چرا ویزای تحصیلی کانادا بهترین فرصت برای دانشجویان است؟

0

از میان ده‌ها شیوه مهاجرتی، مهاجرت تحصیلی همیشه یکی از پرطرفدارترین و مطمئن‌ترین راه‌های مهاجرت بوده است. سال‌های زیادی است که افراد با سطح دانش بالا در رشته تحصیلی خود، تصمیم می‌گیرند که برای ارتقای سطح تحصیلات به کشوری دارای دانشگاه‌هایی با سطح علمی بالا مهاجرت کنند. البته به نظر می‌رسد این مهاجرت‌ها از سمت دانشجویان اهل خاورمیانه، بیشتر است چرا که این افراد مهاجرت تحصیلی را در واقع یک پیشرفت و راهی برای داشتن زندگی مرفه می‌بینند. برای همین هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی تصمیم می‌گیرند تا برای ویزای تحصیلی اقدام کنند.

 ویزای تحصیلی کانادا

اولین اقدام، انتخاب کشور مقصد است که معمولاً بیشتر افراد کشور‌های اروپایی و کشور‌های واقع در آمریکای‌شمالی را به دلیل فرهنگ و رفاه بالا برمی‌گزینند. کانادا کشوری واقع در آمریکای شمالی است که مقصد بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به مهاجرت است‌. واقعیت این است که این کشور، یک رویا برای برخی به حساب می‌آید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن انجام می‌دهند. اما اگر شما جزء افرادی هستید که نمی‌دانید چرا کسب ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند بهترین اتفاق زندگی شما باشد؛ در ادامه با ما همراه باشید تا با مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا و چگونگی آن آشنا شوید.

مزیت‌های اخذ ویزای تحصیلی کانادا

  • تحصیل با استاندارد‌های بالای جهانی

از لحاظ تحصیلی، کانادا در رتبه جهانی خوبی قرار دارد. سیستم آموزش عالی این کشور یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در جهان است. از معروف‌ترین دانشگا‌ه‌های این کشور می‌توان به دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل، بریتیش، کلمبیا و آلبرتا اشاره کرد که نه‌تنها از ایران، بلکه از سرتاسر جهان دارای متقاضیان زیادی جهت تحصیل هستند. همچنین دانشجویانی که فرصت تحصیل در کانادا را پیدا می‌کنند؛ در واقع شانس یادگیری هرچه بیشتر دو زبان اصلی این کشور یعنی زبان‌های انگلیسی و فرانسوی را نیز کسب می‌کنند که هم برای آینده‌ی تحصیلی و هم کاری آن‌ها، به شدت سودمند خواهد بود.

  • امکان کار در حین و پس از تحصیل

به هیچ عنوان نمی‌توان از نقش تمکن مالی در فرآیند کسب ویزای تحصیلی کانادا یا هر کشور دیگری، چشم‌پوشی کرد. اما هستند کشور‌هایی که علاوه‌بر این، حق کار کردن در حین تحصیل را به دانشجویان مهاجر نمی‌دهند؛ به این معنی که آن‌ها باید کل مدت زمان تحصیل هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را بدون کار کردن بپردازند. با توجه به بالا بودن قیمت ارز‌های خارجی، بسیاری از دانشجویان از پس مخارج خود برنمی‌آیند. دولت کانادا به دانشجویان مهاجر، این اجازه را می‌دهد که چیزی حدود ۳۰ ساعت در هفته را به کار کردن و کسب درآمد بپردازند. همچنین پس از تحصیل، شما می‌توانید با گرفتن ویزای کار کانادا پس از اخذ ویزای تحصیلی کانادا جهت کار کردن مشغول شده و آینده خود را تضمین کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

  • دریافت بورسیه و کمک هزینه

کانادا نیز همانند هر کشور توسعه‌یافته دیگری تمایل دارد تا نخبه‌ها و افرادی با نبوغ و هوش بالا را جذب خود کند. بنابراین برای محقق کردن این مهم، مزیت‌هایی نظیر بورسیه و کمک هزینه تحصیلی نیز در نظر گرفته است.

  • سطح بالای زندگی و رفاه اجتماعی

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که زندگی در کشوری مثل کانادا، یک رویاست. چرا که مهاجرین در این کشور از رفاه‌اجتماعی بالایی برخوردار هستند و علاوه‌بر تحصیل، می‌توانند شخصیت خود را نیز در این کشور رشد دهند. جالب است بدانید یکی از مهاجرپذیرترین کشور‌های دنیا، کانادا است. به همین خاطر در میان مردمی متشکل از نژاد‌ها، زبان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون شما راحت‌تر می‌توانید خود را وفق داده و زودتر روابط اجتماعی خود را گسترش دهید.

از دیگر مزایای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور می‌توان به این اشاره کرد که شما می‌توانید از این طریق زمینه‌های کسب اقامت دائمی این کشور را نیز فرام کرده و برای خود و خانواده‌تان، آینده تضمین شده‌ای رقم بزنید. خوب است بدانید که با اخذ ویزای تحصیلی کانادا، شما می‌توانید برای خانواده خود درخواست اخذ ویزای همراه کنید. همسر شما در این صورت، از اجازه کار تمام‌وقت و فرزند شما نیز از مزیت تحصیل رایگان برخوردار خواهد شد.

صفر تا صد ویزای تحصیلی کانادا

به عنوان فردی ک ممکن است در هر دور‌ه‌ای از تحصیلات عالی، مشغول به تحصیل باشد باید بدانید که اگر هنوز دوره دکتری را شروع نکرده‌اید، همچنان شانسی برای اخذ ویزای این کشور را به صورت تحصیلی دارید. شما می‌توانید برای مقاطع لیسانس (کارشناسی)، فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) و دکتری ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. در ادامه با شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مورد هر یک از مقاطع تحصیلی گفته شده آشنا خواهید شد.

ویزای تحصیلی کانادا

مقطع لیسانس

اگر ۱۲ سال تحصیل خود در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را گذرانده‌اید و با نمرات خوب درس‌های خود را، به خصوص سال‌های دبیرستان را پاس کرده‌اید شما شرایط پایه را دارا هستید. دومین مسأله، نمره زبان شما خواهد بود. برای کسب ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس شما به نمره آیلتس ۶ به بالا نیاز خواهید داشت. همانند ایران، دوره لیسانس در کانادا نیز دوره‌ای ۴ ساله است که شما با کسب ویزای آن، می‌توانید در دانشگاه مورد نظر به تحصیل در این مقطع در رشته دلخواه خود مشغول شوید. البته خوب است بدانید که در استان کبک این کشور، دوره لیسانس در برخی از دانشگاه‌ها سه ساله است. مدارکی که برای اقدام به کسب ویزا در این مقطع دارید شامل مدرک دیپلم، ریز نمرات سال‌های آخر دبیرستان و نمره آیلتس بالای ۶ خواهد بود.

فوق لیسانس

افرادی ک مدرک لیسانس خود را در ایران با نمرات بالا گرفته‌اند می‌توانند جهت تحصیل در مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد در کانادا اقدام کنند. مدارکی که این افراد برای کسب ویزا به آن احتیاج دارند؛ تقریباً با مدارکی که پیش‌تر در بخش لیسانس گفته شد مشترک است با این تفاوت که این افراد به مدرک لیسانس خود نیز احتیاج خواهند داشت. مقطع ارشد در کانادا، دوره‌ای دو ساله است که به دو شکل کورس (Course) و ریسرچ (Research) صورت می‌پذیرد. در نوع کورس، دانشجو در کلاس‌های درس حضور می‌یابد و از طریق نمرات خود نیز ارزیابی می‌شود. از طرف دیگر در دوره‌های ریسرچ، دانشجو به کمک و راهنمایی استاد راهنمای خود ر مورد موضوعات خاص و مشخصی به تحقیق و مطالعه می‌پردازد.

دکتری

اگر مدرک ارشد خود را با مدرکی بالاتر از ۱۳ دریافت کرده‌اید؛ شما شانسی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری خواهید داشت. البته این تنها چیزی نخواهد بود که به آن نیاز دارید؛ شما باید دارای رزومه تحصیلی درخشانی حاوی مقالات ISI باشید تا بتوانید نظر اساتید راهنمای کانادایی را جلب کنید. دوره دکتری که از ۳ تا ۵ سال ممکن است به طول بیانجامد، مانند دوره فوق لیسانس به دو صورت کورس و ریسرچ برگزار می‌شود.

منبع تمامی موارد فوق وبسایت رسمی اداره مهاجرت کانادا به آدرس canada.ca است.

ویزای تحصیلی کانادا

اخذ آسان ویزای تحصیـلی کانادا با هلدینگ مهاجرتی ویستا

مهاجرت به کانادا، به طورکلی شامل قوانین پیچیده‌ای است. گرچه در این مطلب تلاش بر این بود که شما با کلیات این مسأله و مزایای ‌آن آشنا شوید؛ اما برای موفق شدن یک اقدام مهاجرتی، شما علاوه‌بر اراده و توانایی مالی، به راهنمایی افرادی آگاه و کارشناس در این زمینه نیاز دارید. هلدینگ مهاجرتی ویستا دارای مشاورینی آگاه از تمامی پیچ‌وخم‌های این راه است که می‌توانند به شما در جهت کسب راحت و سریع ویزا و حتی اقامت این کشور کمک کنند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و برخورداری از خدمات مشاوره رایگان ویستا به خصوص در زمینه ویزای تحصیلی، به نشانی اینترنتی https://mohajeranweb.com مراجعه نمایید.

نظرات