آدرس سایت ثبت نام سفر به سوریه و هزینه سفر به سوریه چقدر است ۱۴۰۰ + شرایط ثبت نام

0

شرایط و آدرس سامانه ثبت نام سفر به سوریه در سال ۱۴۰۰ + هزینه سفر به سوریه و نحوه ثبت نام + مکان و آدرس دفاتر ثبت نام حضوری و آدرس ثبت نام اینترنتی و غیر حضوری به سوریه و حرم حضرت زینب در سراسر کشور و مدارک و مقررات کامل را در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه میخوانید.

آدرس سایت ثبت نام سفر به سوریه و هزینه سفر به سوریه چقدر است 1400 + شرایط ثبت نام

آدرس سایت ثبت نام سفر به سوریه و هزینه سفر به سوریه چقدر است ۱۴۰۰ + شرایط ثبت نام

اعزام زائرین به حرم حضرت زینب س در سوریه از ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و متقاضیان سفر به سوریه میتوانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای این سفر نام‌نویسی کنند.

اولین کاروان زیارتی ایران به سوریه از ۱۲ دی ۱۴۰۰، سازمان حج و زیارت در حالی که برای دو گروه ۲۵ نفره دیگر برنامه ریزی سفر را برای تاریخ های ۱۶ و ۱۹ دی انجام داده است

سامانه ثبت نام سفر به سوریه

علی رضا رشیدیان امروز در نشست شورای مدیران سازمان حج و زیارت گفت :تمامی افرادی که قصد نام نویسی دارند می توانند با مراجعه به سامانه ziarat.haj.ir از روند ثبت نام آگاه شده و نسبت به این امر اقدام کنند.

 

راهنما و شرایط اعزام زائرین حرم حضرت زینب س

سازمان حج و زیارت درباره چگونگی انجام این سفر برای متقاضیان با صدور اطلاعیه‌ای توضیح داد: تمام علاقه‌مندان که قصد عزیمت به این سفر معنوی را دارند می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت برای این سفر نام‌نویسی کنند. در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور فعال هستند که امر ثبت‌نام از متقاضیان و مشتاقان سفر زیارتی سوریه را انجام می‌دهند.

در حال حاضر پرواز زائران به سوریه فقط از طریق فرودگاه حضرت امام (ره) انجام می‌شود، اما به گفته سازمان حج و زیارت در صورتی‌که در هر یک از استان‌ها تعداد متقاضیان به حد نصاب یک پرواز برسد، امکان برنامه‌ریزی و اعزام زائران از آن استان فراهم خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سفرهای زیارتی سوریه از دو سال قبل و به دلیل همه‌گیری کرونا متوقف شده بود که با کاهش بیماری و گسترش واکسیناسیون، اعزام دوباره متقاضیان برای زیارت اماکن متبرکه سوریه آغاز شده است و متقاضیان می‌توانند در کمال عزت، کرامت، امنیت و سلامت به این سفر معنوی مشرف شوند.

رییس سازمان حج و زیارت در توضیح شرایط نام‌نویسی گفت: با توجه به توافق ستاد ملی کرونا، افرادی که قصد سفر زیارتی خارجی دارند باید دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و ۷۲ ساعت قبل از پرواز نیز تست PCR را داده باشند.

همچنین بخوانید: آدرس سامانه جامع کاریابی samka.mcls.gov + شرایط و راهنمای ثبت نام

هزینه سفر به سوریه چقدر است

رییس سازمان حج و زیارت هزینه سفر به سوریه را به طور تقریبی بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و در عین حالی که خبر داد ثبت‌نام این سفر نهایت تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود، ‌گفت: این سفر زمینی نخواهد بود و فقط هوایی انجام می‌شود.

سازمان حج و زیارت ایران در توافق با وزارت گردشگری سوریه، قرار شده است سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی را به این کشور اعزام کند.

او گفت: با توجه به این‌که در شرایط کنونی برآوردی از تعداد مشتاقان این سفر زیارتی نداریم، فعلا اعزام‌های اولیه از مبدأ فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود؛ از این رو ثبت‌نام از متقاضیان در این مرحله، از استان‌های مجاور تهران آغاز می‌شود، اما در صورتی‌که متقاضیان در هر استان به حد نصاب یک پرواز برسد، شرایط برقراری پرواز از آن استان هم مدنظر قرار گرفته و بررسی می‌شود.

رشیدیان با تاکید بر این‌که فعلا شرایط سفرهای زمینی فراهم نیست و اعزام به سوریه به صورت هوایی انجام می‌شود، افزود: با توجه به توافق انجام شده در این مرحله، اعزام‌های رفت و برگشت فقط هوایی انجام خواهد شد.

نحوه ثبت نام

او درباره ثبت‌نام و اعزام کاروان‌های زیارتی، اظهار کرد: با توجه به فرایندهای اجرایی و کاهش تصدی‌گری‌های سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام‌ها همچون گذشته به صورت فراخوان نخواهد بود، بلکه متقاضیان می‌توانند بعد از اعلام زمان نام‌نویسی، از طریق سامانه‌های مربوطه به ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر کارگزاری دارای مجوز برای سفر سوریه ثبت‌نام کنند.

 

نظرات