مقایسه بازی های کالاف دیوتی موبایل، پابجی موبایل و فری فایر

0

بازی‌های موبایل امروزه برخلاف گذشته، از بازی‌های محبوب و دوست داشتنی به شمار می‌آیند. بسیاری از کمپانی‌های معروف، بازی‌های جدید و حتی قدیمی خود را برای اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند طراحی می‌کنند. از میان هزاران بازی موجود در ده‌ها ژانر مختلف، بازی‌های سبک بتل رویال (Battle Royal) در جایگاه ویژ‌ه‌ای از لحاظ میزان محبوبیت قرار دارند. از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین بازی‌های سبک بتل رویال، می‌توان به کالاف دیوتی (Call Of Duty)، پابجی (Pubg) و فری فایر (Free Fire) اشاره کرد.

 کالاف دیوتی موبایل

این بازی‌های بتل رویالی همگی در واقع در ژانر بقا نیز قرار می‌گیرند چرا که در همه آن‌ها، تعداد زیادی بازیکن بر سر بقا تا لحظه آخر، از طریق آیتم‌هایی که بازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد همانند اسلحه، نارنجک، بمب و… با یکدیگر می‌جنگند. از آن‌جایی که این سه بازی، از پردانلودترین بازی‌های بتل رویال به شمار می‌آیند؛ همیشه با یکدیگر مورد مقایسه قرار می‌گیرند. در ادامه به مقایسه این سه بازی فوق‌العاده می‌پردازیم که این مقایسه علاوه بر تعداد بازیکن، گیم پلی و نقشه، شامل مقایسه و خرید ارز‌های رایج این سه بازی یعنی خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل، یوسی پابجی و جم فری فایر نیز خواهد بود.

تعداد بازیکن و گیم پلی

تعداد بازیکن در گیم پلی بتل رویال پابجی و کالاف، مشابه هستند. در هر دوی این بازی شما از طریق سقوط آزاد از هواپیمایی با ۱۰۰ سرنشین و در گروه‌های عموماً ۴ نفره وارد بازی خواهید شد که در ادامه با کشتن رقبای خود و تبدیل شدن به آخرین بازیکن زنده یا عضویت در آخرین گروه زنده می‌توانید جوایز خوبی دریافت کرده و لول یا سطح خود را ارتقا دهید.

در این بازی شما به صورت انفرادی به بازی خواهید پرداخت البته خوب است بدانید که قابلیت تیم شدن (Team up) در این بازی نیز فراهم است و شما می‌توانید با تعامل با رقبای خود، با آن‌ها هم گروه شده و راه را برای پیروزی یکدیگر هموار کنید. در همه این بازی‌ها، بازیکنانی به صورت اتوماتیک نیز در گیم پلی بتل رویال خواهند بود. این بازیکنان که به آن‌ها بات یا ربات گفته می‌شود از نحوه بازی ابتدایی آن‌ها قابل شناسایی هستند. به خاطر داشته باشید که تعداد افراد حاضر در هر گیم پلی با دیگری متفاوت است‌. به عنوان مثال در گیم پلی دث مچ تیمی در بازی کالاف، شما در گروهی ۵ نفره در مقابل گروهی دیگر با ۵ عضو قرار خواهید گرفت. گرچه بتل رویال اصلی‌ترین گیم پلی هر یک از بازی‌های گفته شده است اما گیم پلی‌های دیگر نیز طرفداران خاص خود را دارند. از لحاظ تعداد و تنوع گیم پلی، کالاف با بیش از ۱۲ گیم پلی یک سر و گردن از پابچی و فری فایر با ۵-۶ گیم پلی، بالاتر است.

پابجی موبایل

تنوع نقشه

در بازی‌های ژانر بقا و بتل رویال، نقشه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. شناخت هر نقشه به فرد کمک می‌کند تا تراکم میزان تجهیزات و حضور احتمالی دشمن‌ها (enemy) را پیش‌بینی کند. اما به محض این‌که فردی یک نقشه را به طور کلی مورد بررسی قرار دهد و نقشه مذکور چیز جدیدی برای ارائه نداشته باشد، ذهن کاوشگر وی خسته خواهد شد. بنابراین هر چه تنوع و تعداد نقشه‌های یک بازی بیشتر باشد میزان هیجان و سرگرم شدن او هنگام بازی نیز بیشتر خواهد شد.

از لحاظ تعداد و تنوع نقشه، بازی پابجی در جایگاه بهتری نسبت به دو رقیب خود یعنی کالاف و فری فایر قرار دارد. این بازی با ۵ نقشه به نام‌های Vikendi، Miramar، Sahnak، Erangel و Livik توانسته است نیاز گیمر‌های خود به تنوع نقشه را به خوبی برطرف سازد. بازی‌های کالاف و فری فایر با سه نقشه، هر دو در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. سه نقشه کالاف به نام‌های Alcatraz، Classic و Blitz و سه نقشه بازی فری فایر یعنی Bermuda، Purgatory و Kalahari نیز هر کدام با ویژگی‌های خاص خود توانسته‌اند نظر گیمر‌های این بازی‌ها را جلب کنند. البته در راستای ارائه خدمات بهتر، این بازی‌ها در هر آپدیت خود ممکن است از نقشه‌های جدیدی رونمایی کنند.

ارز رایج بازی

اکثر بازی‌ها به خصوص بازی‌های بتل رویال دارای ارز به خصوص خود هستند. اگر مبتدی هستید احتمالاً عباراتی نظیر خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل، یو سی پابجی یا جم فری فایر را زیاد از بازیکنان سطح متوسط و حرفه‌ای شنیده‌اید. به عنوان مثال بازی کالاف دیوتی موبایل را در نظر بگیرید؛ با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل شما می‌توانید در انواع رقابت‌ها شرکت کرده، تجهیزات و امکانات خود را ارتقا بخشیده، اسکین‌های جدید و جذاب را امتحان کنید و به طور کلی سطح کیفیت بالاتری را به هنگام بازی کردن تجربه کنید. این‌ها همه امکاناتی هستند که خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل، خرید یوسی پابجی و خرید جم فری فایر در هر کدام از این سه بازی، در اختیار شما قرار داده می‌شود. جالب است بدانید که با خرید جم فری فایر شما می‌توانید آیتمی تحت عنوان حیوان خانگی (Pet) از میان حیواناتی نظیر سگ، گربه، پاندا و… خریداری کنید که در طول بازی‌ها همراه شما خواهد بود و با ویژگی‌های خاص خود، شانس پیروزی شما را بالا می‌برد.

فری فایر

این ارز‌ها یک ویژگی کاملاً مشترک دارند آن هم این‌که برای کاربران ایرانی امکان خرید مستقیم هیچ‌کدام از آن‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید جهت خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل به بخش پرداخت درون بازی مراجعه کنید چرا که امکان پرداخت اینترنتی درون درگاه‌های بین‌المللی، با کارت بانک‌های ایرانی وجود ندارد. برای ممکن‌سازی خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل و موارد مشابه، سایت‌هایی طراحی شده‌اند که خرید این موارد را برای شما آسان ساخته‌اند.

خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل از دیاموند لند

همان‌طور که خواندید یکی از ویژگی‌های مشترک این سه بازی، ارز‌های بسیار کاربردی آن‌ها است. شما برای بازی در هر کدام به ارز رایج آن احتیاج خواهید داشت. با خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل، یوسی پابجی یا جم فری فایر از دیاموند لند، راه شما برای موفقیت در این بازی‌ها هموارتر می‌شود. دیاموند لند با ضمانت بهترین قیمت، محصولات خود را از طریق پرداخت امن به فروش می‌رساند. سفارشات شامل خرید cp کالاف دیوتی موبایل یا موارد مشابه، به سرعت انجام می‌شود و شما می‌توانید از قابلیت مشاوره رایگان خرید این فروشگاه برای داشتن خریدی بهینه بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این فروشگاه اینترنتی به نشانی اینترنتی https://diamond-land.ir/ مراجعه نمایید.

نظرات