پاک کن

0

پاک کن یکی دیگر از ابزارهای پر کاربرد در بین دانش آموزان و دانشجویان است که انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارد. در ابتدا اشاره ای به پیشینه پاک کن و نحوه پیدایش آن کرده و شما را با انواع و برندهای مختلف آن آشنا می کنیم.

پاک کن در زمان های گذشته به صورت یک ماده جامد از جنس پلاستیک یا رزین ساخته می شد که با مالش آن بر روی کاغذ اثر مداد را از بین می برد. سال ها بعد در سال ۱۷۷۰ یک مهندس انگلیسی این ابزار را به صورت یک قطعه لاستیکی ساخت که به دلیل سفت بودن امکان پاره شدن کاغذ وجود داشت به مرور زمان این قطعه لاستیکی کمی نرم تر شد تا هم به کاغذ، آسیب وارد نکند و هم قدرت پاک کنندگی آن افزایش یابد.

 انواع پاک کن

چند مدل پاک کن داریم؟

پـاک کن وینیل

پاک کن وینیل سخت و بادوام است و از ترکیب پلاستیک و وینیل ساخته شده است، این نوع پاک کن اثر مداد و خودکار را به راحتی پاک می کند. در حین استفاده از این نوع پاک کن فشار زیادی را وارد نکنید زیرا احتمال پاره شدن کاغذ وجود دارد. ضایعات پاک کن های وینیل به راحتی به صورت گلوله درآمده و قابل پاک شدن است.

پـاک کن خمیری

پاک کن خمیری با توجه به انعطاف پذیری و جذب بالایی که دارند در میان طراحان و نقاشان بسیار پر طرفدار هستند. این پاک کن اثر مداد و گرافیت را از روی کاغذ پاک می کند و همانند دیگر پاک کن ها از خود ضایعاتی به جا نمی گذارد. توجه داشته باشید پاک کن خمیری را در مجاورت هوای گرم قرار ندهید زیرا خاصیت خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نمی باشد.

پـاک کـن صابونی

پاک کن های صابونی به لحاظ ظاهری به شکل مستطیل هستند و قدرت پاک کنندگی خوبی دارند، اثر جوهر و مداد را پاک کرده و بیشتر موردپسند هنرمندان هستند زیرا به راحتی می توانند آثار هنری خود را اصلاح کنند.

پـاک کن لاستیکی

این نوع پاک کن یکی از انواع قدیمی پاک کن است که نسبت به دیگر پاک کن ها قدرت پاک کنندگی کمتری دارد و اگر برای پاک کردن، بیش از اندازه به آن فشار وارد شود احتمال نصف شدن آن وجود دارد.

پـاک کـن اتودی و مدادی

پاک کن اتودی همان طور که از اسم آن مشخص است به لحاظ ظاهری شبیه اتود است فقط به جای نوک داخل آن ها پاک کن های باریکی قرار دارند که با فشار انتهای آن پاک کن بیرون می آید. قدرت پاک کنندگی آن ها بالاست و نوع مونو زیرو آن برای ایجاد نور در طراحی بسیار کاربرد دارد. این نوع پاک کن ها قابل تعویض می باشند. پاک کن های مدادی هم مانند پاک کن های اتودی برای ایجاد نور کاربرد دارند اما قدرت پاک کنندگی آن ها کم تر است. نوک آن ها قابل تراشیدن است و فرچه ته مداد برای پاک کردن ضایعات کاربرد دارد.

پـاک کـن برقی

پاک کن برقی ابزاری نسبتاً جدید است که به کمک آن می توان نقاط سفید و بافت های مختلفی ایجاد کرد این پاک کـن به کمک باطری کار می کند و هنگام ضعیف شدن باطری، چرخش آن کند شده که در این صورت باید باطری آن را تعویض کرد.

یک نکته کلی که باید به آن توجه شود این است که برای پاک کردن خطوط کم رنگی که بر روی کاغذ رسم شده و خطوطی که به بافت کاغذ نفوذ کرده است باید از دو نوع پاک کـن متفاوت استفاده شود. برای خطوط کم رنگ پاک کـن نرم و برای خطوط ضخیم که به بافت کاغذ نفوذ کردند پاک کـن سفت باید مورد استفاده قرار گیرد.

پاک کن پیکاسو

مقایسه چند تا از بهترین برندهای معتبر پاک کن

پاک کن ها فارغ از برند تولید کننده آن ها تا حدودی خصوصیات مشابهی دارند، اما هر برند در تلاش است تا محصولات خود را از دیگر برندها متمایز کند و ویژگی های خاص تری را به تولیدات خود اضافه کند. برای مثال وجه مشترک پاک کن های فابر کاستل سفید، کنکو، پنتر، پاک کن پیکاسو و پاک کن سی کلاس این است که در ساختار آن ها از هیچ ماده سمی استفاده نشده است و برای پوست دست ایجاد حساسیت نمی کنند. قدرت پاک کنندگی پاک کـن های ذکر شده بسیار بالا بوده و شما باید بسته به نوع استفاده پاک کـن موردنظر خود را انتخاب و بعد خریداری کنید.

کوچک و بزرگ بودن پاک کـن ها نکته دیگری است که باید در هنگام خرید به آن توجه شود تا براساس مصرف، سایز موردنظر انتخاب شود. تنوع رنگ بندی، مورد دیگری است که در برندهای کنکو، فابر کاستل، پنتر و پیکاسو بیشتر دیده می شود ولی پاکن سی کلاس دارای رنگ بندی کمتری است و اغلب به رنگ سفید وارد بازار می شود.

مداد پاک کـن دار هم می تواند از دیگر انتخاب های ما برای خرید بهینه و اقتصادی باشد.

پاک کن سی کلاس

از کدام فروشگاه پاک کن بخریم؟

ما به شما خرید از فروشگاه های معتبر لوازم تحریر و نوشت افزاری را توصیه می کنیم که نیازهای همه گروه های سنی، اعم از دانش آموزان تا دانشجویان و سنین بالاتر را در نظر بگیرند. فروشگاهی که با تنوع محصولات خود دست مشتریان را برای خرید باز گذاشته و علاوه بر این اجازه دهد اجناس را از لحاظ کیفیت، کارایی و قیمت با هم مقایسه کرده و در نهایت خرید خود را نهایی کنند.

باید این مسئله را در نظر داشت که این روزها کسب و کارهای آنلاین نسبت به گذشته رشد بیشتری کرده اند و دیگر چندان نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه ها احساس نمی شود. فروشگاه های آنلاینی که خرید را برای کاربران خود راحت کرده اند تا بدون مراجعه حضوری و صرف زمان و هزینه تمام محصولات مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرند. قطعاً یک فروشگاه آنلاین خوب باید یک پشتیبانی خوب نیز داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتواند در مسیر خرید، مشتریان خود را راهنمایی کند. ارسال سریع و آسان از مواردی است که باید به آن توجه شود، این مهم است که فروشگاه مورد نظر اجناس خریداری شده را به چه روش هایی برای سفارش دهندگان خود ارسال می کند، در واقع این امکان باید وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند نحوه ارسال را بنا به شرایط خود انتخاب کنند.

تخفیف های فروشگاهی ویژگی جذابی که همیشه مورد توجه مشتریان بوده و هست و همین مسئله باعث می شود که آن ها جذب فروشگاه های پر تخفیف شوند زیرا فروشگاه مورد نظر این امکان را برای آن ها فراهم می کند تا بتوانند با قیمتی مناسب تر بلکه پایین تر از خیلی از فروشگاه ها جنس مورد نظر خود را خریداری کنند. حالا که اطلاعات کافی راجع یک فروشگاه آنلاین خوب دارید از فرصت استفاده کنید و ما را از طریق سایت چی بخونم و شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نظرات