آدرس سامانه جامع کاریابی samka.mcls.gov + شرایط و راهنمای ثبت نام

0

شرایط و آدرس سامانه جامع کاریابی برای ثبت نام کارفرمایان و کارجویان samka.mcls.gov + نحوه ثبت نام

سامانه جامع کاریابی برای ثبت نام بیکاران و موسسه کاریابی از ۴ دی ۱۴۰۰ برای اشتغال راه اندازی شد +راهنمای ثبت نام کارفرمایان و کارجویان در سامانه samka.mcls.gov.ir با جزئیات خبر و نحوه ثبت نام و مدارک و شرایط و مهلت ثبت نام و همه چیز درباره شرایط و نحوه ثبت نام در سامانه کاریابی را در ادامه بخوانید:

کارجویان در سامانه جست و جوی شغل ثبت‌ نام کنند

کسانی که کارجو هستند نیز با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت تا کار مورد نظر خود را پیدا کنند.

سامانه جست و جوی شغل که با هدف اتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار آغاز به کار کرده است امروز با حضور وزیر کار رونمایی شد.

سامانه جست‌وجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir محلی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می‌کنند.

 

آدرس سامانه جامع کاریابی samka.mcls.gov.ir + شرایط و راهنمای ثبت نام در سامانه کاریابی

راهنما و نحوه ثبت نام در سامانه جامع کاریابی

ثبت نام موسسه های کاریابی و افراد بیکار و جویای کار از ۵ دی ۱۴۰۰ آغاز گردید و متقاضیان شغل و موسسه های کاریابی میتوانند با مراجعه سامانه samka.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

شرایط ثبت نام

محمود کریمی‌ بیرانوند روز شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ در گفت‌وگویی اظهار داشت: سامانه جامع کاریابی برای ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان راه‌اندازی شد تا از این طریق زمینه اشتغال کارجویان طی قراردادی فراهم شود.

وی تاکید کرد: پیش از این کاریابی‌ها تحت سامانه جامع و منظمی فعالیت نداشتند تا از این طریق نظارت بر عملکرد آنها صورت گیرد؛ این سامانه تنها به موضوع اشتغال سالانه بیش از یک میلیون نفر نمی‌پردازد بلکه یکی از ابزارها برای اشتغال است.

وی افزود: سامانه جامع کاریابی ها به بهبود فضای کسب و کار و نظارت بر فعالیت موسسه های کاریابی کمک می کند ضمن اینکه در وزارت تعاون موسسه های کاریابی را تقویت خواهیم کرد.

اهداف و کاربردها

بیرانوند با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشورمان وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات فضای کسب و کار این بود که کارفرمایان نمی توانستند نیروی کار متناسب با فرصت شغلی را پیدا کنند.

سرپرست معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: اکنون سامانه مانند ظرف خالی است که موسسه های کاریابی می توانند اطلاعات خود و مهارت نیروی کار مورد نظر را ثبت کنند و در مرحله بعد کارجویان وارد این سامانه شده و اطلاعات تحصیلی و مهارتی را ثبت می کنند.

آدرس سامانه جامع کاریابی samka.mcls.gov.ir + شرایط و راهنمای ثبت نام در سامانه کاریابی

آدرس اینترنتی سامانه جامع کاریابی

همچنین حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه جامع کاریابی برای معرفی کارجویان به کارفرمایان و تحقق ایجاد اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری راه اندازی شد.

این سامانه به نشانی https://samka.mcls.gov.ir و بر روی سامانه وزارت تعاون از امروز راه اندازی شد.

وی افزود: در این سامانه کارجویان وارد می شوند و اطلاعات تحصیلی و مهارتی خود را بارگزاری می کنند و کاریابی ها دسترسی به این سامانه دارند تا زمینه اشتغال افراد را فراهم کنند.

همچنین بخوانید: راهنمای ثبت نام بیمه زنان خانه دار در سامانه es.tamin.ir + شرایط و مبلغ بیمه ۱۴۰۰

عبدالملکی با اشاره به اینکه بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیاز خود عنوان می کردند، گفت: همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مشکلات رفع می شود و این سامانه آماده ارتباط بین نیروی کار و کارفرمایان است.

وزیر کار با تاکید براینکه در حال حاضر کارفرمایان به حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار نیاز دارند، از کارفرمایان درخواست کرد با تمام استانداردها نیروهای مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند.

وی افزود: این یک بازار هوشمند بین کارجو و کارفرماست که باعث اتصال این دو مجموعه به یکدیگر می شود.

عبدالملکی در ادامه به نقش آموزش‌های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی نیروی کار مهارت لازم مورد نیاز کارفرمایان را ندارد و در این مرحله سازمان آموزش فنی و حرفه ای به کارجویان ارائه مهارت ها را پیشنهاد می کند.

وی افزود: این بازار با ارتباط بین کارفرما، کارجو و مهارت های فنی و حرفه ای شروع می شود که امیدواریم باعث اشتغالزایی شود.

نظرات