بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت + عکس ها زندگینامه و ماجرای بیماری

0

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت + عکس ها زندگینامه و ماجرای بیماری

بیوگرافی و سوابق جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت بازیگر معروف از آشنایی و ازدواج تا ماجرا و علت بیماری جیدا اسمیت همسر ویل اسمیت + زندگینامه و اینستاگرام جیدا پینکت بازیگر و خواننده آمریکایی همراه با سوابق هنری از سینما تا موسیقی و تجارت را در بیوگرافی کامل جادا پینکت همسر ویل اسمیت و زندگی شخصی او در مجله حرف تازه بخوانید

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت + عکس ها زندگینامه و ماجرای بیماری

 

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت بازیگر و خواننده

جیدا پینکت اسمیت (Jada Pinkett Smith) نام اصلی جیدا کُرن پینکت (زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۱) در ‏بالتیمور، مریلند، آمریکا، بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، بازرگان، صداپیشه اهل آمریکا است. او همسر ویل اسمیت بازیگر معروف و سرشناس هالیوود است.

زندگینامه جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت

چکیده بیوگرافی جادا پینکت

نام کامل: جیدا کُرن پینکت

سال‌های فعالیت ۱۹۹۰ – (بازیگر)
زمینه فعالیت: خواننده – بازیگر
همسر: ویل اسمیت (۱۹۹۷)
فرزندان : جیدن اسمیت، ویلو اسمیت و یک فرزند خوانده
وبگاه رسمی: jadapinkettsmith.com

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت

سوابق هنری و بازیگری

جادا پینکت از سال ۹۰ میلادی وارد عرصه سینما و بازیگری شده است. او از سال ۱۹۹۰ با بازی در سریال کمدی موقعیت «رنگ‌های واقعی» به‌عنوان بازیگر مهمان بطور حرفه ای وارد هنرپیشگی شد و با بازی در سریال «دنیایی دیگر» به تهیه‌کنندگی بیل کازبی به شهرت رسید. حضور موفق او در این سریال توانست او را به بازیگری مطرح و چهره شناخته شده در بین بازیگران تبدیل کند. او در فیلم «پروفسور دیوانه» (۱۹۹۶) در نقش روبروی ادی مورفی بازی کرد. جیدا در طول فعالیت های هنری خود در سریال گاتهام و در نیمه نخست دهه نود میلادی، در چند فیلم درام حضور یافت. جیدا تاکنون در بیش از ۲۰ فیلم در ژانرهای مختلف بازی کرده‌است.

جیدا پینکت همسر ویل اسمیت کیست

جیدا پینکت همسر ویل اسمیت کیست

جیدا پینکت در سال ۱۹۹۷ با ویل اسمیت بازیگر سرشناس آمریکایی ازدواج کرد. آنها صاحب دو فرزند به نام‌های جیدن اسمیت و ویلو اسمیت هستند. او همچنین مادرخوانده تری اسمیت، پسر ویل اسمیت از ازدواج قبلی‌اش است.

این زوج موسسه خیریه ای با هدف کمک به نوجوانان آسیب پذیر را تاسیس و اداره می کنند.

عکس های اینستاگرام جادا پینکت همسر ویل اسمیت

گفتنی است که ویل اسمیت متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ بازیگر، تهیه‌کنندهٔ فیلم و رپر آمریکایی است. او جوایز گوناگونی چون یک جایزهٔ گلدن گلوب، یک جایزهٔ اسکار و چهار جایزهٔ گرمی برنده شده‌است. فوربز در سال ۲۰۱۳ اسمیت را پول‌سازترین ستارهٔ جهان معرفی کرد. در آوریل ۲۰۰۷ نیوزویک او را «قدرتمندترین بازیگر هالیوود» نامید

 

فیلم ها و سریال های جیدا اسمیت

اسمیت برای بازی در نقش بوکسور محمد علی در فیلم علی (۲۰۰۱) و دلال سهام کریس گاردنر در فیلم در جستجوی خوشبختی (۲۰۰۶) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او در سال ۲۰۲۱ برای به تصویر کشیدن ریچارد ویلیامز در فیلم درام شاه ریچارد برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب و جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

عکس همسر اول ویل اسمیت

عکس های همسر اول ویل اسمیت

ویل اسمیت قبل از ازدواج با جیدا با خانم شری زامپینو در سال ۱۹۹۲ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند پسر است. این ازدواج در سال ۱۹۹۵ به طلاق انجامید .

پیج اینستاگرام جیدا اسمیت

صفحه شخصی او را با نشانی jadapinkettsmith در شبکه های اجتماعی اینستاگرام دنبال کنید

حواشی مراسم اسکار ۲۰۲۲

جیدا پینکت به همراه همسرش ویل اسمیت در مراسم اسکار ۲۰۲۲ حضور داشت که به دلیل موهای تراشیده و کچلش مورد تمسخر مجری اسکار به نام کریبس راک قرار گرفت. ویل اسمیت نیز سیلی روی صورت راک زد که بازتاب گسترده ای داشت.

عکس های جیدا پینکت همسر ویل اسمیت

فیلم ها و سریال های جیدا اسمیت

تهدیدی برای جامعه (۱۹۹۳)
مرکب (۱۹۹۴)
ترانه جیسون (۱۹۹۴)
پروفسور نخاله (۱۹۹۶)
اگر این دیوارها می‌توانستند صحبت کنند (۱۹۹۶)
جیغ ۲ (۱۹۹۷)
شاهزاده مونونوکه (۱۹۹۷، صداپیشه)
بازگشت به بهشت (۱۹۹۸)
علی (۲۰۰۱)
انقلاب‌های ماتریکس (۲۰۰۳)
ماتریکس ۲ (۲۰۰۳)
وثیقه (۲۰۰۴)
ماداگاسکار (۲۰۰۵، صداپیشه)
ماداگاسکار: فرار به آفریقا (۲۰۰۸، صداپیشه)
مادرهای بد (۲۰۱۶)
گاتهام (۲۰۱۶)
سفر دختران (۲۰۱۷)

نظرات