طرز تهیه رولت خامه ای در منزل به روش قنادی مرحله به مرحله با تمام نکات مهم آن

0

طرز تهیه رولت خامه ای : رولت خامه ای یکی از انواع شیرینی های خامه ای و تَر بسیار پرطرفدار در میان ایرانیان است که با دستورها و طرح های بسیار متنوعی تهیه می شود. ما نیز طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

طرز تهیه رولت خامه ای

طرز تهیه رولت خامه ای در منزل به روش قنادی مرحله به مرحله با تمام نکات مهم آن

مواد لازم رولت خامه ای

آرد سفید ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر یک سوم قاشق چایخوری
وانیل یک سوم قاشق چایخوری
خامه قنادی ۲۵۰ گرم
آب داغ ۶ قاشق غذاخوری
شیر ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا می کنیم، سپس سفیده ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن خوب مخلوط می کنیم. بعد از ۱ دقیقه هم زدن سفیده، نصف شکر را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر با دور تند هم می زنیم.حالا باید سفید تخم مرغ کاملا کف کرده باشد و اگر کاسه را برگردانید نریزد، پس از اینکه سفید تخم مرغ اماده شد آنرا داخل یخچال قرار می دهیم. حالا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و باقیمانده شکر در یک ظرف دیگر می ریزیم و با همزن دور تند می زنیم تا فرم بگیرد و کرمی رنگ شود.پس از اینکه زرده های تخم مرغ فرم گرفت آب داغ را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را با همزن می زنیم. در ادامه آرد را با بکینگ پودر مخلوط می کنیم و دو یا سه بار الک می کنیم تا به طور کامل صاف و یکدست شوند.

طرز تهیه رولت

حالا آرد را در چندین مرحله به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک خوب هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. پس از اینکه آرد تمام شد سفیده خم مرغ را از یخچال خارج می کنیم و در سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با لیسک فولد می کنیم.نکته مهم در این مرحله این است که پس از اینکه تمام مواد را مخلوط کردیم نباید هیچ گلوله سفیدی داخل مواد باشد و باید کاملا صاف و یکدست باشد. داخل یک قالب ۳۰ در ۴۰ یک کاغذ روغنی بزرگ قرار می دهیم به صورتی که از اطراف قالب کاغذ روغنی بیرون بزند.حالا با مقدار خیلی کمی روغن مایع روی کاغذ روغنی را چرب می کنیم و مایه شیرینی را داخل قالب می ریزیم و روی مواد را با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم تا قطر تمام نقاط نان رولت یکدست باشد و در پایان کار تمیز در بیاید.فر را باید از ۲۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود. سپس قالب را داخل فر قرار می دهیم تا نان رولت بپزد. برای پخت نان رولت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کافی است. پس از اینکه نان رولت پخت، یکی دو دقیقه گریل را روشن کنید تا روی نان رولت طلایی شود.

نکات تهیه رولت خامه ای

نکته مهم در مورد پخت رولت این است که روی نان رولت به هیچ وجه نباید خمیر بماند یا بیش از حد خشک شود. اگر روی نان رولت کمی خشک شده بود روی آنرا با یک نایلون بپوشانید تا با گرمای خودش کمی نرم شود.در این مرحله نان رولت را بر می گردانیم و کاغذ روغنی را از پشتش با دقت جدا می کنیم. سپس نان رولت را به طور محکم رول می کنیم و اجازه می دهیم با همین شکل رول شده خنک شود. پس از اینکه خنک شد رول را باز می کنیم.حالا خامه را با همزن چند دقیقه می زنیم تا حجیم شود و فرم بگیرید، سپس روی نا رولت را با یک قاشق غذاخوری شیر مرطوب می کنیم و نان رولت را به صورت یکدست با خامه فرم گرفته می پوشانیم، توجه داشته باشید که به صورت یکدست خامه را پخش کنید.پس از پوشاندن نان رولت با خامه آنرا محکم رول می کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا شکل رولت ثابت شود. پس از گذشت ۲ ساعت رولت را از یخچال خارج کرده و تزیین می کنیم، سپس به اندازه های دو سانتی متری برش زده و سرو می کنیم.

طرز تهیه رولت در منزل

همراه ما باشید

نظرات