سریال کره ‌ای یکی از میانبرهای یادگیری زبان کره ای

0

مطئمنا یکی از بهترین روش‌ها و متد‌ها در میان گزینه‌های یادگیری زبان کره‌ای البته به کمک یک استاد زبان کره ای متخصص، کمک گرفتن از فیلم وسریال است. اشخاصی که علاقه بسیار به دیدن فیلم و سریال دارند؛ می‌توانند به این واسطه، به یادگیری و تقویت زبان کره‌ای خود کمک بسیاری کنند.

سریال کره ‌ای یکی از میانبرهای یادگیری زبان کره ای

افراد علاقه‌مند می‌توانند به‌منظور تقویت مهارت‌های خود؛ علاوه بر شرکت در بهترین دوره‌های آموزش زبان کره‌ای، به تماشا فیلم و سریال بپردازند. در آموزشگاه زبان تیکا با شیوه آنلاین نیز یکی از مهم‌ترین توصیه‌های اساتید؛ یادگیری زبان کره‌ای با فیلم است.

از جمله توانایی‌ها و مهارت‌هایی که به‌واسطه دیدن بهترین سریال کره‌ای به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت، عبارت‌اند از:

  • اسپیکینگ
  • واژه‌ها
  • لیسنینگ
  • اصلاحات و عبارت‌ها
  • گرامر

افراد با مراجعه به بهترین سایت سریال کره‌ای و مشاهده آن فیلم‌ها؛ اصطلاحات، عبارات و نحوه به‌کارگیری کلمات در ساختار جمله را به‌درستی یاد خواهند گرفت. زبان‌آموزان از جمله خدماتی که به‌واسطه دیدن فیلم کره‌ای جهت یادگیری زبان به دست خواهند آورد؛ آشنایی کامل و جامع با لهجه‌های این زبان و چگونگی تلفظ کلمات است.

افرادی که به کمک سریال کره‌ای به دنبال یادگیری این زبان هستند، در کنار یاد‌گیری لهجه‌های مختلف زبان کره‌ای و چگونگی تلفظ کلمات، با نحوه به‌کاربردن واژه‌ها در ساختار جملات به‌خوبی آشنا خواهند شد. از دیگر مزیت‌های دیدن فیلم، آشنایی و شناخت از فرهنگ و سبک زندگی مردم این منطقه از آسیا است. البته خود این امر نیز کمک شایانی در یادگیری به شکل آموزش خصوصی زبان کره‌ای خواهد کرد.

نحوه یادگیری زبان کره ای با فیلم و سریال

احتمالاً برخی از افراد بر این عقیده تاکید دارند که یادگیری زبان کره‌ای بسیار سخت و دشوار است. اما استادان زبان کره‌ای آموزشگاه تیکا معتقدند کمک‌گرفتن از فیلم و سریال جهت یادگیری زبان، یک متد کاملاً علمی است و آموزش این زبان را شیرین خواهد کرد. البته در این روش، شخص متفاوت‌تر از زمانی که به تماشای فیلم می‌پردازد، عمل خواهد کرد.

جهت یادگیری زبان کره‌ای با فیلم، نیازمند دقت، نکته‌سنجی و صدالبته تماشا چندین باره یک سریال خواهد بود. از جمله نکات دیگری که باید در زمان یادگیری زبان کره‌ای به کمک فیلم توجه کنید، عبارت است از:

۱) تماشا فیلم به صورت معمولی

در ابتدا بدون درنظرگیری این که شما فیلم را برای یادگیری زبان نگاه می‌کنید، خیلی راحت و با لذت به تماشا آن بپردازید و از تک‌تک صحنه‌ها و موسیقی این فیلم لذت ببرید.

۲) زیر نویس فیلم کره ای به زبان فارسی

در نحوه آموزش زبان کره‌ای از مبتدی تا پیشرفته، استاد زبان کره‌ای بیان می‌دارد که ابتدا برای درک هر چه بیش‌تر فیلم، آن را با زیر‌نویس فارسی ببینید. برخی قسمت‌ها شاید برای زبان‌آموز گنگ و نامفهوم باشد؛ بنابراین بهتر است چندین بار به تماشا آن قسمت‌ها بپردازد.

با استفاده از یک مداد و دفترچه، اصلاحات و عبارات کره‌ای به همراه ترجمه زیرنویس شده را یادداشت کنید. این‌گونه با تکرار آن‌ها در ذهن شخص حک خواهند شد. در صورت نیاز به دیکشنری یا با سرچ در اینترنت، معنی و اطلاعات بیش‌تری را در مورد آن عبارت‌ها به دست بیاورید.

۳) تماشا فیلم با زیر نویس کره ای

هنگامی که زبان‌آموز، تسلط کامل و جامعی بر معانی و اصطلاحات به‌کاررفته در بخش‌های مختلف فیلم دست پیدا کرد؛ زمان آن است که فیلم را با زیرنویس کره‌ای ببیند. در این هنگام، زبان‌آموز بر طبق اطلاعات به دست آورده در مرحله قبل و تماشای فیلم با زیرنویس کره‌ای در این مرحله، باید ببیند تا چه اندازه می‌تواند به درک درست مطالب بپردازد. نکات و کلمات جدید را نکته‌برداری کرده و به دنبال معنی آن کلمات برود.

۴) تکرار دیالوگ‌های فیلم

در این مرحله باید زبان‌آموز به همراه شخصیت‌های فیلم به بیان دیالوگ‌ها با صدای بلند بپردازد. شخص زبان‌آموز، باید تمام سعی خود به کار گیرد تا به بیان درستی از تلفظ کلمات و چگونگی مدل گفتاری آن جملات برسد. شاید در ابتدا این کار سخت و البته مسخره به نظر بیاید؛ اما زبان‌آموز با تلاش بسیار خود در تکرار دیالوگ‌ها، آرام‌آرام بر آن جملات تسلط کامل پیدا خواهد کرد.

۵) تماشا فیلم بدون زیر نویس

اکنون که زبان‌آموز تمامی مراحل یادگیری و آموزش زبان کره‌ای از مبتدی تا پیشرفته را به‌واسطه دیدن فیلم بر طبق متد اساتید زبان کره‌ای گام‌به‌گام پیش رفته است؛ وارد آخرین مرحله خواهد شد. در این مرحله، زیر‌نویس فیلم را خاموش کرده و بادقت به تماشا فیلم بپردازد. شخص به‌خوبی متوجه می‌شود که تا چه اندازه در درک مطالب بیان شده در سریال، پیشرفت داشته است.

اگر شخص زبان‌آموز به دنبال یادگیری بهتر زبان کره‌ای است، تمامی این مراحل را برای بار دوم و چندم با یک فیلم تمرین کند. این‌گونه شخص بر تمامی قسمت و سکانس‌های فیلم، مسلط می‌شود. البته مدت‌زمان لازم برای یادگیری به این روش، کاملاً بستگی به میزان استعداد زبا‌ن‌آموز دارد.

برخی از افراد در مدت‌زمان یک روز و برخی یک هفته طول می‌کشد تا مطالب را به‌درستی بیاموزند. زبان‌آموز جهت یادگیری زبان کره‌ای به سایت‌های مختلف سر‌زده و می‎‎تواند با تماشا فیلم‌های مختلف برای آموزش خصوصی زبان، تمام تلاش خود را به کار ببرد.

یک نکته مهم برای زبان‌آموزان حرفه‌ای؛ تهیه پرسرعت‌ترین اینترنت است. اینترنت با سرعت کم، از یک سو باعث ایجاد وقفه‌های زیادی در زمان تماشا فیلم شده و از جانب دیگر، باعث ایجاد حس عصبانیت و کلافگی در زبان‌آموزان خواهد شد. شخص در زمان تماشا فیلم با اینترنت کم‌سرعت، باید تاب و تحمل خود را بالا ببرد.

در کنار دفترچه یادداشت و مداد برای نکته‌برداری، نوشتن یک سری از کلمات تازه و معانی آن‌ها و همچنین یک دیکشنری، حتماً یک هدفون یا هندزفری در دسترس زبان‌آموزان باشد. استفاده از هندزفری یا هدفون از یک جانب، باعث بهتر شنیدن کلمات و تلفظ درست آن‌ها می‌شود. البته از سوی دیگر، تمرکز شخص را بالا می‌برد، زیرا از شنیدن هرگونه صدای اضافه به‌دور خواهد بود.

زبان‌آموز در زمان تماشا فیلم، فقط به دنبال ایجاد حس لذت از دیدن فیلم موردعلاقه خود نیست و بر طبق آموزه‌های اساتید زبان کره‌ای، او از این روش علمی بهره می‌برد تا گوش او بهتر و بیش‌تر با صدا و آوا‌های زبان کره‌ای آشنا شود. آشنایی بیش‌تر و بهتر، سبب یادگیری زودتر زبان کره‌ای خواهد شد.

در پخش زنده یا  live streaming، افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان کره‌ای و یا حتی سریال‌های کشور کره جنوبی؛ هم‌زمان با مردم این کشور، فیلم‌های روز در کره را خواهند دید. البته یادگیری زبان با روش پخش زنده فیلم یا سریال از یک سایت، برای زبان‌آموزان در سطح مبتدی و متوسطه؛ کمی سخت و دشوار است. این افراد بهتر است از روش Video on Demand کمک بگیرند.

در روش Video on Demand، زبان‌آموزان هر زمان متوجه موضوعی نشدند یا اینکه در زمان یادداشت کلمه یا یک واژه، بخشی از فیلم را از دست دادند؛ کافی است با دکمه برگشت به عقب، وقفه ایجاد شده را جبران کنند. این روش یادگیری زبان کره‌ای به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد تا متناسب با موضوعات موردعلاقه خود فیلم یا محتوا را انتخاب کنند.

آموزش خصوصی زبان با انتخاب فیلم

آموزش خصوصی زبان با انتخاب فیلم

بر اساس روش استاد زبان کره‌ای در آموزشگاه آنلاین زبان، شخص زبان‌آموز ابتدا باید بر طبق سطح زبان خود فیلم انتخاب کند. این فرد پس ارزیابی میزان اطلاعات و آگاهی خود از زبان کره‌ای، باید به سراغ فیلم‌هایی برود که نسبت به آن‌ها علاقه‌مند است.

اگر شخصی ژانر کمدی یا رمانتیک و عاشقانه را دوست دارد، برای یادگیری زبان به سراغ این نوع از فیلم‌ها برود. زیرا شرط اول جهت یادگیری زبان کره‌ای با فیلم، لذت بردن از آن سریال است. نکته اول لذت بردن از تماشای فیلم، انگیزه خود زبان‌آموز برای آموزش و یادگیری بهتر زبان خواهد شد.

از دیگر نکات مهم در زمان انتخاب فیلم جهت آموزش خصوصی زبان کره‌ای، انتخاب فیلم‌هایی با موضوعات ساده و معمولی است. هر چه فیلم انتخابی شخص زبان‌آموز پیچیده باشد، به همان اندازه شخص از یادگیری به این روش خسته خواهد شد. زیرا او تمام تلاش خود را برای درک موضوع فیلم خواهد کرد و در نتیجه فرد توانی برای یادگیری لغات و معانی آن ندارد. سخت شدن آموزش خصوصی زبان به‌واسطه روش اساتید زبان کره‌ای، زبان‌آموز را از ادامه راه باز خواهد داشت.

ده مورد از محبوب ترین سریال های کره ای

ده مورد از محبوب ترین سریال های کره ای

یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که اساتید ما در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا دارند؛ تماشا بهترین سریال‌ها است و همواره زبان‌آموزان را به این کار تشویق می‌کنند. این سریال‌ها و فیلم‌ها، جز بهترین‌های کشور کره جنوبی بوده و این لیست شامل موارد زیر خواهد بود:

۱) My Sassy Girl:

فیلم در ژانر کمدی رمانتیک بوده و از داستان آن در ساخت دو فیلم در کشور ژاپن و آمریکا استفاده شده است. داستان در مورد یک دختر و پسر جوانی است که نیمه‌شب در ایستگاه قطار با هم ملاقات می‌کنند. در ادامه اتفاقات جذابی میان دو شخصیت اصلی داستان رخ‌داده و فیلم در واقع روایتگر این اتفاقات جالب خواهد بود.

موضوع ساده و موقعیت‌های متنوعی که در فیلم، کارگردان و نویسنده به آن پرداخته‌اند؛ همگی در شناخت و آگاهی یافتن از بسیاری از کلمات و واژه‌ها به زبان‌آموز کمک خواهد کرد. البته نحوه رفتار و طرز بیان کلمات و عبارات بر طبق سن هر یک از شخصیت‌های فیلم نیز؛ جهت یادگیری زبان و سبک زندگی مردم کره تأثیرگذار خواهد بود.

۲)  The Host:

بسیاری از افراد عاشق هیجان هستند، دیدن فیلم هیجان‌انگیز The Host که در سال ۲۰۰۶ ساخته شده است، یکی از گزینه‌های عالی جهت تماشا فیلم، آن هم به زبان کره‌ای خواهد بود. فیلمی که در سال بعد با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه گشته و جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرد.

داستان دررابطه‌با یک هیولا عظیم‌الجثه است که از رودخانه هان بیرون می‌آید. این حیوان به مردم شهر حمله کرده و بسیاری را می‌کشد. بسیاری از صفات مردم کره را می‌توان با تماشای این فیلم، به‌خوبی یاد گرفت.

۳) The Thieves:

از جمله فیلم‌های ژانر اکشن به زبان کره‌ای، فیلم The Thieves است که روایتگر داستانی جذاب و همراه با مکالمه‌های زیادی میان شخصیت‌های فیلم است. در این ویدئو از جملات و عبارات رسمی به کار گرفته نشده و ساختار محاوره‌ای دیالوگ‌های این فیلم، در زبان کره‌ای پرکاربرد است. این فرآیند راه‌حل خوبی برای تقویت مهارت‌های افراد در آموزش خصوصی زبان است.

۴) Joint Security Area:

فیلم روایتگر جنگ میان کره شمالی و جنوبی بر طبق رمان Demilitarized Zone در یک مکان غیرنظامی است. از جمله فیلم‌های توصیه شده استاد زبان کره‌ای به زبان‌آموزان مبتدی، دیدن این فیلم خواهد بود. این اشخاص با چند بار تماشا فیلم، به افعال پرکاربرد و همچنین دایره واژگان بسیار بزرگی از زبان کره دست خواهند یافت.

۵) The Attorney:

داستان فیلم دررابطه‌با چند جوان اهل کره شمالی است که بی‌گناه در کشور کره جنوبی دستگیر می‌شوند. در اصل موضوع فیلم، قانون بوده و در آن از اصطلاحات و واژگان تخصصی بسیاری استفاده شده است. افراد علاقه‌مند به زبان کره‌ای؛ با مشاهده این فیلم، بسیاری از اصطلاحات سیاسی، حقوقی و مسائل اجتماعی را خواهند آموخت.

۶) Two Face of My Girlfriend:

ژانر فیلم، رمانتیک کمدی بوده که روایتگر دو زوج است. این دو زوج شخصیت‌های متفاوت و درعین‌حال جذاب داشته و در جریان آشنایی آن‌ها با هم اتفاقات بسیاری برایشان رخ می‌دهد. از جملات با ساختار محاوره‌ای بسیاری در فیلم استفاده شده است که در زبان کره‌ای کاربرد زیادی دارند.

۷) A Taxi Driver:

داستان دررابطه‌با یک راننده تاکسی است. این شخص یک روزنامه‌نگار خارجی را با خود به شهر گوانجو می‌برد تا از تنش‌های به وجود آمده در شهر، خبر تهیه کند. یک فیلم با ماجرا‌هایی بسیار و ارائه‌دهنده اطلاعات تاریخی زیاد از کشور کره است. جهت یادگیری و آموزش زبان کره‌ای به‌خاطر بیان اصطلاحات و عبارات مختلف از این زبان شرق آسیا، فیلم A Taxi Driver بسیار کاربردی خواهد بود.

۸) Oldboy:

از مشهور‌ترین فیلم‌های کشور کره جنوبی که به موضوع انتقام پرداخته و پر از اصطلاحات و جملات محاوره‌ای زبان این کشور است. زبان‌آموز علاوه بر یادگیری واژگان جدید، با تنوع صحبت‌کردن مردم کره نیز به‌خوبی آشنا خواهد شد.

۹) Parasite:

این فیلم با روایت داستانی از کلاهبرداری خانوادگی، برنده اسکار در سال ۲۰۲۰ شده است. البته در موقعیت‌های اجتماعی متفاوت، در واقع دو سطح اجتماعی بالا و پایین کشور کره را به نمایش می‌گذارد. جملات و نوع رفتاری که دو خانواده در این فیلم به نمایش می‌گذارند، یک دایره واژگان وسیعی را از ادبیات رسمی و غیررسمی زبان کره‌ای به تماشاگر ارائه خواهد داد.

۱۰ Intimate Strangers:

ژانر فیلم اجتماعی بوده و بر پایه بیان دیالوگ‌های زیادی میان کاراکتر‌ها تعریف شده است. داستان دررابطه‌با چند دوست است که در خانه یکی از دوستان خود مهمان هستند. اتفاقات به وجود آمده در فیلم، کم‌کم داستان آن را از یک مهمانی ساده به سمت یک فضای پر از التهاب سوق می‌دهد. واژه‌ها و کلمات محاوره‌ای بسیاری در فیلم به‌کاررفته و به‌منظور افزایش سطح مکالمات؛ یکی از بهترین توصیه‌های استادان زبان کره‌ای ما در آموزشگاه تیکا است.

بهترین شبکه‌ ها برای پخش فیلم کره ای

بهترین شبکه‌ ها برای پخش فیلم کره ای

متد استاد زبان کره‌ای، تماشا فیلم به این زبان است. بهترین سایت‌ها و شبکه جهت تماشا فیلم برای آموزش زبان کره‌ای، عبارت‌اند از:

۱) TV Chosun:

شرکت رسانه‌ای Chosun؛ شبکه TV Chosun را پشتیبانی کرده و این کانال در اصل به یک روزنامه معروف در کشور کره جنوبی به نام The Chosun Ilbo متعلق است. بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، افراد علاقه‌مند به یادگیری زبان کره‌ای می‌توانند عضو این شبکه شده و از خدمات ارائه شده از سوی آن بهره‌مند شوند.

جهت یادگیری زبان کره‌ای به‌واسطه آموزشگاه آنلاین زبان، به سایت رسانه‌ای Chosun مراجعه کرده و بخش   VOD این سایت را پیدا کنید. در این بخش از سایت تقریباً تمامی برنامه‌های پخش شده در کره جنوبی بر روی سایت بارگذاری شده‌اند و زبان‌آموزان به‌راحتی می‌توانند اطلاعات زیادی را دررابطه‌با سبک زندگی و فرهنگ مردم کره به دست آورند.

۲) Arirang:

رسانه بین‌المللی کره به پشتیبانی این سایت پرداخته و اشخاص کره‌ای که انگلیسی‌زبان هستند در تلاش‌اند تا بتوانند زبان کره‌ای را با کمک این شبکه یاد بگیرند. اخبار، محتوا‌های آموزشی و در کنار آن؛ موضوعات اجتماعی و فرهنگی، از جمله مطالبی هستند که در این شبکه بیان شده‌اند.

برای یادگیری زبان به این سایت مراجعه کرده و ویدئو‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که به زبان کره‌ای و با زیر‌نویس انگلیسی تهیه شده‌اند. این گزینه جزء انتخاب‌های عالی برای زبان‌آموزان در سطح متوسط محسوب می‌شود.

این زبان‌آموزان خیلی راحت با تلفظ صحیح کلمات و جملات کره‌ای آشنا شده و معانی آن‌ها را می‌توانند درک کنند. زبان‌آموزان البته علاوه بر تلفظ صحیح کلمات، با خط و نوشتار این زبان نیز آشنا خواهند شد. از جمله موضوعات محتوا‌های جذاب سایت می‌توان به غذا و سرگرمی اشاره کرد.

۳) KBS:

رسانه ملی کره جنوبی، پشتیبان شبکه KBS است که در سال ۱۹۲۷ افتتاح شده است. این شبکه آرشیوی از برنامه پخش شده در گذشته را داشته و یک گزینه مناسب جهت آشنایی با زبان و فرهنگ مردم سرزمین کره جنوبی است. خدمات ارائه شده از سوی این شبکه به اعضا، کاملاً رایگان و بدون هیچ‌گونه هزینه خواهد بود.

۴) نتفلیکس:

از بهترین و شاید مشهور‌ترین سایت‌ها برای تماشا فیلم و سریال به شیوه آنلاین، شبکه نتفلیکس است. البته این شبکه رایگان نبوده و با یک کارت مخصوص، می‌توان عضو شبکه نتفلیکس شد. در این شبکه به راحتی با بهترین سریال‌های کره‌ای آشنا شده و با تماشا آن‌ها زبان کره‌ای را در کنار فرهنگ مردم این سرزمین یاد بگیرید. از مشهور‌ترین سریال‌های کره‌ای پخش شده در نتفلیکس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سریال موسیقی فردا

داستان رابطه با دو دانش‌آموز موسیقی است که هم‌زمان با آموزش دیدن رشته موسیقی، عاشق هم می‌شوند. در این سریال بسیاری از کلمات حوزه موسیقی مطرح شده و زبان‌آموزان با دیدن آن با واژگان در این زمینه نیز آشنایی پیدا خواهند کرد.

– سریال پادام پادام

این سریال بیانگر روابط عاشقانه افراد بوده و بسیاری از اصطلاحات مربوط به رنگ در آن به‌کاررفته است. البته زبان‌آموز با کمی دقت و توجه به دیالوگ‌های بیان شده در فیلم، امکان بیان احساسات خود به زبان کره‌ای را به دست خواهد آورد.

پنیر در تله و گل پسر همسایه از جمله بهترین سریال‌های برای یادگیری زبان کره‌ای هستند. در آموزشگاه آنلاین زبان با استفاده از بهترین و علمی‌ترین روش، زبان‌آموزان به یادگیری زبان کره‌ای ترغیب و تشویق می‌شوند.

یادگیری کره ای با بهترین اساتید تیکا

یادگیری کره ای با بهترین اساتید تیکا

البته دیدن فیلم به‌تنهایی سبب یادگیری زبان نخواهد شد و زبان‌آموزان از طریق ثبت‌نام در آموزشگاه زبان تیکا با حضور بهترین استادهای زبان کره‌ای، می‌توانند به شکل کاملاً حرفه‌ای این زبان را یاد بگیرند.

پس از آن جایی که یادگیری به‌صورت فعال ارزشمند است و زبان‌آموز از این طریق مطالب را به بهترین شیوه می‌آموزد؛ پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر شرکت در کلاس‌ها، یادگیری زبان کره‌ای با فیلم را نیز تجربه کنید. ما در آموزشگاه آنلاین زبان تیکا در کنار شما هستیم تا با متد‌های نوین، یادگیری زبان کره‌ای را آسان‌تر و تأثیرگذارتر کینم.

نظرات