بیوگرافی آبان عسکری بازیگر و همسرش محمد کارت + عکس زندگی شخصی و هنری

0

بیوگرافی آبان عسکری بازیگر و همسرش محمد کارت + عکس زندگی شخصی و هنری

آبان عسکری متولد ۵ اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در تهران بازیگر و تهیه کننده سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است در ادامه معرفی بیوگرافی و سوابق آبان عسکری بازیگر سریال یاغی و همسرش محمد کارت + زندگی شخصی و بازیگری آبان عسکری بازیگر ایرانی همراه با سوابق هنری از شروع تا شهرت تا عکس های جدید اینستاگرام آبان عسکری بازیگر سینما و تلویزیون را از مجله حرف تازه دانلود کنید:

نام و نام خانوادگی: آبان عسکری Aban Askari
تاریخ تولد : زادهٔ متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۶۰
زمینه فعالیت : سینما و تلویزیون
شغل : بازیگر، نویسنده، تهیه کننده
مدرک تحصیلی : کارشناسی ارشد تئاتر
سالهای فعالیت : از دهه ۸۰

آبان عسکری

بیوگرافی آبان عسکری بازیگر

آبان عسکری (Aban Askari) بازیگر و تهیه کننده ایرانی متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تئاتر است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز نمود. او با بازی در فیلم شنای پروانه و سریال یاغی به کارگردانی همسرش محمد کارت به شهرت رسید. ایشان علاوه بر بازیگری، نویسنده فیلم و تهیه کننده سینما نیز می باشد.

بیوگرافی آبان عسکری بازیگر

سوابق بازیگری

این بازیگر جوان بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در نمایش هایی چون فیروزه، خاطره ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود و مترسک حضور داشته است. از جمله آثار هنری که در آنها به ایفای نقش پرداخته است، می توان به فیلم و سریال هایی چون لاوراتوار، سوفی و دیوانه، مسکوت، روزگار، هشت و نیم دقیقه، پرستاران، حوالی پاییز و شنای پروانه و … اشاره کرد.

وی علاوه بر بازیگری، تجربه نویسندگی و تهیه کنندگی نیز دارد و نویسندگی فیلم بچه خور به کارگردانی محمد کارت را در کارنامه هنری اش به چشم می خورد دارد

فیلم سینمایی شنای پروانه

آبان عسکری بازیگر فیلم شنای پروانه در نقش شبنم به کارگردانی همسرش محمد کارت در کنار بازیگرانی همچون طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی نیا، ایمان صفا، مه لقا باقری و …به ایفای نقش پرداخته است. او با بازی در فیلم سینمایی شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  حضور داشت. بازی درخشان او مورد توجه مخاطبان و بینندگان این فیلم قرار گرفت.

همسر آبان عسکری کیست

همسر آبان عسکری کیست

او سال ها پیش با محمد کارت کارگردان ازدواج کرده است. محمد کارت کارگردان سریال یاغی، همسر آبان عسکری بازیگر نقش عاطی می باشد که برای بار دوم در فیلمی به کارگردانی همسرش حضور دارد.

محمد کارت همسر آبان عسکری

محمد کارت متولد ۱۵ فروردین ۱۳۶۵ در شیراز و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی، کارشناسی کارگردانی سینما و عضو پیوسته خانه سینمای ایران است.
او تاکنون در فیلم‌هایی چون «گزارش یک جشن» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «بی خود و بی جهت» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان، «چه خوبه که برگشتی»، «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان، «حراج» به کارگردانی حسین شهابی، «آزادی مشروط» به ایفای نقش پرداخته و در مقام کارگردان و تهیه‌کننده مستندهای ذره بین، سمفونی مرگ، خون مردگی، بختک، معلق و «شنای پروانه» و سریال‌ شبکه نمایش خانگی «یاغی» فعالیت کرده است.

محمد کارت همسر آبان عسکری

سریال هشت و نیم دقیقه

در سال ۱۳۹۴ در سریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی وارد قاب تلویزیون شد و در کنار شبنم قلیخانی و سام درخشانی، بهرنگ علوی
آشا محرابی، مزدک رستمی، الهه حصاری و … خوش درخشید

سریال پرستاران

بازی در سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی و محمودرضا تخشید و شهرام شاه‌حسینی یکی دیگر از آثار هنری این بازیگر است که در کنار هنرمندانی چون عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، الناز حبیبی، امین زندگانی، فریبا نادری، مهدی صبایی، سیاوش خیرابی، شهنام شهابی و .. به ایفای نقش پرداخته است.

صفحه اینستاگرام آبان عسکری

افتخارات

ایشان تهیه‌کنندگی فیلم مستند آوانتاژ را بر عهده داشته است که درباره زندگی تعدادی کارتن‌خواب رو به بهبود که مسیر تلاش برای بهتر زندگی‌کردن را طی می‌کنند را روایت می‌کند. این فیلم مستند در چندین جشنواره بین‌المللی و داخلی برنده و یا نامزد جایزه شده است.

همچنین برای نویسندگی فیلم کوتاه بچه خور ، برنده بهترین فیلم کوتاه از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنده جایزه بزرگ سی و چهارمین دوره فستیوال اودنسه دانمارک، برنده تندیس بهترین فیلم کوتاه از بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران، برنده نشان شایستگی بهترین کارگردانی از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران، کارگردانی و بهترین طراحی صحنه و لباس نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران شده است.

بیوگرافی آبان عسکری عکس

صفحه اینستاگرام آبان عسکری

ایشان در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و توئیتر و تلگرام فعالیت ندارد

سریال یاغی

جدیدترین اثر هنری آبان عسکری، بازی در سریال یاغی سریال به کارگردانی محمد کارت در نقش عاطی (عاطفه قنبرزاده) می باشد.

عکس های آبان عسکری

فیلم ها و سریال های آبان عسکری

  • نمایش فیروزه به کارگردانی بهزاد فراهانی
  • خاطره ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود به کارگردانی قطب الدین صادقی
  • مترسک به کارگردانی مهرداد خامنه
  • فیلم های سینمایی مات
  • شنای پروانه
  • سوفی و دیوانه
  • فیلم مستند لاوراتوار
  • فیلم کوتاه مسکوت
  • سریال های هشت و نیم دقیقه
  • پرستاران
  • حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی
  • روزگار
  • مجموعه نمایش خانگی یاغی
  • فیلم کوتاه بچه خور
  • سریال یاغی
  • ..

نظرات