اتریوم چیست و آموزش خرید اتریوم

0

بعد از بیت کوین، اتریوم (Ethereum) دومین ارز بازار ارزهای دیجیتال است. نماد اتریوم یا اتر، ETH است. پیش از خرید اتریوم، بهتر است در مورد این ارز، و نحوه خرید و فروش و نگهداری آن اطلاعات خلاصه و کاربردی کسب کنید. ما در این جا هر آنچه که پیش از خرید رمز ارز اتریوم نیاز دارید بدانید را به شما خواهیم گفت. پس تا انتهای این مقاله کوتاه و کاربردی همراه ما باشید تا تصمیم مناسبی برای خرید این رمزارز بگیرید.

اتریوم چیست؟

ایده های اولیه راه اندازی اتریوم در سال ۲۰۱۳ شکل گرفت.

عملکرد اتریوم مشابه یک کامپیوتر جهانی است با همان کارکردهای اینترنت امروزی، که در قالب اتریوم به شکل غیرمتمرکز قابل اجراست.

غیرمتمرکز بودن این شبکه به این معناست که هیچ کس بر آن کنترل و نظارتی ندارد و نمی تواند سایر کاربران را کنترل کند و یا مالکیت شبکه را دارا باشد.

برنامه هایی که بر پایه اتریوم راه اندازی می شوند غیرقابل توقف توسط هر فرد یا گروه دیگری هستند.

 خرید اتریوم

اتریوم

توسعه دهندگان همچنین می توانند روی همین بستر اتریوم رمز ارزهای خود را راه اندازی کنند.

توکن بومی شبکه اتریوم همان ارز اتریوم یا اتر است و برای امور مالی مرتبط با این شبکه از این رمز ارز استفاده می شود.

با توجه به مواردی که توضیح داده شد می توان گفت خرید اتر به نوعی سرمایه گذاری روی اهداف و برنامه های شبکه بلاک چین اتریوم است.

خرید اتریوم

بهتر است برای خرید ارز دیجیتال اتریوم از یک صرافی معتبر ارز دیجیتال استفاده کنید.

برای نگهداری و ذخیره اتریوم نیز نیاز دارید تا از یک کیف پول که از اتریوم پشتیبانی می کند، استفاده کنید.

کیف پول های ارز دیجیتال در دو نوع نرم افزاری و سخت افزاری در دسترس هستند که نوع نرم افزاری آن بیشتر در بین معامله گران رایج است. با این حال اگر مبلغ سرمایه اولیه شما بالاست و دنبال امنیت بیشتری هستید، می توانید از کیف پول های سخت افزاری نیز خریداری کنید.

آموزش خرید رمز ارز اتریوم

با توجه به این که دومین ترز دیجیتال پس از بیت کوین، رمز ارز اتریوم است، بنابراین در تمام صرافی های ارز دیجیتال قابل معامله است و همین طور کیف پول های زیادی نیز از این رمز ارز پشتیبانی می کنند.

معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در حاضر صرافی بایننس است که می توانید با احراز هویت از طریق یک پاسپورت غیر ایرانی در آن به خرید و فروش اتریوم بپردازید. برای استفاده از این صرافی همواره باید از طریق یک آی پی ثابت اقدام به ورود به حساب خود کنید. با توجه به تحریم صورت گرفته برای کاربران ایرانی، در صورتی که به هر دلیلی در ورود به حساب خود، استفاده از VPN آی پی ثابت را فراموش کنید، حساب و دارایی شما به احتمال بسیار زیادی مسدود خواهد شد.

خرید اتریوم

اتریوم

بنابراین می توانید از صرافی های دیگری نیز استفاده کنید، مانند پلتفرم معملاتی اوکی اکسچنج و یا کوکوین که هر دو آن ها از ارز اتریوم پشتیبانی می کنند.

البته اگر در خارج از ایران زندگی می کنید، به همه صرافی ها بدون فیلتر و بدون محدودیت دسترسی خواهید داشت.

همچنین در صورت دارا بودن مسترکارت و یا ویزا کارت، شما این امکان را دارید که مستقیما از طریق پرداخت با این کارت ها در صرافی بایننس، وب سایت کوین بیس، وبسایت بیتستمپ و همچنین وب سایت چلنجلی، اتریوم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

نگهداری و ذخیره اتریوم

برای ذخیره و نگهداری اتریوم بهتر است از کیف پول ها استفاده کنید و در این مورد به صرافی ها اعتماد نکنید.

کیف پول می تواند برای شما دریافت، نگهداری و ارسال رمز ارزهایی را که قصد ذخیره آن ها را دارید، انجام دهد.

ساده ترین و در دسترس ترین گزینه ها برای این کار، کیف پول های نرم افزاری هستند که روی سیستم عامل ویندوز، مک، اندروید و ios قابل استفاده هستند.

نوع دیگری از کیف پول ها، کیف پول های تحت وب هستند، یعنی باید با استفاده از مرورگر خود و با مراجعه به آدرس وب سایت کیف پول، به آن دسترسی پیدا کنید.

نوع دیگری از کیف پول ها نیز هستند که حالت سخت افزاری دارند و امنیت بیشتری را برای مالکان ارزهای دیجیتال فراهم می کنند.

ما تنها به رایج ترین و معروف ترین کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری موجود اشاره می کنیم و انتخاب نهای کیف پول را به شما واگذار می کنیم.

کیف پول سخت‌افزاری لجر

این کیف پول، رایج ترین کیف پول سخت افزاری در دنیا است که اگر شما هم مدتی است که در دنیای کریپتوکارنسی ها فعالیت می کنید، احتمالا نام آن را شنیده اید.

این کیف پول به مرور مدل های متنوعی را روانه بازار کرده است که اگر مقدار سرمایه اولیه شما زیاد باشد، ارزش صرف هزینه و خرید را دارند. برای مثال کیف پول لجر نانو اس و یا کیف پول لجر نانو ایکس از بهترین کیف پول های لجر هستند که از بازار ایران نیز قابل تهیه هستند. علاوه بر اتریوم، این کیف پول از ارزهای بسیار دیگری هم پشتیبانی می کند. در واقع با همین یک کیف پول، از کل دارایی خود می توانید نگهداری کنید.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور

دومین کیف پول سخت افزاری که نام آن در کنار کیف پول لجر گفته و شنیده می شود، کیف پول ترزور است. در واقع آغاز تولید کیف پول سخت افزاری، توسط ترزور بوده است ولی از نظر میزان فروش در حال حاضر لجر گوی سبقت را از ترزور ربوده است. این کیف پول ها نیز امنیت بسیار بالایی دارند و کیف پول ترزور مدل تی، برای نگهداری تمام انواع رمز ارزهای شما قابل استفاده است.

خرید اتریوم

اتریوم

کیف پول‌ تحت وب مای اتر ولت

کیف پول My Ether Wallet را نمی توان کاملا تحت وب قلمداد کرد، چون در این حالت این تصور پیش می آید که احتمالا کلیدهای خصوصی شما روی سرورها ذخیره می شوند. ولی در واقع این طور نیست. هیچ کلید خصوصی ای از این طریق در جایی منتشر نخواهد شد و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

برای استفاده از این امکان باید وارد وب سایت Myetherwallet.com شوید.

کیف پول نرم افزاری تراست والت

این کیف پول که زیر مجموعه صرافی بایننس است، یک اپلیکیشن موبایلی است که تنها روی سیستم عامل های اندروید و ios در دسترس است. ساده ترین و سریع ترین روش برای افتتاح کیف پول و ذخیره اتریوم همین کیف پول است.

امیدواریم پس از خواندن این مقاله، اطلاعات مورد نیاز خود در مورد اتریوم را کسب کرده باشید. چنانچه مایلید در این خصوص مقالات بیشتری ارائه شود، می توانید در قسمت نظرات،موضوعات مورد نظر را با ما در میان بگذارید.

خرید ارز دیجیتال از اوکی اکسچنج

اوکی اکسچنج یکی از وب سایت هایی می باشد که در زمینه خرید و فروش ارز های دیجیتال فعالیت می کند و شما می توانید ارز های دیجیتال مد نظرتان را از این وب سایت خریداری کنید.

نظرات