رتبه اعتباری در وام بانکی بدون ضامن چیست + نحوه اعتبارسنجی بانکی برای وام بدون ضامن

0

منظور از رتبه اعتباری در وام بدون ضامن چیست و نحوه اعتبار سنجی بانکی با کد ملی و نحوه استعلام بانکی با گوشی و کد ملی برای گرفتن وام بانکی بدون ضامن و نحوه اعتبار سنجی رایگان و اطلاع از رتبه بندی اعتباری تمامی بانک های خصوصی و دولتی و … و سامانه اعتبار سنجی بانکی برای وام بانکی بدون ضامن ۱۰۰ میلیون تومان با رتبه اعتباری بانکی را میخوانید

رتبه اعتباری در وام بانکی بدون ضامن چیست + نحوه اعتبارسنجی برای وام بانکی 100 میلیون بدون ضامن

منظور از رتبه اعتباری در وام بانکی بدون ضامن چیست

رتبه اعتباری شما چند است : رتبه اعتباری چیست عددی است بین ۰ تا ۹۰۰ که بر مبنای رفتار هر شخص در شبکه بانکی کشور به وی اختصاص می یابد. هرچه این عدد بیشتر باشد، وضعیت اعتبـاری وی بهتـر بوده و ریسک معامله با ایشان کمتر خواهد بود.

اعتبارسنجی یا همان رتبه اعتباری نشان می‌دهد که فرد در انجام تعهدات مالی خود از جمله بازپرداخت وام‌ تا چه اندازه خوش‌حساب بوده است. موقعیتی را تصور کنید که یک فرد برای دریافت وام نیاز به ضامن دارد و از شما می‌خواهد وامش را ضمانت کنید اما نمی‌دانید که این فرد آدم خوش‌حسابی است یا خیر؟ سابقه پرداخت وام‌های قبلی او چگونه است؟ و به طور کلی نزد بانک چه میزان اعتبار دارد، در این زمان براحتی می‌توانید با کدملی و شماره همراه فرد مورد نظر از وضعیت اعتباری ایشان در سیستم بانکی مطلع شوید.

رتبه اعتباری برای چه سازمان هایی چون بانک‌ها و صندوق های قرض الحسنه و صاحبان مشاغل و شرکت های بیمه و کارگزاری و شرکت های سرمایه گذاری و شرکت های ارائه خدمات اجتماعی و شرکت های فروش قسطی-اعتباری محصولات و … حائز اهمیت است.

نحوه اعتبار سنجی بانکی برای وام ۱۰۰ میلیون بدون ضامن

در حال حاضر سامانه و اپلیکیشن هایی برای استعلام رتبع اعتباری بانکی راه اندازی شده و از سوی دیگر بانک ها برای مشتریان خود این عمل را انجام میدهند تا اطلاع پیدا کنند می توانند وام را به متقاضی و مشتری خود بدهند یا خیر.

اما اطلاعات شخصی و فردی که باید در استعلام اعتبارسنجی باید ارائه شود عبارتند از:

  • اطلاعات کامل هویتی مشتری از شبکه بانکی، براساس تاریخ آخرین به روزرسانی اطلاعات هر بانک
  • تشریح کامل روند بازپرداخت کلیه تسهیلات دریافتی توسط مشتری در نظام بانکی کشور به تفکیک هر قرارداد
  • ترسیم وضعیت تعهدات آتی مشتری
  • اخذ گزارش کامل وضعیت ضامن بودن مشتری در قراردادهای مختلف
  • ارائه گزارش تعداد استعلام رتبه اعتباری مشتری توسط تمامی بانک ها
  • ارائه گزارش وام ها و تسهیلاتی که از شبکه بانکی و موسسات اعتباری دریافت شده است
  • بدهی های مالیاتیبدهی ها به اداره گمرکات
  • صندوق دانشجویی
  • قوه قضائیه

دریافت تمامی موارد فوق الذکر توسط کد ملی و شماره موبایل مشتری پس از احراز هویت امکان پذیر خواهد بود.

رتبه اعتباری در وام بانکی بدون ضامن چیست + نحوه اعتبارسنجی برای وام بانکی

همه چیز درباره وام ۱۰۰ میلیون بدون ضامن با رتبه اعتباری

از بهمن ماه سال جاری بانک ها اقدام به ارائه وام ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن و با رتبه عتباری بانکی می کنند و در همین رابطه خاندوزی اعلام کرد بانک‌هایی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند مکلف به پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن هستند. یعنی ۱۲ بانک شامل بانک‌های مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض‌الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت.

مشمولان دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن

شرایط دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن طبق بخشنامه وزارت اقتصاد به شرح زیر است:

دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق.
دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته.
براساس اعلام بانک مرکزی، جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن به عبارت است از:
شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی
شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزرات اقتصاد پرداخت می‌شود
شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی

به گفته معاون وزیر قرار بود وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن از ابتدای بهمن ماه پرداخت شود و آنگونه که این مقام مسئول خبر داده پرداخت وام با کارمندان آغاز می‌شود

همچنین ببینید: راهنمای ثبت نام وام ضروری ۱۲ میلیونی بازنشستگان در سامانه sabasrm.ir + زمان پرداخت

وام ۱۰۰ میلیونی برای بازنشستگان

روابط عمومی بانک مرکزی شرایط دریافت وام۱۰۰ میلیون تومانی بازنشستگان را اعلام کرده و گفته طبق بخشنامه بانک مرکزی، بازنشستگان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان می‌توانند با ارائه نامه کسر از حقوق وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرند. اما بازنشستگان اگر متقاضی دریافت وام ۱۰۰ میلیونی باشند، علاوه بر ارائه نامه کسر از حقوق، باید چک یا سفته هم به بانک بدهند.

این مساله برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم صادق است و آنها می‌توانند با نامه کسر از حقوق و ارائه چک یا سفته ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. بدون آنکه نیاز به ضامن دیگری داشته باشند.

بازنشستگان برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن میتوانند به ۱۲ بانک دولتی مراجعه کنند. یعنی ۱۲ بانک شامل بانک‌های مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض‌الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت باید وام بدون ضامن بدهند.

وام ۱۰۰ میلیونی بانک رفاه به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود. اما نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و مبلغ این وام، دو میلیون و ۵۴۰ هزار می باشد.

نظرات