آموزش تهیه نان پنجره ای به صورت آسان + عکس نان پنجره ای

0

یکی از ساده ترین شیرینی هایی که می توانید در خانه و با وسایل خیلی کمی تهیه کنید، نان پنجره ای است. از این شیرینی می توانید به عنوان پذیرایی در جشن های خود استفاده کنید. در این پست سعی کرده ایم آسان ترین روش پخت این شیرینی خوشمزه را در اختیار شما قرار دهیم، پس با حرف تازه همراه باشید.

نان پنجره ای

آموزش تهیه نان پنجره ای

شیرینی پنجره ای که با نام نان پنجره ای شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های سنتی و پرطرفدار ایرانی است. این شیرینی خوشمزه معمولا در اعیاد مذهبی و اعیاد تاریخی ایرانیان تهیه می شود و برای پذیرایی از مهمانان استفاده می شود. روش پخت شیرینی پنجره ای بسیار ساده است و هر کدبانویی به راحتی می تواند این شیرینی خوشمزه را در منزل درست کند.

نان پنجره ای

مواد لازم برای تهیه نان پنجره ای

نشاسته نصف پیمانه
آرد شیرینی پزی ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه
پودر شکر به مقدار لازم
وانیل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه نان پنجره ای

برای تهیه شیرینی پنجره ای خوشمزه ابتدا شیر را به صورت سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته و گلاب را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا نشاسته به طور کامل درون شیر حل شود.

سپس تخم مرغ ها را یک به یک به کاسه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه وانیل را اضافه می کنیم تا بوی زهم تخم مرغ ها را بگیرد.

نان پنجره ای

 

سپس آرد را به شیر اضافه کنید.

پس از اینکه تمام آرد را با مواد مخلوط کردیم، باید مایه شیرینی را از صافی رد کنیم تا هیچ ناخالصی درون آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه مایه شیرینی را به صورت یکدست صاف کردیم، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

سپس به اندازه ای روغن داخل آن می ریزیم که شیرینی ها هنگام سرخ شدن شناور باشند. قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را ۱۰ ثانیه در روغن داغ قرار می دهیم تا داغ شود سپس تا لبه قالب در مایه شیرینی فرو می کنیم.

نان پنجره ای

و بعد در خمیر نان پنجره ای بزنید به طوری که خمیر ۲ میلی‌متر از سرقالب بیرون بزند و  بعد قالب را خیلی سریع در حد یک لحظه در روغن نگه دارید تا خمیر خودش را بگیرد و با یک تکان از قالب جدا شود.

نان پنجره ای

و وقتی که در داخل روغن سرخ و طلایی رنگ شد آن را برگردانید تا آن طرف دیگر شیرینی هم سرخ شود.سپس با کفگیر آن را بیرون بیاورید تا روغن اضافی آن کشیده شود.

نظرات