آیا سوئد کشور مناسبی برای تحصیل است؟

0

آیا سوئد کشور مناسبی برای تحصیل است یا خیر؟ این سوالی می‌باشد که بسیاری از افراد خواهان تحصیل در اروپا می‌پرسند. برای پاسخ به مناسب بودن این کشور باید حتما شرایط این کشور را بدانید. از جمله شرایطی که ذهن هر دانشجویی را مشغول می‌کند، هزینه‌های مربوط به تحصیل و همچنین شرایط آب‌وهوایی این کشور است. دلیل پرسیدن هزینه‌ها که کاملا مشخص است، اما فهمیدن چرایی آب‌وهوای این ناحیه، به دلیل این است که این کشور از کشورهای سرد اسکاندیناوی می‌باشد که یک مهاجر تازه وارد علاوه بر سرما با مشکلات مربوط به نور نیز باید خودش را آماده کند.

  مهاجرت به کشور سوئد

حال علاوه بر مشکلات آب‌وهوایی این کشور معایب دیگری نیز دارد که شاید هرکسی زندگی در آن‌جا را نپذیرد.  اما خوب است بدانید که این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی می‌باشد، که اغلب مهاجرها در آن زندگی راحتی دارند. پس با وجود معایب، برای تحصیل و مهاجرت بسیار جذاب می‌باشد. موسسه مهاجرتی آوام در این راستا آماده ارائه خدمات به شما متقاضیان عزیز می‌باشد.

کشور سوئد به طور مختصر

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به اقامت و مهاجرت به سوئد بیندازیم، این کشور به طور خلاصه به شرح زیر است.

نام کشور : سوئد

پایتخت: استکهلم

واحد پول: کرون

نام زبان: سوئدی

مدت یادگیری زبان سوئدی در خود این کشور: ۶ ماه

هزینه یادگیری زبان: ۴۵۰۰ تا ۴۶۰۰ یورو

هزینه تحصیل هر ترم کارشناسی و ارشد: ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو

مهاجرت به کشور سوئد

هزینه و مدت زمان هر رشته تحصیلی چقدر است؟

هزینه کارشناسی و ارشد را به طور کلی در فوق اشاره کردیم، اما به طور جزئی‌تر این هزینه‌ها برای هر رشته به شرح زیر است.

  • تحصیل پزشکی: مدت تحصیل ۵ سال و سالی ۲۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰ تا هزینه
  • تحصیل دکتری: مدت تحصیل ۲ سال و هزینه بسته به شرایط دارد.
  • تحصیل مهندسی: مدت تحصیل ۴ سال و سالی ۱۵۰۰۰ یورو

آیا سوئد کشور مناسبی برای تحصیل است

خب هزینه‌های دانشگاهی در این کشور را گذرا گفتیم، اما اگر بخواهیم کودکانمان از بچگی در آن درس بخوانند آیا این کشور مناسب است؟ به طور قطع بله، این کشور برای تمامی مقاطع من جمله دبستان تا دکتری یک کشور عالی برای تحصیل است. نظام آموزشی این کشور کاربردی و سراسر تنوع و خلاقیت برای محصلان می‌باشد. البته دلیلی که شاید خیلی‌ها این کشور را با وجود تمام این مزایا نخواهند، همان هزینه‌ها می‌باشد. البته همیشه این هزینه‌ها مشکل‌‌ساز نبوده‌ است. برای مثال: شاید شما هم در اقوامتان افرادی را داشته باشید که در این کشور درس خواندن و در آن‌جا بسیار هم موفق شدند. اما این شرایط برای قدیم است. از سال ۲۰۱۱ در این کشور شرایطی آمد که تحصیل از حالت رایگان تغییر کرد. بنابراین مهاجرت تحصیلی به سوئد ۲۰۲۲ و سال‌های بعد ۲۰۱۱ با وجود قیمت یورو برای مهاجران نسبت به سابق به صرفه نیست.

مزایای تحصیل در کشور سوئد

تحصیل در این کشور برای هر محصل با انواع خلاقیت روبه‌رو است. یعنی برای مثال در این کشور مثل ما نیازی نیست که یک‌سری درس‌های سخت و البته کم اهمیت را هر دانش‌آموزی بخواند، بلکه نظام این کشور بر پایه استعداد هر محصلی بنا شده است. از دیگر مزایای اقامت و مهاجرت به سوئد، گرفتن اقامت این کشور می‌باشد. هر شخص بعد از تحصیل و تنها پس از ۴ سال کارکرد در این کشور می‌تواند اقامت آن را برای خود کند.

سومین مزیت این کشور برای مهاجرت تحصیلی هزاران اختراع در این کشور بر اساس استعداد هر شخص است. در واقع این کشور بزرگترین کشور ثبت اختراعات می‌باشد. این موضوع که بسیاری از این اختراعات را محصلین مهاجر انجام داده‌اند، موجب جذابیت در بین سایر مهاجرین و سایر افراد خواهان تحصیل در کشور شده است.

از دیگر دلایلی که سوئد را به صرفه می‌کند، وجود دانشگاه‌های انگلیسی زبان می‌باشد. شما در این کشور می‌توانید در صورت عدم یادگیری زبان سوئدی با داشتن مدرک ۶.۵ آیتلس به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کنید.

زندگی در کشور سوئد

حال به سراغ این موضوع می‌رویم که با توجه به شرایط آب‌وهوایی نامناسب این کشور و البته هزینه‌های تحصیل آیا به صرفه است که بعد از تحصیل در آن بمانیم؟ جواب این سوال سلیقه‌ای است. این کشور از نظر عدالت اجتماعی در جهان بسیار می‌درخشد و فقیر و غنی در این کشور خیلی تفاوتی با هم ندارند. در سوئد درمانگاه‌های دولتی کاملا رایگان در اختیار همه‌ی مردم قرار گرفته است.

با اینکه تحصیل برای مهاجرین در این کشور با هزینه همراه است، اما اگر شما از شهروندان کشورهای اروپایی باشید، می‌توانید رایگان در این کشور تحصیل کنید. برای فهمیدن اطلاعات بیشتر در این زمینه مهاجرت تحصیلی به سوئد ۲۰۲۲ را دنبال کنید.

از دیگر مزایای این کشور این است که اگر شما نتوانستید در دانشگاه‌های دولتی درس بخوانید، می‌توانید در دانشگاه‌های غیر دولتی نیز از تسهیلات خاصی بهره‌مند شوید.

مهاجرت به کشور سوئد

آیا در کشور سوئد محدودیت سنی برای تحصیل وجود دارد؟

بسیاری از نقاط و از جمله کشورهای اروپایی به این شکل می‌باشد که شما در هر سنی نمی‌توانید هر مقطعی را بخوانید. اما در مورد سوئد به این شکل نیست. شما هیچگونه محدودیت سنی‌ برای تحصیل ندارید، اما برای اخذ پذیرش تحصیلی از این کشور شرایط سنی خود را در نظر داشته باشید و دیر اقدام نکنید.

آیا در کشور سوئد می‌شود در زمان تحصیل کار هم کرد؟

دانشجویانی که به صورت بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند، این امتیاز به آن‌ها داده می‌شود که در زمان تحصیل به یک کار سبک هم مشغول به کار شوند. البته این مقدار باید در حدود ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته باشد و بیشتر برای دولت این کشور پذیرفته نیست.

چگونه در  کشـور سوئد درس بخوانیم؟

برای اینکه بتوانیم، در این کشور درس بخوانیم باید شرایط زیر را یا داشته باشیم و یا خودمان آن را برقرار کنیم.

  • باید یکی از دانشگاه‌های ترجیحا معتبر به شما پذیرش دهد.
  • باید بتوانید خودتان را بیمه درمانی جامع بکنید.
  • تمکن مالی از شروط بسیار حیاتی است.
  • علاوه بر تمکن شما باید تا اندازه ۱۰ ماه مخارج زندگی خود را تامین کنید.
  • در سال‌های اخیر این قانون تصویب شده که سالانه اقامت خود را باید تمدید بزنید.

تحصیل رایگان در کـشور سوئد با موسسه مهاجرتی آوام

حال به این سوال پرتکرار می‌پردازیم که آیا می‌شود شرایطی داشت که مثل آلمان در این کشور رایگان درس بخوانیم؟ خب پاسخ برای مهاجرین عادی خواهان تحصیل خیر است‌. اما برای فرزندانی که همراه با والدین خود وارد می‌شوند و همچنین افرادی که اقامت این کشور را دارند، رایگان می‌باشد. فرزندان این والدین به این دلیل مزیت تحصیل رایگان را دریافت می‌کنند که فرزندانی که آن‌جا به دنیا بیایند سوئدی تا حدودی محسوب ‌شوند. در این راستا موسسه مهاجرتی آوام آماده ارائه کله خدمات از قبیل اخذ ویزا تحصیلی رایگان و غیرانتفاعی برای متقاضیان می‌باشد. برای مشاوره رایگان می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

نظرات