت استانی کانادا از طریق برنامه‌های استانی آلبرتا یا AINP

آلبرتا یکی از مهم ترین استان های کانادا از نظر اقتصادی و اجتماعی است. همچنین به دلیل داشتن پارک های ملی و طبیعت بکر امریکای شمالی یکی از سبزترین استان های کانادا به شمار می رود. شهرهایی همچون ادمونتون و کلگری هم در این استان قرار دارند. چند گروه از متقاضیان می‌توانند برای مهاجرت استانی به استان آلبرتا اقدام کنند. در زیر می‌توانید این گروه‌ها را مشاهده کنید.

متقاضیان مهاجرت کاری

برای واجد شرایط بودن از این طریق نیاز است متقاضی به حداقل امتیاز ۳۰۰ برسد تا بتواند دعوت نامه را از این استان دریافت کند. همچنین اگر شخصی با استفاده از اقامت موقت در کشور کانادا حضور دارد؛ می‌تواند در صورت دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرما؛ درخواست خود را برای دریافت اقامت دائم این استان ارائه کند.

مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

کارآفرینان

کارآفرینانی شامل این دسته می‌شوند که قصد دارند با استفاده از برنامه‌های کارآفرینی وارد این استان شوند و همچنین دانشجویانی که در استان آلبرتا تحصیل کرده‌اند و پس از آن اجازه کار در این استان را دریافت کردند، می‌توانند واجد شرایط استفاده از این برنامه‌ها باشند. افراد دیگر نیز می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. به طور مثال کشاورزان خود اشتغال، استارتاپ‌ها و… می‌توانند از این برنامه‌ها برای مهاجرت به کشور کانادا استفاده کنند. در کل برنامه‌های بسیار خوبی در اختیار افراد قرار گرفته که بتوانند از طریق آن‌ها اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورند. بدون شک اگر بتوانید به خوبی شرایط خود را بررسی کنید می‌توانید با دیدگاهی درست و انتخابی درست تر بهترین روش برای مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید. در زیر ما به روش‌ها و برنامه‌های استانی دیگری که وجود دارد به صورت موردی اشاره می‌کنیم.

  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا مانیتوبا یا MPNP
  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا نیوبرانزویک یا NBPNP
  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا نیوفاندلند و لابرادور یا NLPNP
  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا ساسکاچوان یا SINP
  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا جزیره پرنس ادوارد یا PEI PNP
  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا نوا اسکوشیا یا NSNP
  • برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا قلمرو یوکان یا YNP

چگونه برای مهاجرت استانی کانادا اقدام کنیم؟

ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که چگونه می‌توانید برای دریافت اقامت دائم به این کشور از طریق مهاجرت استانی کانادا اقدام کنید؟ مطمئنا اگر بخواهید شخصاً تمامی‌ این راه‌ها را طی کنید با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شوید که ممکن است به دلیل عدم آگاهی از قوانین و یا موارد دیگر تنها کار خود را سخت‌تر کنید و در نهایت هم به خواسته خود نرسید. اما اگر از تیمی‌ باتجربه کنارتان قرار گیرد بی شک موفق می شوید.

موسسه مهاجرتی افق ویزا تا کنون توانسته به افراد بسیار زیادی کمک کند تا اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورند. شما هم می‌توانید جزء این افراد باشید و با استفاده از مشاوره رایگانی که این موسسه در اختیارتان قرار می‌دهد، ابتدا شرایط شما بررسی می‌شود و بعد از آن بهترین روش در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید به شکل ساده‌تری روند مهاجرت را انجام دهید.

جمع بندی

شما در این مقاله ابتدا با روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی آشنا شدید و در ادامه با موسسه‌ای آشنا شدید که مشاوره رایگان را به علاقمندان ارائه می‌کند تا بتوانند به بهترین شکل مهاجرت به کشور کانادا را انجام دهند. پس اگر دوست دارید یکی از افرادی باشید که در کشور کانادا زندگی می‌کند، همین حالا به وب سایت موسسه مهاجرتی افق ویزا سر بزنید و از خدمات ما برخوردار شوید.

نظرات